Liten pojke attackerad av hund i Göteborg.

Var är starstriker?
lookaround.gif

100kvm tomt/kg hund är lagom. kan man införa minimigräns på hönsburar kan man göra det på hundtomter med.

100kvm tomt/kg hund är lagom. kan man införa minimigräns på hönsburar kan man göra det på hundtomter med.

Det va en riktigt bra idé...
En sak jag lagt märke till i sthlm är att det är en klar minoritet som följer koppeltvånget i stan. Och varendaste en som man påpekar det för säger att deras lilla sötnos minsann inte gör en fluga förnär...

Jag fattar inte varför inte en lynchmobb kopplar strypgrepp på skithögen till ägare. Bara ta hundjäveln i kopplet och promenera därifrån.... man blir illamående alltså. Det där är inte en hund som ska finnas kvar, att den viftar på svansen betyder inte ett skit.
För hunden är det där en kamp, den gör honom/henne upphetsad och uppspelt och hade det inte varit för den rådiga skaran modiga människor som brottade bort hunden hade situationen eskalerat och haft en helt annan utgång, inte till pojkens fördel.

Finns många skäl varför man är jäkligt på spänn när familjen ens kommer i närheten av såna där byrackor, dom är opålitliga, lynniga och i fel händer en livsfara.

Rassla runt på staden med pikkan och du blir av med den också ;)
Skillnaden är väl att polisen slår till hårt mot en som går med en pistol.Men om en hund hugger nån så får ägaren lungt gå hem

Last edited:
skillnaden ligger i den som håller i den.

samt otaliga generationers avel... Hur kan folk vara så jäkla högmodiga hela tiden att vilja tro att de allena med fast hand och ett resolut, samt hundförarkorrekt beteende kan nollställa hundens stamträd som från en varg formats till att både fysiskt och psykiskt uppenbara sig totalt annorlunda?!? Jo det är viljan att för omgivningen (och kanske sig själv i de mest trasiga människornas fall) visa på sin förmåga att vara auktoritär samt att forma en hund, vilken omgivningen ser som ett monster till att bli en gullegris för vilket personen i fråga då helt ska ta åt sig äran. Något som sällan fungerar just för att verkligheten och "hundmänniskors" verklighetsuppfattning skiljer sig vida åt.

Liknar mycket företeelsen med kvinnor som vill ha kåkfarare...

samt otaliga generationers avel... Hur kan folk vara så jäkla högmodiga hela tiden att vilja tro att de allena med fast hand och ett resolut, samt hundförarkorrekt beteende kan nollställa hundens stamträd som från en varg formats till att både fysiskt och psykiskt uppenbara sig totalt annorlunda?!?

Nja, tamhundens evolution från vargen består i att urtypen av varg utvandrade från nordamerika till asien för enhelvetesmassaårsedan.
I asien höll sig några i norra delarna och liknar de nordamerikanska, andra vandrade söderut och utvecklades till en ganska annorlunda typ.
Dessa kinesiska vargar träffade på tidiga människor och en del av dem slog följe med dem.
Aveln började med andra ord redan tidig stenålder, genom att otrevliga vargar/hundar dräptes och trevliga gynnades.
Samtliga nutida tamhundar härstammar från detta fåtal.

Liknar mycket företeelsen med kvinnor som vill ha kåkfarare...

Under det att jag läste ditt inlägg tänkte jag att jag skulle kommentera med precis de orden. Träffade just en sån kvinna igår och man häpnar över hur en vettig människa blir som förbytt när hon för det på tal. Blicken blir tom och liksom glasartad, man gör bäst i att spara på sina argument...

"Den aggressiva hunden" står det i en artikel som länkas under bilden.
Jag tycker att hunden ser glad ut. Ägaren kanske har lekt mycket "kamp"- och draglekar med den och den trodde att ungen ville leka med den.
Hade den velat skada ungen hade den inte bitit i byxbenen/baken utan siktat på halsen och ansiktet.

Det fösvarar ju förstås inte situationen på något vis, sånt här skall inte få hända.
Har man en stor hund skall man kunna hantera den och se till att den fungerar i folkmassor vilket inte denna hund gjorde.

Trist ändå att den troligtvis kommer att avlivas om den hittas.

Viftande svans är en signal om intensitet, inte glädje.
Lek är allvar i en hundhjärna.

Kom ihåg att om detta skulle ske igen: Lyft upp bakbenen ca. 45 grader. Då släpper hunden. Han blir så konfunderad. Funkar bara en gång dock. Så lyft och svinga, om så behövs.

Yxspark i ryggen eller i nacken. Alternativt karate chop med öppen hand från sidan mitt i nacken men ta i för kung och fosterland så ryggmärgen går av

Efter att växt upp med en Rottweiler så kan jag lugnt konstatera att hunden tror att den leker. Ägaren bör däremot omgående ge den behandling man normalt anser att hunden förtjänar efter detta hamnat i Aftonbladet. Att uppfostra en Rottis på fel sätt visar ganska väl hur kasst han lär fungera i samhället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT