Lite slangträning *Film*

Sadam skrev:
Men hur fan kopplar man upp den då, beskriv gärna detalgerat. Jag har fått för mej att den ska komma direkt när man släpper ut kopplingen och att man får noll koll och slår av direkt då.vet ej har inte vågat än gör som RoLLER dvs att 1 ska sitta klockrent innan jag provar nå annat.

Kolla på Rollers filmer och så gör du tvärt emot vad han gör så kommer du bli slangkung på nolltid :D

Kul med film Clifton :tummenupp
Ingen är proffs i början och det är strongt att visa era tappra försök.
Tänk på att det går snabbt att slå runt om man håller på och tokgasar på ettan.

Prova att börja koppla upp den på tvåan istället. Bla för att spara packboxar och styrlager vid nedslag....ju fortare det går desto mjukare nedslag... sen är hojen mycket lugnare på tvåan och trean...

Kanske vore något om de som kan åka hjälpte de som vill men inte kan ännu. Tex på sh festen ...typ.. nån slangåkardag under sommaren. :)

Du ska inte behöva koppla upp den på 2:an.. bara lite lätt av o på metoden.. detta utan crossstyre..

Den blir ju mycket bättre på tvåan... ettan e för hetsig tycker jag....

Ville bara säga till dig att köpa nya packboxar o ha hemma för dom kommer snart att gå. Jag hade själv en retta, det e bara att gasa upp den. Men om du sak göra det på ettan så INGA hastiga rörelser för då kan det bli kostsamt. Keep up the work!!!

Zeb_Macahan skrev:
Ligg någonstans i mellanregistret, gasa till fullt och snärta till kopplingen så att varvet en kort kort stund lägger sig på 11 ca. Sen är du på väg.

snärta till kopplingen, inte koppla ur. Sitt rätt, luta dej inte framåt.

//jaG
F....n Zeb....Du skulle bott liiiite närmare så du kunde visa mej...Blir så trött på att inte lyckas.

Har kört så mycket på 1an så nu kan jag nästan åka med konstant varv..på 1an!!!!!

Kommer den upp "rätt" direkt så vågar jag fortsätta högre och då går det nästan att hålla konstant varv på 1an.

Mina växlingsförsök är nedlagda då jag de sista 2ggr höll på att gå runt...Jag når konstant varv lite för sent för att våga slänga i 2an och gasa till.

Har bara lyckats växla när den precis kommit upp för att sedan åka 2an ut ett par gånger.

Din "patenterade" snärt klarar jag inte heller....men jag har iof inte låtit den varva upp till 11k så imorgon blir det nya försök :tummenupp

Jag har en "dålig" filmsnutt på mina tidigare försök men jag vet inte hur jag ska ladda upp den för beskådan.... Någon som har plats? :tungan

Last edited:
Det finns gott om folk i sthlm som kan min "patenterade" snärt..

Annars är du välkommen ner, jag bjuder på middag och sovplats :fakta

//jaG

R1 wannabe skrev:
F....n Zeb....Du skulle bott liiiite närmare så du kunde visa mej...Blir så trött på att inte lyckas.

Har kört så mycket på 1an så nu kan jag nästan åka med konstant varv..på 1an!!!!!

Kommer den upp "rätt" direkt så vågar jag fortsätta högre och då går det nästan att hålla konstant varv på 1an.

Mina växlingsförsök är nedlagda då jag de sista 2ggr höll på att gå runt...Jag når konstant varv lite för sent för att våga slänga i 2an och gasa till.

Har bara lyckats växla när den precis kommit upp för att sedan åka 2an ut ett par gånger.

Din "patenterade" snärt klarar jag inte heller....men jag har iof inte låtit den varva upp till 11k så imorgon blir det nya försök :tummenupp

Jag har en "dålig" filmsnutt på mina tidigare försök men jag vet inte hur jag ska ladda upp den för beskådan.... Någon som har plats? :tungan

Zeb_Macahan skrev:
Det finns gott om folk i sthlm som kan min "patenterade" snärt..

Annars är du välkommen ner, jag bjuder på middag och sovplats :fakta

//jaG
Man tackar.... :Bugar

Problemet är väl att det blir svårt att övertyga frugan att "vi" behöver ett nytt bakdäck....igen!!!!

Köpte ett Avon Pro Xtreme för bara en månad och 150mil sedan. Det är snart slut!!! På mitten finns det bara 3mm kvar och jag har inte "burnat" en enda sekund....

Däremot kanske vi ses på sporthojsfesten i augusti. Ska försöka övertala "finansdepartementet" att betala tillbaka lite överskjutande skatt, så jag kan köpa nya däck.

Jocke

Nu har jag lärt mig att koppla upp den. Vilket kommer bevisas så fort slangträning 2 kommer upp. ska försöka få ihop den till imorgon. Fan va nöjd jag är =)

Jo, det gick riktigt bra idag clifton, det lossnade för dig men jag har fortfarande lite probbs! =)

Corp skrev:
Jo, det gick riktigt bra idag clifton, det lossnade för dig men jag har fortfarande lite probbs! =)

Synd att jag sticker iväg två månader på lördag annars hade jag kommit förbi o busat lite jag med :)

Vad händer i sommar, ni har inte lust att busa ner till Båstad i Juli? Annars får jag komma till Nkpg i augusti :tungan

Köp en bok

32561502062004.jpg

Clifton skrev:
Nu har jag lärt mig att koppla upp den. Vilket kommer bevisas så fort slangträning 2 kommer upp. ska försöka få ihop den till imorgon. Fan va nöjd jag är =)
Grattis....vet vilken skön känsla det är när allt bara sitter.....
Hoppas filmen blir bra så jag kan lära mej av den :tummenupp

Zeb_Macahan skrev:
YES :banana
11k var lösningen.....På väg till jobbet imorse...
I´ve seen the light :banana

Av 4 försök blev de 2 sista mycket lyckade....kunde köra hur långt som helst, kändes det iaf :yoparty

Ska prova på hemvägen idag....och du hade helt rätt Zeb....Den kommer upp hur snällt som helst...inte alls så snabbt som jag trodde...Nu förstår jag varför ni tjatat om att använda kopplingen...ska aldrig mer ifrågasätta dina tips igen :tummenupp

Fast om jag känner mej själv rätt så lyckas jag väl inte mer idag...Jag har en underlig förmåga till "regressiv inlärning" dvs ju mer jag provar desto sämre går det :(

Men jag fick iaf känna hur det kändes :tummenupp

:hihi

Nu ska du testa att värstingstyra rakt ner i diket i 200, blir värsta stuntet .

(skrivet med quoten : "ska aldrig mer ifrågasätta dina tips igen :tummenupp " in mind :) )

//jaG

R1 wannabe skrev:
YES :banana
11k var lösningen.....På väg till jobbet imorse...
I´ve seen the light :banana

Av 4 försök blev de 2 sista mycket lyckade....kunde köra hur långt som helst, kändes det iaf :yoparty

Ska prova på hemvägen idag....och du hade helt rätt Zeb....Den kommer upp hur snällt som helst...inte alls så snabbt som jag trodde...Nu förstår jag varför ni tjatat om att använda kopplingen...ska aldrig mer ifrågasätta dina tips igen :tummenupp

Fast om jag känner mej själv rätt så lyckas jag väl inte mer idag...Jag har en underlig förmåga till "regressiv inlärning" dvs ju mer jag provar desto sämre går det :(

Men jag fick iaf känna hur det kändes :tummenupp

Jag vet itne va ni andra tycker men ja har den uppfattningen att kopplingen slits ganska hårt när man kopplar upp den.
Iaf så när ja fick byta min koppling pga av detta så såg skivorna ganska påfrestade ut.. Men det kanske bara var ja som gjorde fel... :confused:

Last edited:
Zeb_Macahan skrev:
:hihi

Nu ska du testa att värstingstyra rakt ner i diket i 200, blir värsta stuntet .

(skrivet med quoten : "ska aldrig mer ifrågasätta dina tips igen :tummenupp " in mind :) )

//jaG
Ok :3freak
Det funkade på vägen hem också :tungan alltså 2an och kopplingen...
Däremot så faller den gärna åt sidan....undra om det beror på vinden :va
Nåja. Det verkar fungera ganska bra så det är väl bara att fortsätta nöta :yoparty

R1 wannabe skrev:
Ok :3freak
Det funkade på vägen hem också :tungan alltså 2an och kopplingen...
Däremot så faller den gärna åt sidan....undra om det beror på vinden :va
Nåja. Det verkar fungera ganska bra så det är väl bara att fortsätta nöta :yoparty

jaså..å hur gör du det där då??? ligger på medelvarv på 2:an gasar på som fan å sen duttar koppling å gasar på mer eller nå sånt??

Filmen är klar nu. Men har ingenstans att lägga upp den så folk kan komma åt den.

Nån som har nånstans där jag kan lägga upp den så folk kan tanka hem den?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti