Liten varning till bilköpare (blocket)

ah Det är bara att utgå från att alla är rasister tills motsatsen är bevisad

Att det finns så många privatpoliser här på SH som måste bekymmra sig över blocket:va Det är väl bara någon med kontoret på fickan!

Att det finns så många privatpoliser här på SH som måste bekymmra sig över blocket:va Det är väl bara någon med kontoret på fickan!

om man har ett kontor så har man väl ett företag? om man har ett företag så har man ett nr till företaget? detta är en privatperson med ett ej registrerat telefonnr. vill man bli tagen seriöst om man nu har ett företag eller är en säljare så har man ett registrerat telenr och ett registrerat företag.

eftersom jag är ute efter att köpa en bil och använder blocket för att hitta en så är det väl mitt bekymmer?!

om man har ett kontor så har man väl ett företag? om man har ett företag så har man ett nr till företaget? detta är en privatperson med ett ej registrerat telefonnr. vill man bli tagen seriöst om man nu har ett företag eller är en säljare så har man ett registrerat telenr och ett registrerat företag.

eftersom jag är ute efter att köpa en bil och använder blocket för att hitta en så är det väl mitt bekymmer?!

Varför delar du med dig av ditt bekymmer då:confused:
OBS (Har man kontor på fickan så brukar man inte ha något företag)

Med kontoret på fickan menas att han jobbar svart :D

Edit/ Lite sen...

Man ska aldrig köpa bilar av bilhandlare i andrahand...nevermind the ursprung. En bilhandlare lever på att köpa crap, piffa upp det och sälja för 10k mer.
Sen har juh invandrare sämre trovärdighet av annat skäl...men jag vet invandrare som litar mindre på invandrare just av samma orsak!
Ismer är bara energikrävande vänner ;)
Sålla bort alla nötter med en enda fråga när man ringer på en annons:

-Jag ringer ang. bilen du har annonserat.
om svaret är : vilken bil?
släng på luren ;)

Last edited:

Förhoppningsvis, men det finns andra saker på blocket förutom det.

Bedrägerier med handpenningar är en variant.
En annan farligare är att man stämmer träff med personer som har kontanter i syfte om att råna köparna, ovanligare, men det förekommer.

Varför delar du med dig av ditt bekymmer då:confused:
OBS (Har man kontor på fickan så brukar man inte ha något företag)

varför inte? är inte ett forum just för att dela med sig av sina bekymmer/frågor/synpunkter/åsikter/blablabla???

jaha, d visste jag inte. har aldrig köpt bil innan så är inte insatt i såna jargonger.

Men alltså... du har missat att samtliga bilar som personen har ute på annons i själva verket står nere i Tyskland där de säljs av bilhandlare?

Men alltså... du har missat att samtliga bilar som personen har ute på annons i själva verket står nere i Tyskland där de säljs av bilhandlare?

Precis det är ju det jag säger, Måste man bry sig om det? och tro och ta förgivet en massa? Det är väl bara att strunta i dom annonserna lr?

Precis det är ju det jag säger, Måste man bry sig om det? och tro och ta förgivet en massa? Det är väl bara att strunta i dom annonserna lr?
Själv kan jag känna att det är ganska harmlöst att tipsa andra om något som verkar skumt eller se till så att annonsen försvinner, istället för att någon stackare faktiskt blir lurad.

Men vad är det frågan om? Är det någon som pistolhotat dig och tvingat dig läsa och svara i den här tråden, bläsch!

Strunta i trådar som inte intresserar dig, du behöver inte bry dig om dom! :tummenupp

Själv kan jag känna att det är ganska harmlöst att tipsa andra om något som verkar skumt eller se till så att annonsen försvinner, istället för att någon stackare faktiskt blir lurad.

precis min mening. vi får hoppas att max350 aldrig blir lurad av någon. :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!