Lite tips..Bör man polisanmäla honom för vårdslöshet i trafiken?

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Jag och Polaren var ute på en tur i dag i det härliga höstvädret. När vi precis har lämnat polarens hem i sundbyberg och börjat vår färd så kör vi genom ett 30-område, jag värmer lätt upp däcken med att svänga lite lätt som man alltid gör

Helt plötsligt hör jag hur någon TUTAR!! Då ser jag att från ingenstans har en taxi dykt upp och ligger i motsatta körriktning och ska försöka köra om på en 30-Sträcka precis innan ett övergångställe!
( Denna 30 sträcka är lång och han syntes inte till då vi åkte ut på 30- vägen så han har hållit på tok för hög hastighet)

Han försöker köra in och prejar nästa mig av vägen och han vevar ner rutan och säger "Jävla motorcyklister, jag höll på att köra på dig"

Jag svara med att "du ska inte ens köra om på detta ställe IDIOT!"

Han svarar med "Jag har bråttom att hämta upp en kund"

Jag tog reg nr och ringde till Taxi Stockholm men de sa att jag ska ringa på måndag då en ansvarig finns på plats men de i kundservice tyckte det var bra att jag ringde för att klaga.

Jag känner att man kanske även borde polisanmäla för att han och framför allt bolaget ska få en insikt i hur deras förare kör?

Någon hade kunnat bli skadad, han fick det att låta som att det var mitt fel, och oskyldiga ska inte behöva ta smällen för att han har käkat korv för länge och helt plötsligt inser att han har en körning om 2 min...:huvet

Vad tycker ni?

visst polisanmäl så de kommer in en anmälan på den taxi firman, men de blir nog inte så mycket mer utav det.

Det jag kan bli mest imponerad av är att taxichaufförer kan köra så dåligt trots att det är deras jobb att köra bil. Jag e hantverkare å jobbar med det 8 timmar om dagen å då liksom lär man sig det. Dock verkar det inte gälla taxichaufförer då några av dom sämsta bilförarna i trafiken är just taxichaufförer.....

visst polisanmäl så de kommer in en anmälan på den taxi firman, men de blir nog inte så mycket mer utav det.

Var lite så jag tänkte, att när jag ringer på måndag så säger jag att det ligger en polisanmälan på denna förare och att ni bör se över hur de kör, beter sig i trafiken.

Är inte ute efter att sätta dit någon utan mer poängtera att han gjort fel och att han ska lära sig och bli lite skrämd. för nästa gång han kör så kommer någon att sitta i en lyktstolpe/dike.

Efter ett antal år i Stockholmstrafiken har jag lärt mig följande:
Hävda aldrig din plats i trafiken när det finns bilister i närheten, håll undan.
Akta dig för taxichaffisar speciellt, intagningskraven verkar ha slopats totalt.
Du har inget att vinna på att försöka släpa en klantig droskchaffis inför rätta, det är dyrt och tar jävligt lång tid.
Gör som jag bit ihop och glöm bort, imorrn blir du prejad igen.

Nog lättare för dig än någon annan som inte var på plats att avgöra om du ska polisanmäla eller inte.

Tycker du taxichaufförens körning var över gränsen så polisanmäl helt enkelt. Bolaget lär få in många sådana samtal om dagen och det förvånar inte mig om klagomålet inte ens tas upp med chauffören.

Nog lättare för dig än någon annan som inte var på plats att avgöra om du ska polisanmäla eller inte.

Tycker du taxichaufförens körning var över gränsen så polisanmäl helt enkelt. Bolaget lär få in många sådana samtal om dagen och det förvånar inte mig om klagomålet inte ens tas upp med chauffören.

Polaren låg bakom och såg allt, men jag tror som dig att de kanske inte tar upp det med sina anställda och därför tänkte jag att en polisanmälan kanske får dem att lyssna upp lite?

Anmäl!!! Så jäkla less på taxibilar nu... Och dyra är dom också!

//Jeppe

Finns bara 2 saker när du sitter på en hoj:

1. Ingen ser mig
2. De som ser mig försöker köra på mig

Nu ska du vara säker i trafiken

Du kan anmäla, men som andra sagt så kommer det inte hända nåt för dels har du inget bevis och ingen blev skadad.

Säger du däremot att han prejade dig av vägen och att du körde ner i diket så kommer det hända grejer då handlar det om en smitning, men ja man kan anmäla för att markera och dokumentera händelsen. Får han in några till anmälningar på sig så kanske hans arbetsgivare tar tag i det och ser det som ett problem.

Jag tycker fortfarande att du skulle polisanmäla pizzabagaren för det där. Det finns inget som heter "egenmäktigt förförande", du vet det va?

Ja, var inne på polisstationen, men dom hade precis fått en svartsändning munkar så dom sa åt mig att återkomma.
Dom låste dörrn när jag gick också :va

Börjar luta åt att jag tar mig ner till konstapeln blå i morgon och lämnar in en anmälan. Även fast det som många säger inte leder någon vart känns det som att man endå gjort något rätt och bolaget får sig en tankeställare.

Säkert inte första gången han gör denna typ av överträdelse...
Han ska inte vara på vägarna om han inte kan hantera det, speciellt inte ha det som jobb.

• Gilla
Reaktioner: ft
Börjar luta åt att jag tar mig ner till konstapeln blå i morgon och lämnar in en anmälan. Även fast det som många säger inte leder någon vart känns det som att man endå gjort något rätt och bolaget får sig en tankeställare.

Säkert inte första gången han gör denna typ av överträdelse...
Han ska inte vara på vägarna om han inte kan hantera det, speciellt inte ha det som jobb.

Gör det och håll oss underrättade.
Kanske JP kan ge dig tips på vad du har för rättigheter i det här fallet.

Lycka till.

Ja, var inne på polisstationen, men dom hade precis fått en svartsändning munkar så dom sa åt mig att återkomma.
Dom låste dörrn när jag gick också :va

Ja, munkarna skulle väl be för dig och de ville vara ifred antar jag..

Anmäl du för sakens skull.

Men jag tror tyvärr inte att varken du eller din polare, eller någon annan hojförare i allmänhet och sporthojsförare i synnerhet, har något vidare förtroende hos myndigheterna när det gäller anmälan ang trafikförseelser.

Min gissning är att det läggs ner i brist på bevis.

Anmäl du för sakens skull.

Men jag tror tyvärr inte att varken du eller din polare, eller någon annan hojförare i allmänhet och sporthojsförare i synnerhet, har något vidare förtroende hos myndigheterna när det gäller anmälan ang trafikförseelser.

Min gissning är att det läggs ner i brist på bevis.

Men oavsett om det läggs ner eller inte så får väll Taxi stockholm in ett dokument på att det har gjorts en anmälan mot en av deras förare?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti