Liten varning till bilköpare (blocket)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har egentligen inget att komma med mer än att det luktar skumt. Är på jakt efter en bil och skulle kolla på en volvo s40 i fredags. Ringde på morgonen och sa att jag ville kolla på bilen, skulle komma kl 18. RIngde halv sex för att kolla vart det låg och först fick jag inget svar sen när ja ringde upp igen så la dom på i örat på mig, ringde upp igen och inget svar igen.
Annonsen vart bort tagen med.

Idag kollar jag runt på blocket igen och hittar en volvo s80 väldigt billigt och läser annonsen. Ser då att det står samma telefonnr men ett annat namn på paret.

I förra annonsen var regnr borttaget också. Ville bara utfärda en liten varning, är definitivt inte en svensk som svarar i heller. Än har dom bara annonserat i Malmö vad jag sett.

Här är annonsen iaf:

http://www.blocket.se/vi/20200115.htm?ca=23_11_s

Tycker moderatorn/erna att tråden inte bör finnas eftersom jag inte har mer grund så får ni gärna ta bort den. :tummenupp

Vad har hans ursprung med saken att göra?

Att man kanske bör kunna arabiska för att ringa på den?

Inte vet jag, men ringer det inte en varningsklocka bara genom att det står Malmö i annonsen SAMT att det är en Volvo :va

Vad har hans ursprung med saken att göra?

Står Anders & Johanna idag, i fredags hette dom Henrik & Rebecka, när ja ringde lät han inte svensk. För mig så sjunker trovärdigheten på säljaren om dom skriver ett namn och sen visar det sig att det är någon helt annan. Vad har han att dölja? Vill han inte skriva ut sitt riktiga namn så skriv inget namn alls isf.

Haha , sökte i goggle på deras nr.. fyfan va många annonser som kom upp xD

ahh d tänkte ja inte på! Tack! :tummenupp Kollade bara på hitta.se om d poppa upp något annat namn.

Last edited:
Samt att personerna i annonsen heter Anders&Johanna?
Nu är det så att han skulle skriva sitt vanliga namn tex muhammed så skulle inga svenskar mejla eller ringa till säljaren ifråga, så för att öka sina chanser att få sin pärla såld så tvingas han skriva ut ett annat namn.

Skulle hans ursprung ha något med saken att göra så vore det vettigt att skriva att säljaren endast talar arabiska.

Nu är det så att han skulle skriva sitt vanliga namn tex muhammed så skulle inga svenskar mejla eller ringa till säljaren ifråga, så för att öka sina chanser att få sin pärla såld så tvingas han skriva ut ett annat namn.

Skulle hans ursprung ha något med saken att göra så vore det vettigt att skriva att säljaren endast talar arabiska.

som sagt, dom hette något annat i fredags. vill han inte skriva mohammed så kan man skriva bara volvo s80 eller fin bil eller what eva......typ. :)

Jag skulle snarare påstå att hans chanser att sälja bilen minskar om oärligheten börjar där, förr eller senare ser man att han inte heter Johanna...

Jag skulle snarare påstå att hans chanser att sälja bilen minskar om oärligheten börjar där, förr eller senare ser man att han inte heter Johanna...

:hihi

Ursäkta mig, men det där är rent och skärt flumsnack.

Om man vill sälja något på riktigt så anger man sitt namn, men du kanske får bra vibbar och ett mycket gott förtroende för någon som inte ens är förmögen att använda sitt egna namn?

Edit: Jag har själv köpt en bil av en kille som ursprungligen var från Grekland. Om han utgett sig för att vara en Anders så hade iaf inte jag gjort affär med honom.

googla telenr, dom har en hel del me bilar till salu. Måste vara några rika knösar :D

såg att dom skriver samma i alla bilannonser. bilen är i väldigt bra skicka och dra endast 0.8 l. kan inte så mycket om bilar men kan en 1.8 dra lika mycket som en 2.0??

Kan säga att det där inte stämmer för 5öre, När du ringer till "Anders" han pratar korrekt svenska du åker och träffar personen i fråga och ser att han inte är personen som finns i dina fördommar blir det affär ialf.
Vet att det fungerar alldeles utmärkt.

kan inte så mycket om bilar men kan en 1.8 dra lika mycket som en 2.0??

Jajemän! hur MYCKET en bil drar beror helt och hållet på hur tung ens högerfot är :blah

Sluka i sig 10 liter/mil är inga problem för nästan vilket motor/högerfot som helt :D

Däremot är det inte många motorer som klarar sig ligga under låt säga 0,6 liter/mil.

:tummenupp

Kan säga att det där inte stämmer för 5öre, När du ringer till "Anders" han pratar korrekt svenska du åker och träffar personen i fråga och ser att han inte är personen som finns i dina fördommar blir det affär ialf.
Vet att det fungerar alldeles utmärkt.

Fast du har fel. Om en normalt funtad person ringer på en annons där säljaren utger sig för att heta Anders, du bestämmer träff och väl där så möter du Hassan Mostafa Muhammed. På regpappret står sistnämnda namn. Vem är då den där förbannade Anders!? Och det är dessutom bara en ägare på bilen, var de andra bara spekulanter fast de står med i regbeviset?

Det är bara att inse, det är en miljardindustri i Sverige att sälja skitbilar till överpriser då flertalet svenskar faktiskt är totalt jävla dumma i huvudet när det gäller att handla bil, och de är fega. De vågar inte fråga och de är skitnöjda om de får pruta några tusenlappar.
Jag har sålt väldigt många bilar och jag VET att när de ringer till mig och ser att det står ANDERS *heter ju faktiskt så* och i annonsen och träffar mig så har jag nästan köpet i hamn. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra "Jag köper ogärna av någon muhammed", eller nåt i den stilen.
Sen vad folk kallar detta förfarande för skiter jag i, jag vet åtminstone att jag inte köper bilar av sådana människor som i annonsen Money visade, oärliga människor alltså.

Edit/ Mångmiljon, miljard kanske är att ta i...

Last edited:
Jajemän! hur MYCKET en bil drar beror helt och hållet på hur tung ens högerfot är :blah

Sluka i sig 10 liter/mil är inga problem för nästan vilket motor/högerfot som helt :D

Däremot är det inte många motorer som klarar sig ligga under låt säga 0,6 liter/mil.

:tummenupp

Tack!:) Då har ja lärt mig något mer idag. :tummenupp

Fast du har fel. Om en normalt funtad person ringer på en annons där säljaren utger sig för att heta Anders, du bestämmer träff och väl där så möter du Hassan Mostafa Muhammed. På regpappret står sistnämnda namn. Vem är då den där förbannade Anders!? Och det är dessutom bara en ägare på bilen, var de andra bara spekulanter fast de står med i regbeviset?

Det är bara att inse, det är en miljardindustri i Sverige att sälja skitbilar till överpriser då flertalet svenskar faktiskt är totalt jävla dumma i huvudet när det gäller att handla bil, och de är fega. De vågar inte fråga och de är skitnöjda om de får pruta några tusenlappar.
Jag har sålt väldigt många bilar och jag VET att när de ringer till mig och ser att det står ANDERS *heter ju faktiskt så* och i annonsen och träffar mig så har jag nästan köpet i hamn. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra "Jag köper ogärna av någon muhammed", eller nåt i den stilen.
Sen vad folk kallar detta förfarande för skiter jag i, jag vet åtminstone att jag inte köper bilar av sådana människor som i annonsen Money visade, oärliga människor alltså.

även om jag inte sjlv är svensk så kan ja helt ärligt säga att jag drar mig för att köpa bil eller annat fordon av en utlänning. speciellt här i malmö.......kalla det rasistiskt eller vad som helst men så är det bara. står det mohamed i annonsen då vet jag att dom åtminstånde är tillräckligt ärliga för att lägga ut sitt riktiga namn och chansen är kanske nån enstaka procent högre att jag faktiskt ringer på fordonet och kollar på det än att där står magnus och en hassan svarar, då tappar ja intresset direkt.

Last edited:
även om jag inte sjlv är svensk så kan ja helt ärligt säga att jag drar mig för att köpa bil eller annat fordon av en utlänning. speciellt här i malmö.......kalla det rasistiskt eller vad som helst men så är det bara. står det mohamed i annonsen då vet jag att dom åtminstånde är tillräckligt ärliga för att lägga ut sitt riktiga namn och chansen är kanske nån enstaka procent högre att jag faktiskt ringer på fordonet och kollar på det än att där står magnus och en hassan svarar, då tappar ja intresset direkt.

Precis fungerar alla andra människor också. Eller majoriteten så att säga, den del som faktiskt betyder något.
Jag tycker inte att rasismen har något med det att göra när man ratar säljare bara för att han är utlänning, man ratar honom för att han är en bil-prånglare, en sån som säljer 10st skitbilar i månaden eller kanske 2-3 fina. Man ser direkt vad det är för folk som säljer, har de fler annonser och det ser suspekt ut så är det just det, suspekt.
Som alltid så finns det rötögg i alla branscher, denna är överfull. Jag köper gärna bil av en med utländskt namn så länge allt är i sin ordning och att det inte är en person som köper och säljer för att tjäna pengar. De får gärna tjäna pengar, men de får inte mina då det är jag som ska tjäna pengar på dem :D

Har jag fel, trodde jag också när jag såg en kompis annons.
Frågade vad han tänkte med skulle jag åka långt för att titta på en bil och du uppgett dig för att vara någon annan skulle jag bli sur satan och be dig dra åt helvete.
Han sa att det funkar klockrent och aldrig hört något negativt om det, rätt har du kanske att svenskar är fega och knyter näven i fickan och åker hem och ger frugan en lavett istället.

Är väldigt många bilar det rör sig om, så säljer man billigt tar väldigt många lite felaktigheter.

Precis fungerar alla andra människor också. Eller majoriteten så att säga, den del som faktiskt betyder något.
Jag tycker inte att rasismen har något med det att göra när man ratar säljare bara för att han är utlänning, man ratar honom för att han är en bil-prånglare, en sån som säljer 10st skitbilar i månaden eller kanske 2-3 fina. Man ser direkt vad det är för folk som säljer, har de fler annonser och det ser suspekt ut så är det just det, suspekt.
Som alltid så finns det rötögg i alla branscher, denna är överfull. Jag köper gärna bil av en med utländskt namn så länge allt är i sin ordning och att det inte är en person som köper och säljer för att tjäna pengar. De får gärna tjäna pengar, men de får inte mina då det är jag som ska tjäna pengar på dem :D

Precis! Man ser direkt om personen är en skojare eller inte. Oftast har man en liten varningsklocka som ringer också.
Var och kolla på en bil hos en bilhandlare i förra veckan. Då visste han inte att bilen var omlackad och att den stått hos dom i ett helt år, tacka vet ja vv, eller han spelade väldigt förvånad iaf. :hihi Dom flesta bilskojare tror att tjejer är lätta offer men så lättlurad är jag inte, och som tur är så har jag snälla killpolare som hänger med för att hjälpa. :tummenupp

Men kan lugnt säga att dom flesta utlänningar skulle aldrig få för sig att köpa en bil av en annan utlänning. Undra varför!:tummenupp :hihi

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back