Live från RR SM Knudan 2007

Tror inte resultaten stämmer riktigt från hyllinges hemsida? (R 600)
Bl a, Nr: 7 gjorde en klockren omkörning under SC/gulflagg på slutet av start och målrakan, den såg ju posteringen mycket väl. Har inte det minsta agg mot föraren men någon j*vla ordning får det väl vara vad gäller inrapportering av regelöverträdelser. Grymt bra kört av honom i alla fall från den startpositionen:tummenupp
Håller inte med dig om att det var en gul flagg omkörning men jag var den som körde om.
Vi hade uppe frågan på föratmötet och det bedöms från fall till fall regeln är väll rätt ut från flaggposteringen börjar gullflagg och då var jag redan om sen
50-100m.
Jag förstår hur du tänker ,hade jag sett flaggan hade jag inte kört om då men
ligger man i över 200 10 meter bakom någon annan för att vänta på att han ska bromsa så man kan bromsa lite senare då tittar man inte i kanterna av
banan:pannkyss

Håller inte med dig om att det var en gul flagg omkörning men jag var den som körde om.
Vi hade uppe frågan på föratmötet och det bedöms från fall till fall regeln är väll rätt ut från flaggposteringen börjar gullflagg och då var jag redan om sen
50-100m.
Jag förstår hur du tänker ,hade jag sett flaggan hade jag inte kört om då men
ligger man i över 200 10 meter bakom någon annan för att vänta på att han ska bromsa så man kan bromsa lite senare då tittar man inte i kanterna av
banan:pannkyss
Detta lär man sig efter ett tag, många rookies har tunnelseende i början, hjärnan hinner inte bearbeta alla intryck.

Bra kört men ha koll på posteringarna nästa race :tummenupp

3102392 Det var Dobrich. Hans ena tändstift slog igen på sighting lap så han gick in i bandepån för att få det fixat och de andra gick ut på warm up lap, han åkte längst fram i bandepån för att få starta därifrån men då blev det röd flagg för att startuppställningen varit felaktigt! Så alla kom in i depån, dock strulade det mer och den riktiga orsaken till tändstiftsproblemet var en flödande förgasare, det fixade de också och då kom han ut sist. I samband med safety car så kom han in för byte av batteriet som var glappt! Sist igen efter att han kört upp sig halva fältet. Ut igen utan att förlora ett varv, kör ikapp klungan som är samlad efter SC, börjar klättra genom fältet sedan och är uppe på 3:e plats då växellådan rasar och han bara kan köra på 3:an, slutar 8:a totalt med racets snabbaste varv på 1.01,7.

Allt i ett race kan man säga.
Ja djävulen vilket strul han verkade ha haft. Trist men imponerande ändå på något vis.

Du har ALDRIG, och kommer ALDRIG att få höra mej sjunga. Inte om jag är nykter iallafall.:D
Han som sjöng är en av de som kör rescue-bilen. Däremot tjatade jag och Skalman så ofta och mycket vi kunde. Hoppas att det dög!
Ni var kanon men vem valde musiken!?!? :D
Hur många gånger orkar man höra Queen? Skapa en playlist innan så slipper du fundera "Ööööhhhh... jaha, avbrott i 250, vad ska vi spela nu då?"

Trevligt att ni promotade NEC/REC på Knudan den 8 - 9 september.:tummenupp

KEDJELÅS!!!!!
Efter racet upptäckte jag en stor grop i mitt bakdäck, började gräva lite och fick ut en halv låsbygel från ett kedjelås..
Så ni som vet att ni åker med najat/siliconat kedjelås kan ju ta och kolla så det är helt, annars kommer någon sannolikt att tappa kedjan snart och i värsta fall slå ett hål i motorn..
Tack alla för en trevlig helg :tummenupp :tummenupp

Nu är man hemma igen efter en lång men trevlig (och svettig) helg. Är första arbetsdan på jobbet och klockan var 4 innan jag var i säng så man känner sig inte så produktiv!

Får tacka alla för en trevlig helg! Får också passa på att att tacka alla vi lånat grejer av då vi tidvis hade lite strul, men resultatet blev ju bra ändå!

Är föresten imponerad över att maskindepåchefen hunnit skriva så mycket här då han mest sågs cirkulera i depån hela helgen! Hur många mil blev det på moppen ? :D

/Tomas
Mekaniker #50 R600

Nu är man hemma igen efter en lång men trevlig (och svettig) helg. Är första arbetsdan på jobbet och klockan var 4 innan jag var i säng så man känner sig inte så produktiv!

Får tacka alla för en trevlig helg! Får också passa på att att tacka alla vi lånat grejer av då vi tidvis hade lite strul, men resultatet blev ju bra ändå!

Är föresten imponerad över att maskindepåchefen hunnit skriva så mycket här då han mest sågs cirkulera i depån hela helgen! Hur många mil blev det på moppen ? :D

/Tomas
Mekaniker #50 R600

Jasså, ni var hemma så pass tidigt. När stack ni? Kul att ha er som grannar i helgen. Vi ses
Fredrik

/Tomas
Mekaniker #50 R600
Tack det var trevlig att träffa alla glada människor denna fina SM helg, ni höll bra ordning i depån, det uppskattas.

Det blev ett par mil på Gssons moppe.

Ni var kanon men vem valde musiken!?!? :D
Hur många gånger orkar man höra Queen? Skapa en playlist innan så slipper du fundera "Ööööhhhh... jaha, avbrott i 250, vad ska vi spela nu då?"

.:tummenupp

och hur många ggr fick man höra per Gessle ....................:huvet

var var all hårdrock???

Bifogat

• DSCF0021.JPG
    DSCF0021.JPG
    71.2 KB · Visningar: 73
Last edited:
Att köra 1:03,2 med en dryga månaden gammal licens på en helt ny bana är inte ens imponerande, det är sjukt snabbt!
Grattis till vinsten i Rookie 1000 David :tummenupp

EDIT: Som sagt, grabben är inte helt frisk :hihi
http://www.sporthoj.com/roadracing/...tstorp2007/allabilder/images&fil=IMG_1479.jpg

Grattis även till Lukas som kör så jäkla snyggt och din start i racet gav rysningar, i väg på bakhjulet så kontrollerat! :tummenupp

Tack. Grattis till din 10:onde plats, bra kört!

/ David ANDERSSON

och hur många ggr fick man höra per Gessle ....................:huvet

var var all hårdrock???

Gessle och Hår-rock är bannat när jag är speaker. Jag har all makt över musikvalet, men tar gärna emot förslag! Ta med en cd med mp3:or så lägger vi dom i kö. Queen spelades 2 gånger under dagen, den ena för att fira simonssons vurpa och den andra för Henke "Slemmy" Olsson.

David andersson i ledning, har lucka till eskilsson, tolv varv kvar

david ,petter falumo, famelius

Eskilsson ute

Saftey car ute, simonsson kraschat, davi andersson hade en ledning på 8,5 sek innan saftey car

Resultat

David Andersson 1,03,2
Petter Jansson
David Famelius
Falumo
Hjalmarson
Bengtsson

hehe David Framelius heter jag faktiskt :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti