Lite pinsamt, men kan försöka.

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
KetogaN skrev:
Fan va ni bashar mikke, när Roller bad om sponsring till reperation av hans videokamera var det inte så mycket gnäll.
Frågan är fri tycker jag...

Mikke har lagt upp många filmer och bilder helt gratis för sporthojsfolket att avnjuta...

Hjälp nu Mikke förverkliga sin dröm!

Bashade honom då med. Tiggare som tiggare. :mad:

..och nej, det är inget personligt MikkE. Jag är bara lite tjurig idag. :pannkyss

Plåtniklas skrev:
Bashade honom då med. Tiggare som tiggare. :mad:

..och nej, det är inget personligt MikkE. Jag är bara lite tjurig idag. :pannkyss
Haha, tiggare är jag inte. Söker bara sponsorer :)
Jobbar mkt, får för lite tillbaka på kontot. e fan dags att leta mer välbetalt!

Jag tycker om dig också :krama, ses på puben :)

Ska du verkligen köpa ett såpass ljussvagt objektiv?

7000 spänn får du GOA grejer för begagnat

tex Canon EF 70-200mm 2.8

Last edited:
Ljunghusen skrev:
Ska du verkligen köpa ett såpass ljussvagt objektiv?

7000 spänn får du GOA grejer för begagnat

tex Canon EF 70-200mm 2.8

Vem har sagt att han ska köpa nytt, mer än att det är nytt för honom?
Och visa gärna mig var du hittar ett 70-200 2,8L som är fint för 7000kr!

/Karl

Last edited:
eisbaer skrev:
Jag vill oxå ha ett sånt objektiv. Kan ni inte sätta in dubbla summor så jag får ett med? Jag tar underbara bilder på motorcyklar och blir ibland överkörd:

Det kan kanske vara för att du bara umgås med outlaws och folk som inte kan köra? Sundbybergshuliganer och annat löst folk.

Och dagens bästa sida:
http://www.ormetkryper.com/luke/

KetogaN skrev:
Vem har sagt att han ska köpa nytt, mer än att det är nytt för honom?
Och visa gärna mig var du hittar ett 70-200 2,8L som är fint för 7000kr!

/Karl

1 Han har sagt det tidigare

2 Ebay

Ljunghusen skrev:
1 Han har sagt det tidigare

2 Ebay

Ebay, heh.. jo du kanske kan hitta ett där för 7000.. +frakt från usa eller liknande, +försäkring på paketet, +plus moms och tull (om du har otur), +du vet inte vad du får egentligen..

Billigare att handla nytt i Sverige.. ;)

Men nog om O.T ämnen..

KetogaN skrev:
Ebay, heh.. jo du kanske kan hitta ett där för 7000.. +frakt från usa eller liknande, +försäkring på paketet, +plus moms och tull (om du har otur), +du vet inte vad du får egentligen..

Billigare att handla nytt i Sverige.. ;)

Men nog om O.T ämnen..

Japp sant, även om man lätt lurar sig runt momsen och tullen :-)

Tyckte bara 7k lät dyrt, men canonobjektiv är kanske dyrare än nikon

Man kanske också skulle åka till nån av SH bandagar. Jag fotar en hel del jag med. Börjar lite försiktigt men det artar sig :)

Fast min kamera är "lite" äldre. 40 år gamal minolta :rock Innan den delade jag kamera med min morsa men den hade jag sönder. Det va en 30 år gamal Nikon.
Ska man skratta eller gråta?

Mikke Börja sälj dina bilder så får du pengar till enu bättre objektiv.
Jag håller på med förhandlingar med att sälja en del av mina bilder. Så svårt är det inte att få lite pengar.

Hade satt in pengar om jag hade kunnat men jag har ingen internetbank shit.

Lycka till, vet hur skoj det är med fotografi :yoparty

enduroemil skrev:
Man kanske också skulle åka till nån av SH bandagar. Jag fotar en hel del jag med. Börjar lite försiktigt men det artar sig :)

Fast min kamera är "lite" äldre. 40 år gamal minolta :rock Innan den delade jag kamera med min morsa men den hade jag sönder. Det va en 30 år gamal Nikon.
Ska man skratta eller gråta?

Mikke Börja sälj dina bilder så får du pengar till enu bättre objektiv.
Jag håller på med förhandlingar med att sälja en del av mina bilder. Så svårt är det inte att få lite pengar.
Klart att du ska fota!
Jag har sålt några bilder, skramlat ihop någon hundring. Har lagt ner det nu, får se om man börjar igen. Just nu fotar jag bara för att bli bättre och för att det är kul!

Paradoxy skrev:
Hade satt in pengar om jag hade kunnat men jag har ingen internetbank shit.

Lycka till, vet hur skoj det är med fotografi :yoparty
Tack ändå :) Uppskattas :tummenupp

Man måste väl ha rätt att fråga om spons? Sen är det ju upp till alla som läser att bedöma om man tycker det är befogat att sponsra med en slant. Så länge det har nån anknytning till SH och dess medlemmars nytta och nöje iaf...

Tycker mikke har bidragit med mycket värdefull info i trådar här på SH, han har också hjälpt mig personligen trots att vi inte känner varandra.

Förstår att det kan vara svårt att fråga, och det blir ju inte lättare med tråkiga kommentarer och onödiga trådar som skapas i syfte att göra sig rolig på vederbörandes bekostnad.

:tummenupp mikke

Edit. Om du beskriver hur folk med Fsb's internatbank skall lägga in kontonummret så bidrar jag med en symbolisk (och liten, fattig...) summa för att visa min inställning. Inget clearingnr? Skall alla siffror med? Min sida protesterar: "inte giltigt format"

Last edited:
MikkE skrev:
Chrilla:Kul med lite positiv anda :)

Ja,det ska man ha. De som inte är intresserade sponsrar inte, de som tycker det känns befogat gör det (om man har råd).

Tycker generellt att det är kul med folk som har visioner och intressen, det skall uppmuntras. Hade det märkts att du enbart hade haft personligt vinstintresse och en vilja att dra nytta av SH's medlemmar hade det varit illa, men jag uppfattar det inte så.
:)

Det är vid sådana här tillfällen man ska vara snorrik och överdriva med sponsringen. :(

UrbanTiger skrev:
Det objektivet han vill köpa är som jag ser det inte ett optimalt objektiv för att fota röliga bilder. Stort bländarvärde innebär att han måste gå upp såpass i slutartid så att bilderna blir suddiga. Högre bländare ger ju större skärpedjup också så det kan bli riktigt lustigt med suddigt motiv och skap bakgrund. Nej det objektivet är väl mera för att skjuta fåglar i skog och mark. Skaffa två fasta objektiv och använd fötterna för att zooma istället.
Jag är väl konservativ men vaffan :gnissla

Va du snackar! Du har ingen koll ju, släpp tangentbordet innan du skadar dig.

70-200 4L funkar utmärkt att fota hojjar med, några långa slutartider för att 4 är max bländare jämfört med 2,8 är bara skitsnack, OM det nu skulle vara så att man behöver 1 steg snabbare slutartid (det har inte hänt mig i sommar) så klickar man upp till ISO 200 (problem solved - Mikke fotar digitalt vettu).
Ovanpå ditt konstiga uttalande så kan jag säga att lite längre slutartid med panorering 8 fall av 10 slår en tråkig frysbild med snabb slutartid.

Varför skulle ett bländarsteg ge helt plötsligt ge ett suddigt motiv och skarp bakgrund, snarare är det bättre chanser att få hela hojjen i fokus eftersom du får något längre skärpedjup.

Vad det gäller zoom så är du helt fel ute om du tror det är för att man ska slippa flytta på sig, man använder dom olika brännvidderna för att komponera en bild (du vet ju mer brännvidd dessto plattare upplever man bilden)..

Nä, ge dig inte in i sånt du inte förstår.

Här är en bild jag tagit med ett 70-200 4L (konstigt nog är hojjen i fokus, den är inte suddig, och där är inte ens några fåglar med.. hmm.. skumt)
KetogaNs_Bild_Ge_Fan_i_Att_Sno_Den!!.jpg

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul