Littorins fallskärm

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Jaha - Littorin avgår på eget bevåg när han får en obehglig fråga och nu vill han ha ut en fallskärm på ca 1,3 mille.

Hur kommenterar den allmänna SH-pöbeln detta ?

Skulle inte Aftonhoran gjort en höna av en hönskit så skulle han ändå få dessa pengar, i med sin lön, då han skulle jobbat kvar ett bra tag till.

En jättebra investering!

Jag vet fler ministrar som det lätt skulle vara värt 1,3 miljoner att få bort.

Skulle inte Aftonhoran gjort en höna av en hönskit så skulle han ändå få dessa pengar, i med sin lön, då han skulle jobbat kvar ett bra tag till.

Men den lönen har de väl bl a motiverat just med att de är offentliga personer som får sitt privatliv genomlyst?

Men den lönen har de väl bl a motiverat just med att de är offentliga personer som får sitt privatliv genomlyst?
... eller hög lön pga vilken typ av jobb han har? som troligen tar 24/7 av ens liv? ständigt ifrågasatt då det är frågor som rör samhälle och där de som påverkas mest överskriker de som blir nöjda = svårt att veta om man gjort rätt i sina beslut. Därtill inkluderar det att behöva bli utsatt av just skvallerpressens bästa betalda "kråksångare" (tipsare) med aningen tveksamma motiv.

Jag utgår dock från att vad Aftonbladet "nystade upp" troligen inte stämmer nämvärt mot sanningen, om ens en sanning finns eller att denna "Anna" ens existerar. Därav hur Aftonbladet inte backar upp "Anna" utan viker sig och plötsligt slutar skriva in Littorinaffären... så tycker jag det säger en del och om detta är orsaken till Littorins avgång kan han gott få sin fallskärm.

Men det verkar som Littorin har nog med bekymmer i sitt privatliv och Aftonbladets häxjakt var nog bara droppen som fick bägaren att rinna över. Han gjorde väl dock kanske fel att inte istället starkt gå ut och förneka direkt, istället för att tro att det ska försvinna av sig självt.

Nåja. Synd att inte toblerone avgår eller Maria W från MP ... snälla!?

Skulle du tacka nej till din akassa pga att din lön motsvarar dina åtaganden? :tungan

Varför någon får ett avgångsvederlag när de själva avgår är inget som jag riktigt kan förstå?
Okej om de får sparken utan förskyllnad eller får gå p.g.a yttre omständigheter men om man själv begär avgång så är det väl bara att ställa sig i kan på arbetsförnedringen och låna pengar av mamma som alla andra får göra.
Men det är klart, det är ju skillnad på folk och folk.

Skulle du tacka nej till din akassa pga att din lön motsvarar dina åtaganden? :tungan

Om jag själv hade sagt upp mig från mitt jobb p g a att jag inte gillade de åtaganden som följer med jobbet så hade jag faktisk därmed tackat nej till min akassa.

Littorin får däremot behålla sin, och därav denna tråd.

... eller hög lön pga vilken typ av jobb han har? som troligen tar 24/7 av ens liv? ständigt ifrågasatt då det är frågor som rör samhälle och där de som påverkas mest överskriker de som blir nöjda = svårt att veta om man gjort rätt i sina beslut. Därtill inkluderar det att behöva bli utsatt av just skvallerpressens bästa betalda "kråksångare" (tipsare) med aningen tveksamma motiv.

Jag utgår dock från att vad Aftonbladet "nystade upp" troligen inte stämmer nämvärt mot sanningen, om ens en sanning finns eller att denna "Anna" ens existerar. Därav hur Aftonbladet inte backar upp "Anna" utan viker sig och plötsligt slutar skriva in Littorinaffären... så tycker jag det säger en del och om detta är orsaken till Littorins avgång kan han gott få sin fallskärm.

Men det verkar som Littorin har nog med bekymmer i sitt privatliv och Aftonbladets häxjakt var nog bara droppen som fick bägaren att rinna över. Han gjorde väl dock kanske fel att inte istället starkt gå ut och förneka direkt, istället för att tro att det ska försvinna av sig självt.

Littorin köpte ju sina betyg, så varför skulle han inte köpa sex? Ligger ju i hans natur verkar det som.

Alternativet till att ge politikerna a-kassa deluxe är ju att de alla blir mediastrateger och lobbyister något som i slutändan kostar mer för statskassan. Snegla mot amerikanerna, tack vare starka lobbyorganisationer med avdankade politiker kostar ofta lobbysockrandet mer än grundförslaget i sig när det väl klubbas igenom som lag...

Littorin får däremot behålla sin, och därav denna tråd.

Han hade kunnat låta bli att ansöka om den precis som Cecilia Stegö & Maria Borelius gjorde.
Är det någon som ska ha ersättning så är det väl folk som avgår med lite heder som tex Mikael Odenberg.
Men jag håller med om att 1,3millar är billigt för att bli av med lögnaren.
För att inte tala om västeuropas fulaste skägg.

Nu tänkte du nog fel. Klart att Toblemona ska vara kvar, det är ju alliansens bästa valarbetare!

Dock håller jag med dig, i fall katastrofen inträffar vid valet i september - att den rödgröna sörjan vinner.... :huvet:mad:

Borelius och Stegö Chilò tog aldrig ut nån fallskärm, det kanske bara gäller för sexköpare.

Back