Lite råd tack!

...Men efter att ångesten över att "har jag hittat rätt hoj nu" och letande efter billigaste skåpbilen att hyra (ska hämta monstret i Umeå) dök nästa beslutsångest upp....

FÖRSÄKRINGEN:död

Hojen är en GSX-R 1000 07, så Suzukis märkesförsäkring är utan tvekan billigast, 12 ribbor om året helförsäkrad. Men WTF, 25 lax i självrisk....:confused: ...Hur gör ni andra?
Grattis, misstänker att Du köper hojen av Torrtalln här på forumet, det är en synnerligen fin och kompetent maskin Du skaffar :)

Men, som NiklasiNorr säger - Märkesförsäkringen använder man väl främst om det blir inlösen, mindre blessyrer lagar vi lämpligen själva. Det mesta finns på eBay, och tillgången till billiga delar är en av de främsta fördelarna med Suziki. Jag kör mycket bana och har därför, i förebyggande syfte, skaffat kinakåpor att skava på vid transporter och smärre kalamiteter...

Jag kör också en K9, försäkrad med LF:s märkesförsäkring:tummenupp
 
Last edited:
Grattis, misstänker att Du köper hojen av Torrtalln här på forumet, det är en synnerligen fin och kompetent maskin Du skaffar :)

Men, som NiklasiNorr säger - Märkesförsäkringen använder man väl främst om det blir inlösen, mindre blessyrer lagar vi lämpligen själva. Det mesta finns på eBay, och tillgången till billiga delar är en av de främsta fördelarna med Suziki. Jag kör mycket bana och har därför, i förebyggande syfte, skaffat kinakåpor att skava på vid transporter och smärre kalamiteter...

Jag kör också en K9, försäkrad med LF:s märkesförsäkring:tummenupp

Det stämmer att jag köpt hojen av Torrtalln. Han nämnde att han pratat med dig om hojen vid nått tillfälle.
Ja, den går onekligen väldigt bra och känns mkt finstämd i chassit. Milsvidd skillnad från min förra hoj, zx9r - 99.

Det blev Suzukis märkesförsäkring, får lära mig skruva själv helt enkelt:tummenupp
Fick ju med en hel del godis, både Kina och kraschkåpor mm mm.
 
Det stämmer att jag köpt hojen av Torrtalln. Han nämnde att han pratat med dig om hojen vid nått tillfälle.
Ja, den går onekligen väldigt bra och känns mkt finstämd i chassit. Milsvidd skillnad från min förra hoj, zx9r - 99.

Det blev Suzukis märkesförsäkring, får lära mig skruva själv helt enkelt:tummenupp
Fick ju med en hel del godis, både Kina och kraschkåpor mm mm.
Ja, ska Du främst ha den för gata blir livet lite enklare om Då åker med kinakåporna, betydligt billigare om något händer.

Erfarenhetsmässigt är originalplasten oerhört kostnadsdrivande vid reparationer, så Du får byta mycket för att komma upp i 25k om Du redan tänkt igenom kåporna.

Billigast är dock att hålla sig på hjulen, så kör snyggt och lycka till:)
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top