Liten varning till bilköpare (blocket)

Har jag fel, trodde jag också när jag såg en kompis annons.
Frågade vad han tänkte med skulle jag åka långt för att titta på en bil och du uppgett dig för att vara någon annan skulle jag bli sur satan och be dig dra åt helvete.
Han sa att det funkar klockrent och aldrig hört något negativt om det, rätt har du kanske att svenskar är fega och knyter näven i fickan och åker hem och ger frugan en lavett istället.

Är väldigt många bilar det rör sig om, så säljer man billigt tar väldigt många lite felaktigheter.

Jo, fast inga sådana felaktigheter. Inte när det rör sig om folk som köper en bil de ska ha kvar ett tag, men visst, till rätt pris kan du sälja vad fan som helst.
Men jag menar att du har fel då merparten av folket inte tänker som dig, sen att det funkar bekräftar ju varken eller...
Och både du och jag VET att Örebro är bilskojarnas Mekka här i Sverige. Det går inte att hitta en enda seriös försäljare i Örebro utan förstoringsglas, utom möjligtvis bland de privata då såklart. Men om postnumret som dyker upp är i Vivalla så skippar jag oftast den annonsen :D

Men kan lugnt säga att dom flesta utlänningar skulle aldrig få för sig att köpa en bil av en annan utlänning. Undra varför!:tummenupp :hihi

"Räven skiter inte i sitt eget bo"....

Last edited:
Jo, fast inga sådana felaktigheter. Inte när det rör sig om folk som köper en bil de ska ha kvar ett tag, men visst, till rätt pris kan du sälja vad fan som helst.
Men jag menar att du har fel då merparten av folket inte tänker som dig, sen att det funkar bekräftar ju varken eller...
Och både du och jag VET att Örebro är bilskojarnas Mekka här i Sverige. Det går inte att hitta en enda seriös försäljare i Örebro utan förstoringsglas, utom möjligtvis bland de privata då såklart. Men om postnumret som dyker upp är i Vivalla så skippar jag oftast den annonsen :D

Lika förvånad som du att det funkar. Den som bor i Vivalla kan tyvärr inte få köparen att bortse från sina fördommar, så med en sådan säljare funkar det säkerligen inte.

Åker man igenom Örebro så har man tappat 50% på sin mätarställning.

Jag har hört att man får köra 50 på 30 sträckorna i Örebro för att minska risken att fälgarna stjäls...

Är det så illa?

Det är testat med 49 och det var inte godkänt,herr polisman hade nog lite högt blodtryck som det såg ut.

Ska testa som försvar om han inte är för upphetsad nästa gång.

Henrik

Last edited:
Kan ju vara så enkelt att dom köper och säljer bilar svart och inte vill ha skattemyndigheten i hasorna. Byter dom nummer och namn på annonserna så år det ju svårt att spåra annat än om man går på djupet.

Min gissning.

angående 1,8 mot 2,0. kan det vara så att 2,0 är turbon dvs 2,0t. Då drar den mindre än 1,8 tror jag. Hade en sån och den var inte alls törstig.

Ojsan hoppsan. Anmälde det till Blocket nu.

Länk

Kan vi inte alla söka på deras nummer och anmäla alla deras annonser, maila blocket och säga att de försöker blåsa en när man ringer dem :D
Bara förstöra för dem, det är inte mer än rätt.

Hmmm... 74 866,10 SEK ger dig 6 950,00 EUR idag.

Dom begär 39000:-

Schyrre av Aschm.... jag menar Johanna eller what ever!!! :tummenupp

:rolleyes:

Jag ringde på bilen, och "Anders" svarade. Bilen skulle stå på han enligt vad jag fick fram, men han skulle besiktiga bilen nu. Ring klockan 13 sa han exakt...

Han hade en kraftig brytning som får mig att tveka på om han hette Anders...

Lite kul att vissa ska börja skrika rasist så fort någon säger nåt.

Jag personligen skulle bli lika misstänksam om det stod Mohammed i annonsen och sen när man kommer dit och ska skriva papper så står helt plötsligt bilen på en Anders. Spelar ingen roll, den som säljer bilen ska fan stå i annonsen oxå annars blir man misstänksam. :mad:

Det är ju ett enkelt sätt att tjäna pengar utan att åka dit på det. Polisen kan inget göra/har inte tid och Sverige är överfullt med korkade människor som lägger handpenning så fort de tror sig ha hittat en bra affär.
Jag tar handpenning om någon vill att jag håller bilen, annars är det först till kvarn som gäller. Förvånansvärt många går med på att lägga handpenning direkt utan att se några bevis på att jag verkligen är den jag utger mig för att vara...

Edit/ Sen är det bara att gå in på blockets köp-avdelning och söka på bilar och se vad ni får upp :D
99% är annonser som lyder: "Jag köpa din bil för bra pängar, ringa mig nu och bilen såld!!!?!"
Och väldigt ofta är det "Jonas", "Micke" eller någon annan som säljer. Fast de missade svenskan i skolan :3freak

Last edited:
Däremot är det inte många motorer som klarar sig ligga under låt säga 0,6 liter/mil.
Pjosk. Då har du inte kört en diesel. Min Golf (2.0TDi, 140hk) drar i snitt 0.55L/mil vid blandad körning. När jag körde ner till Stockholm för ett par veckor sedan snittade den totalt 0.46L/mil på hela resan. På vissa delsträckor var förbrukningen nere på 0.41L/mil.
:tummenupp

Ingen som är sugen på att köpa en Golf 2.0TDi -04 förresten?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!