Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har ett Yuasa blybatteri från 2007 i GSX1300R. Funkar bra. Men så har det aldrig utsatts för "patenterad" laddteknik sedan det kom till mig 2013 utan bara laddats i garaget med konstantspänning enligt Yuasa's och Tudor's anvisningar för underhållsladdning, 13,7 Volt.
Är det inte fantastiskt så bra "patenterat" säljer 2022 för en batterityp som funnits i 150 år.
Rimligen borde väl alla patent för laddning av blybatteri ha gått ut för länge sedan.
Och "nya" patent är enbart försäljningsargument för att kunna sälja företagets batteriladdare.
Och det funkar !
Även om då och då kommer en undran, måste jag byta laddningsregulator på hojen om jag byter från blybatteri till lithiumbatteri. Och om litiumbatteriet funkar med samma laddregulator på hojen som blybatteriet, varför måste jag då ha en särskild litiumladdare hemma för underhållsladda hojen ?
Jo på grund av de patenterade teknikerna i nya hemblyladdare som kan förstöra ett litiumbatteri.
Precis som dom nya patenterade teknikerna långsamt men säkert förstör ett blybatteri !
sv.wikipedia.org
Är det inte fantastiskt så bra "patenterat" säljer 2022 för en batterityp som funnits i 150 år.
Rimligen borde väl alla patent för laddning av blybatteri ha gått ut för länge sedan.
Och "nya" patent är enbart försäljningsargument för att kunna sälja företagets batteriladdare.
Och det funkar !
Även om då och då kommer en undran, måste jag byta laddningsregulator på hojen om jag byter från blybatteri till lithiumbatteri. Och om litiumbatteriet funkar med samma laddregulator på hojen som blybatteriet, varför måste jag då ha en särskild litiumladdare hemma för underhållsladda hojen ?
Jo på grund av de patenterade teknikerna i nya hemblyladdare som kan förstöra ett litiumbatteri.

Precis som dom nya patenterade teknikerna långsamt men säkert förstör ett blybatteri !

Blyackumulator – Wikipedia
Last edited: