Lite nostalgi från Sviestad SM RR 2004

Varför körde inte föraren fortare?

Nä ärligt så blev jag helt varm i kroppen av att de det där. Oj vad kul det ska bli...

Den är störtskön den där filmen, inte bara för att jag är med och skänker lite stjärnglans eller för det är 250R som är huvudattraktinonen. Av någon anledning gillar jag sekvensen upp till besiktningen bäst, den känns så RR-tävling på något vis.

Härlig film :tummenupp
Nästan så man blir sugen på att testa en tvåtaktare :)

Den är störtskön den där filmen, inte bara för att jag är med och skänker lite stjärnglans eller för det är 250R som är huvudattraktinonen. Av någon anledning gillar jag sekvensen upp till besiktningen bäst, den känns så RR-tävling på något vis.
Jag sitter ju på en hel trave gamla fulfilmer som jag gjort under åren :D

http://www.youtube.com/watch?v=7mRxOixk7Pk

Stillbild från samma dag. Det var på den tiden då man fick se Xenomorf på banan.

Bifogat

• xeno.jpg
    xeno.jpg
    130.3 KB · Visningar: 125
Racing

Det var väl lite si och så med spårval och växlingar..:va
Men det blir nog bättre med åren får man hoppas..:D :tummenupp

Jäkligt härlig film annars :yoparty
MVH
Roffe

Av någon anledning gillar jag sekvensen upp till besiktningen bäst, den känns så RR-tävling på något vis.

Exksackt! Det visar på glamoren, exotismen, den dollarstinna omgivningen, The world!!! Precis rätt rulle att visa tilltänkta sponsorer för att få dom att fatta att RR är The shit!

Satt här och slumrade till lite i vinterdvalan på kontoret..... Drog igång filmen som kändes lite mysig och hemtrevlig i inledningen...

Sen när det filmades från starten kvicknade jag till, och helt plötsligt rusade pulsen upp och jag blev lite pirrig i magen....

Man står och torrvarvar lite, kollar in vilka som står runt omkring. Funktionären kommer fram och plockar bort plåtbiten med siffran på. Man börjar bli riktigt nervös nu... Väntar på att bli iväg flaggad på warmupen...
Provstarten går...

Sen står man där igen elt plötsligt, nu är det på allvar.... Alla runt omkring står och torrvarvar, nån rusar upp motorn till varvstoppet några korta gånger.. Man ser sig lite oroligt omkring... Grön flagg bakom... Man stirrar mållåst på den röda lampan... Varvar upp, och letar dragläget... Foten på bromsen... Waaaaaaaaaaaaah....

Ska det nånsin bli vår!!!!! :yoparty

Skön film!!!! :tummenupp

Av mig och Nypanik? Fan, det är ju ©Nyteknik på nästan hela filmen. Intrång i min upphovsrätt så det stänker om det. Stämningsansökan kommer med posten.

Allvarligt talat ger on-board-sekvenserna lätt nervositet trots att det var snart tre år sedan och att det på riktigt faktiskt inte är så nervöst. Men jävlar vad kul det var. Om än jobbigt att behöva gå in i Bergskurvan och Esset på ettan varje varv: under 11.000 rpm var det helt stendött, vilket hörs på väg ut på warm-up-varvet och syns vid 6:08 när både Utterström och Stellan lätt kör förbi.

Fan vad kul med racing! :yoparty

Last edited:
Av mig och Nypanik? Fan, det är ju ©Nyteknik på nästan hela filmen. Intrång i min upphovsrätt så det stänker om det. Stämningsansökan kommer med posten.

Allvarligt talat ger on-board-sekvenserna lätt nervositet trots att det var snart tre år sedan och att det på riktigt faktiskt inte är så nervöst. Men jävlar vad kul det var. Om än jobbigt att behöva gå in i Bergskurvan och Esset på ettan varje varv: under 11.000 rpm var det helt stendött, vilket hörs på väg ut på warm-up-varvet och syns vid 6:08 när både Utterström och Stellan lätt kör förbi.

Fan vad kul med racing! :yoparty
Extra kul att Offknuff är ute och kör offroad i Torparn (7.15), men han höll sig på hjulen denna gång iaf, det var en härlig RR sommar 2004 :tummenupp

Någon eller några dök i Bergskurvan så det dammade.

Last edited:
Jag är lite besviken på att det inte vinkades till funktionärerna efter målgång, speciellt hon i esset, hon är jättetrevlig ju! :(

Jag är lite besviken på att det inte vinkades till funktionärerna efter målgång, speciellt hon i esset, hon är jättetrevlig ju! :(

Kan de va en suddig Alx i övre vänstra hörnet ?

Bifogat

• funkis.jpg
    funkis.jpg
    109.2 KB · Visningar: 121
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!