Lite r1 -05 fixande

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Köpte min R1 -05 till förra våren, var färdigt utrustad med powercommander, akra slipon och k&n filter. Det som gjordes ganska omgående var infälda diodblinkers fram, diodbaklyse med blinkers, tonat kåpglas samt xenon i halvljuset. Bakdelen rensades och på bilderna är reg skylten fast i de bakre fotpinnarna men där syntes den inte alls samt lite väl nära hjulet så det är nu ändrat. Så kördes den förra sommaren.
Moddar som är gjorda till denna sommar har jag bara bilder på fälgarna av. Men lite till har hänt, fottappar, styrvikter och oljekårk lackade i samma färg som fälgarna, kolfiber hugger samt kedjeskydd, kolfiber avgasrörsskydd, de svarta små plastbitarna på sidan om tanken bytta till kolfiber, kolfiber speglar, sitsen bytt till en men yamaha loggan på, stålomspunna slangar fram, kraschpuckar. Det som är på planerna ännu är singelkuts samt guldfärgade kopplings och bromstag. Har tyvärr nästan inga bilder på årets moddar men det kommer inom några veckor då allt sitter på plats.
Bänkades förra sommaren till 165,6hk på slangen
Skriv gärna vad ni tycker:)

Bifogat

• 100_4405.jpg
    100_4405.jpg
    232 KB · Visningar: 251
  • 100_4411.jpg
    100_4411.jpg
    216.7 KB · Visningar: 358
  • 100_4416.jpg
    100_4416.jpg
    234.9 KB · Visningar: 219
  • 100_4407.jpg
    100_4407.jpg
    233.9 KB · Visningar: 393
  • 578180_kppfm5.jpg
    578180_kppfm5.jpg
    37 KB · Visningar: 139
  • 578184_t2bulv.jpg
    578184_t2bulv.jpg
    60.2 KB · Visningar: 190
Last edited:
Blir nog bra! Du får visa bilder med alla nylackade detaljer sen...

Snygg saaatan, lägg upp bilder sen med fälgarna på.

Förövrigt, Härlig vinkel på regskylten. Gillar poliserna det?

Hehe, det gjorde dom knappast men blev aldrig stannad. Körde med den så ungefär 2 månader men den tog lite i hjulet då det fjädrade och till slut skrynklades hela skylten ihop då den kom för mycket ikläm. Så blivit en ny skylt samt lite annan placering.

Tackar för de andra kommentarerna med och ja det kommer bilder med fälgarna monterade samt resten av godiset men kommer vara bortrest endel så tar troligtvis någon vecka tills jag har nya bilder.

Är det 2k-lack eller pulver på fälgarna? Vet du vad färgen kallas?

Snyggt! :)

Riktigt snyggt med kolfiberdetaljerna och fälgarna. Men jag skulle skippat de guldfärgade broms & kopplingsgreppet, mörka kåpglaset samt oljelocket. Det blir lite för överstylat ála fjortisvarning i min smak.

Håll dig till diskreta men racemässiga förändringar likt kolfiberdetaljer och vikbara broms & kopplingsgrepp så blir det klart coolare.

Men det är bara min åsikt:)
Det är ju din hoj & smaken är som baken, så kör på det du gillar.:tummenupp

jag skulle inte ha gjort någonting med den..! framförallt inte guld fälgar ?

Jag tycker i och för sig att R1 04-05 med lavared lacken är en av dom snyggaste hojarna som finns..

Back