Littorins avgång

"Anklagelsen mot Sven Otto Littorin att han köpt sex hade aldrig publicerats om han hade förnekat det, skriver Aftonbladets ställföreträdande ansvariga utgivare Lena Mellin i dagens Aftonbladet. Även chefredaktören Jan Hellin skriver samma sak på sin blogg.

Men regeringskansliet hävdar att Littorin faktiskt dementerade anklagelserna samma dag han fick kännedom om dem.

Enligt statsministerns presschef Roberta Alenius ringde Littorins pressekreterare upp Aftonbladets nyhetschef vid 17-tiden samma dag och sade att Littorin förnekar uppgifterna. Alenius hävdar att hon också själv sade samma sak till Lena Mellin senare samma kväll."

Harmon Rabb;4848225 Samma som ursprungskällan i DN? [url skrev:
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nu-talar-littorin-ut-1.1137258[/url]

Nej, det intressanta är videon med "Nej Nej absolut inte" som Mellin tolkar som kanske.

Och dementin som Aftonbladet påstår att de inte fått.

Det här kan bli det bästa valet nånsin om Aftonbladet åker dit på fiktiv story och alliansen får sympatiröster :banana

Fan vad tjatigt detta är, en uttråkad politiker i skilsmässa har köpt sex......punkt!
Det bästa han kan göra är väl att komma ut med det hela...
INGEN med ett sånt skägg har rent mjöl i påsen...punkt!

Varför då? För att "Anna" säger det? Personligen tror jag att det handlar om en bitter liten flicksnärta som har blivit utförsäkrad från bidragssystemet.

Stod ju att hon studerade när hon sålde sig och hon hade ett bra jobb nu så jag tror du har fel där. Jag tror att han är skyldig för att han verkar skyldig. Ingenting hittills har ju kommit fram som pekar på att aftonbladet ljuger. Varför avgick han på en gång? Varför beter sig hans partikamrater som om han aldrig funnits? Varför sa han som han gjorde på presskonferensen att han hade gjort saker han inte var stolt över och som han ångrade? Ganska lätt att bli av med politiker som man inte gillar ifall dom avgår direkt man hittar på nåt att anklaga dom för.

Varför tror du att det handlar om en bitter liten flicksnärta som är utförsäkrad från bidragssystemet och varför tror du att han är oskyldig? Förutom för att han är moderat och aftonbladet är en dålig tidning då alltså.

Stod ju att hon studerade när hon sålde sig och hon hade ett bra jobb
nu så jag tror du har fel där.
Svårknäckt story :)

Jag tror att han är skyldig för att han verkar skyldig.
På vilket sätt kunde han betett sig oskyldig?

Ingenting hittills har ju kommit fram som pekar på att aftonbladet ljuger.
Reportern (den enda som vet vem "Anna" är) var även samma reporter som skrev artikeln
om jordkällarfamiljen, vilket var helt hittepå från familjens sida.

Varför avgick han på en gång?
Damagecontroll

Varför beter sig hans partikamrater som om han aldrig funnits?
Damagecontroll, politiskt självmord att försvara någon som är "anklagad" för moralbrott.

Varför sa han som han gjorde på presskonferensen att han hade gjort saker
han inte var stolt över och som han ångrade?
Han har ju påstått att det fanns sexchatt som han inte ville skulle gå publikt.

Ganska lätt att bli av med politiker som man inte gillar ifall dom avgår direkt man
hittar på nåt att anklaga dom för.
Tydligen

Varför tror du att det handlar om en bitter liten flicksnärta som är utförsäkrad från bidragssystemet
och varför tror du att han är oskyldig?
Jag tror inte det, jag tror det är exet.
Enligt rykten, ska ju en dator från familjen Littorin blivit inlämnad för recovery,
med just uppdraget att spåra webhistoriken, den infon dök upp på FB innan aftonbladet gick ut med
något.

Förutom för att han är moderat och aftonbladet är en dålig tidning då alltså.
Aftonbladet är som sagt en dålig tidning, de har fabricerat historier förr men aldrig erkänt något.
Deras enda bevis är att reportern tycker Anna verkar pålitlig, samma reporter som blev lurad av
jordkällar-familjen.

Tror jag inte. Om man nu skulle anklaga Reinfeldt, eller vilken annan politiker som helst, för samma så tror du att dom också skulle avgå? Klart som fan att det verkar suspekt när han bara avgår direkt.

Om vi nu säger att han inte är skyldig, hur många tror du inte ser det som ett erkännande att han avgick? Jag tycker det låter som en dålig taktik och han skulle framstå som mycket mer oskyldig om han stannade kvar och försvarade sig. Därför har jag svårt att tro att det ligger nån taktik bakom.

Svårknäckt story :)

Nej, men det är väl en dum sak att ljuga om. Bättre att inte kommentera det alls då.

Jag tror inte det, jag tror det är exet.
Enligt rykten, ska ju en dator från familjen Littorin blivit inlämnad för recovery,
med just uppdraget att spåra webhistoriken, den infon dök upp på FB innan aftonbladet gick ut med
något.

Rykten och info på Flashback.. Vad skulle finnas på den datorn förresten?

På vilket sätt kunde han betett sig oskyldig?

Försvarat sig. Han avgick ju bara några timmar efter att reportern konfronterade honom, utan att ens bry sig om att ta reda på vad aftonbladet hade att komma med. Kunde ju ha varit jätte-dåliga "bevis" som han hade kunnat avfärda enkelt. Det sket han fullständigt i att ens kolla upp och bara avgick istället. Mycket suspekt.

Last edited:
Last edited:
"Anklagelsen mot Sven Otto Littorin att han köpt sex hade aldrig publicerats om han hade förnekat det, skriver Aftonbladets ställföreträdande ansvariga utgivare Lena Mellin i dagens Aftonbladet. Även chefredaktören Jan Hellin skriver samma sak på sin blogg.

Haha, så NU är det dags att se till individens bästa och inte bara lösnummerförsäljningen?
Mycket troligt att de funderade på att INTE trycka det hela utan hans förnekande. Eller inte.

Jävla stolpskott den där Mellin, har hon hamnat där hon är på grund av könskvotering eller vad är det frågan om? Fy fan vad jag hatar sån här jävla "Lika för alla kön", det är då vi får se sånt här :mad:

Skulle man låta alla karlar som köpt sex "avgå" från sina jobb, då är det nog rätt många stolar som skulle stå tomma. :rolleyes:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra