Lite nostalgi från Sviestad SM RR 2004

Underbart låtval i början av filmen, ha ha!

Extra kul att Offknuff är ute och kör offroad i Torparn (7.15), men han höll sig på hjulen denna gång iaf, det var en härlig RR sommar 2004 :tummenupp

Någon eller några dök i Bergskurvan så det dammade.

Underbar sommar, men irriterande illa race för egen del :(
Fan vad suget är stort efter en ny hoj/racing.

under 11.000 rpm var det helt stendött, vilket hörs på väg ut på warm-up-varvet och syns vid 6:08 när både Utterström och Stellan lätt kör förbi.

Fan vad kul med racing! :yoparty

Nej, helt lättkört verkade det inte... När jag satt och tittade undrade jag; "Är dom alltid så där dom där tvåtaktarna... Är det kanske det som är charmen? Dom går så himla kass? Eller?":confused:
Men det här exemplaret var alltså unikt!!?

Nej, helt lättkört verkade det inte... När jag satt och tittade undrade jag; "Är dom alltid så där dom där tvåtaktarna... Är det kanske det som är charmen? Dom går så himla kass? Eller?":confused:
Men det här exemplaret var alltså unikt!!?
Nja, de går inte alls om man hamnar utanför effektregistret. Men den -94 Yamaha som jag körde säsongen -04 hade en mer oförlåtande gräns mellan den oanvändbara och den användbara delen av effektregistret än vanligt.

Ändå hade den setts över av Watz inför just den här tävlingen för att gå så bra som möjligt. Men det var nog någonting med den... Pelle Träff har en likadan och den går avsevärt jämnare/mjukare. En nyare tvåtaktsracer är avsevärt mer lättkörd men den har samma sätt att på ett övertydligt sätt tala om att den befinner sig i den gynnsamma delen av effektregistret och att sitta vid spakarna då är så otroligt mycket roligare än...ja, fler takter.

Men va faen:mad: :mad: nu har jag försökt flera gånger utan att få det att fungera, installerat den senaste flash media, men icke......Någon som har någon ide:va

Men va faen:mad: :mad: nu har jag försökt flera gånger utan att få det att fungera, installerat den senaste flash media, men icke......Någon som har någon ide:va

Det är för att ni kör fyrprutt nu, då kan man inte se riktiga racers regera. Det är så coolt må du tro, fett motorljud. Raspigt och vasst på samma gång. :yoparty

Någon som kan identifiera lite kändisar på filmen? Nummer/tid?

Det är för att ni kör fyrprutt nu, då kan man inte se riktiga racers regera. Det är så coolt må du tro, fett motorljud. Raspigt och vasst på samma gång. :yoparty

Fixa mitt problem Peter....Annars ska jag tortera dej ala Clockwork orange med ljuvligt 4 taktsljud:D

2802335 Det är för att ni kör fyrprutt nu, då kan man inte se riktiga racers regera. Det är så coolt må du tro, fett motorljud. Raspigt och vasst på samma gång. :yoparty

Läs resultatlistan. :7peta
Du har oFFkeFF precis framför Nyteknik, röd cuts och Racerskalman till vänster om oFFKeFF.
nr12 med nr12. :D
Vid 6.05 kör NT om Racerskalman och Pär Utterström men de kontrar direkt.
oFFkeFF kör offroad vid 7:15.
Magnus Fransson varvar NT vid 7:37 liksom Ako och Nordgren 7:55, Sonni Gunkauding Harms kör om precis innan. 8.12 varvar även RS250R.

Ändå hade den setts över av Watz inför just den här tävlingen för att gå så bra som möjligt.

Var det inte till b-racet då den var till salu du fick hjälp av Watz, du lämnade den hos honom från tisdagsträningen? Eller fick du hjälp även till SM:et?

Kan de va en suddig Alx i övre vänstra hörnet ?

Nej, nej, nej! Det där är ju postering ett man ser, den på start och målrakan. Esset är tvåan. :)

Men var det inte 2004 som Harms bröt benet på SM? I så fall stog jag i torparn för en gångs skulle.

Bara lite senil

Last edited:
Nej, nej, nej! Det där är ju postering ett man ser, den på start och målrakan. Esset är tvåan. :)

Men var det inte 2004 som Harms bröt benet på SM? I så fall stog jag i torparn för en gångs skulle.

Bara lite senil

Nej, det var 05.
Det racet var dock för egen del förbannat roligt, och jag hade för en gångs skull turen på min sida :)

Är det meningen att föraren ska blir varvad? Tycker det är så många som kör om.
Noterar även att föraren slår av redan vid knycken på rakan. Är inte det lite väl tidigt?
Och sist men inte minst, går alla twitaktarna så orent och ryckigt?
:va

jag retas bara...

Last edited:
hahaha, inne i besiktningen står jag o peppe o drar o sliter i alla hojar ;)

//håkan
Det är viktigt att visa allt som innefattar RR, oftast så visar man bara förarna och glömmer bort alla funkisar & övriga som ser till att allt funkar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...