Lite slangträning *Film*

crazy88 skrev:
jaså..å hur gör du det där då??? ligger på medelvarv på 2:an gasar på som fan å sen duttar koppling å gasar på mer eller nå sånt??
Det går faktiskt att få upp den på ganska låga varv om man vill
(Fan nu låter jag som en expert trots att jag bara lyckats några gånger under 2 dagar :lol )

"duttar" på kopplingen gör jag inte direkt....nyckeln verkar vara att den varvar upp ordentligt, kanske inte alltid till 11k men den ska högt, när den sedan kommer upp är det bara att mata på eller att slå av i förhållande till hur högt du vill, dock måste man låta den komma upp ganska högt för att 2an ska orka hålla kvar den om man startat på 4000 rpm, men konstigt nog känns det mer stabilt att ta upp den högt än att ligga med full gas och precis klara av jämvikten.

Edit: Högt för mej är kanske bara 50 grader.....Allt är ju som bekant relativt :)

Vill du veta exakt hur detta görs så fråga Zeb....han verkar vara ganska duktig på detta. Ska ut och öva lite mer senare idag, målet är att kunna hålla konstant varv, dvs inte öka farten så jag kan åka hur långt som helst :tummenupp

Last edited:
Ni som inte kommer åt filen,
Försök via ftp och "passive mode"

adress: corp.mine.nu
port: 2100
login: sporthoj
lösenord: sporthoj

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...