Lite skoj med WSMén.

DJM skrev:
man kan ej hona nicasilcylinder. Bara lämna in igen.


Märkena i originalcylindern är inte stora.
Märkena i cylindern som sitter på nu är nog enorma :rolleyes:

Annars finns ett företag i Lidköping som kan ta ur nicasilen och sätta i gjutjärn istället.
Men jag tror det räcker om dom honar cylinder med samma diameter som det är på, för att "rensa" upp bara.

Jag orkar inte meka med den nu.. Den får stå och skämmas ett tag först, kanske tar tag i det nästa helg och försöker tajma så jag har en WSM till nästa säsong..
 
Ruggigt fet hoj Padde, ruggigt! :yoparty Ny ljuddämpare som låter och ser lite bättre ut, och du har 125-delens hetaste motard! :tummenupp
 
Om man slänger på följande kit:

TTR125 BBR BIG BORE "150" KIT W/CAM
BBR aluminum cylinder with steel liner (bored, honed and ready to use)
58mm piston, pin, clips, and rings Includes head and base gasket
New (not reground) high-performance camshaft

Från: http://www.procycle.us/

Då måste man gå upp i munstycke och så va?
Vad sitter det orginal i hojen?
Vad är det för förgasare?
Vad tar en firma för att byta kammen?
Måste man byta både låg och högfarts munstycke?
Vad är det lagom att öka i storlek på munstycket?

Många frågor men om det blir en WSM så köper jag nog den i vinter och lämnar sedan in motorn direkt för att byta kam och montera cylindern.
 
Padde skrev:
Mjo 18 är jag snart. Men mellanhoj är inget jag satsar på direkt fråns jag har mitt bil kort. Bil går före alla andra fordon för mig. Bor långt ut landet, Inte jätte roligt vissa tider på året. :hihi

Okej, på så vis.
Kan väl förstå hur du resonerar, men det är knappt. :tungan
 
Såg en sådan i stan förra veckan tror jag det var. De är ruggigt snygga faktiskt! Verkar vara ett vettigt köp. Med den bensinförbrukningen skulle plånboken göra dubbelvolter av glädje.

Svanen skrev:
Annars finns ett företag i Lidköping som kan ta ur nicasilen och sätta i gjutjärn istället.
Men jag tror det räcker om dom honar cylinder med samma diameter som det är på, för att "rensa" upp bara.
Om det är TWT du tänker på så kan jag starkt rekommendera dem. De vet vad de gör och är inte omöjliga med att förhandla lite på priset.

Annars tycker jag du ska kolla upp Stigs Motormekaniska i Axvall. Skickligare gubbe får man leta efter. För övrigt riktigt surt att den skar nu igen. Kan inte förstå hur det kunde hända.
 
Estremo skrev:
Såg en sådan i stan förra veckan tror jag det var. De är ruggigt snygga faktiskt! Verkar vara ett vettigt köp. Med den bensinförbrukningen skulle plånboken göra dubbelvolter av glädje.


Om det är TWT du tänker på så kan jag starkt rekommendera dem. De vet vad de gör och är inte omöjliga med att förhandla lite på priset.

Annars tycker jag du ska kolla upp Stigs Motormekaniska i Axvall. Skickligare gubbe får man leta efter. För övrigt riktigt surt att den skar nu igen. Kan inte förstå hur det kunde hända.

TWT var det ja :)

Jag ska ringa både TWT och Stig och kolla med priser och så.
Jag förstår inte heller hur det kan hända, får hoppas att jag får svaret när jag tar isär allt.
Har ju trotsallt gjort det förr så det tar nog inte så lång tid denna gången..
 
Itacha75 skrev:
Ruggigt fet hoj Padde, ruggigt! :yoparty Ny ljuddämpare som låter och ser lite bättre ut, och du har 125-delens hetaste motard! :tummenupp

:kiss :kiss

Har faktiskt funderat på annan ljuddämpare men ska försöka hitta nån som passar bara. TTRens går inte på samma sätt som denna.

cross-e-kul skrev:
:gråta :gråta :gråta
Ingen tycker min är fin.

(men det är din padde)

Din lutar åt det brutala hållet. :yoparty :yoparty

Nice som fean.
 
Svanen skrev:
Märkena i originalcylindern är inte stora.
Märkena i cylindern som sitter på nu är nog enorma :rolleyes:

Annars finns ett företag i Lidköping som kan ta ur nicasilen och sätta i gjutjärn istället.
Men jag tror det räcker om dom honar cylinder med samma diameter som det är på, för att "rensa" upp bara.

Jag orkar inte meka med den nu.. Den får stå och skämmas ett tag först, kanske tar tag i det nästa helg och försöker tajma så jag har en WSM till nästa säsong..


du kan annars skicka ner den till geiwiz och få en nynicaliserad tillbaka för 259e.

Som sagt går EJ att hona nicasil, det går åt helvete då.
 
DJM skrev:
du kan annars skicka ner den till geiwiz och få en nynicaliserad tillbaka för 259e.

Som sagt går EJ att hona nicasil, det går åt helvete då.

Jag har gjort det, TZR91 har gjort det, kompisen gjorde det på sin skoter.
Jag har kört 250mil och den går minst lika bra som förut. Än iaf :tungan

Peppar, peppar ta i trä ja...
 
Talat med morsan... Hon låter inte helt omöjlig.. Blir väl ett byte i början av nästa säsong, då.
 
Jo Kalle, men om jag skaffar 4T så blire 150cc, trimkam och effektrör :yoparty

Fast det beror på vad farsan säger, blir kanske en CBR (Repsol) eller en nyare begagnad NSR istället.

Vad tycker ni?
CBR (Repsol) eller WSM (Den gula)?

Jag startar en 4T tråd istället!

Edit:

4 Taktstråden
 
Last edited:
Padde din lille bäver! varför har du inte sagt att du har köpt ny hoj!? :confused:

har förresten fått min generator nu! :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top