lite info och åsikter om yamaha yzf r1 -99

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Holger skrev:
nej det håller jag med dig om,det är inte värt så många kronor extra.
snyggast tycker jag faktiskt en vit/röd 98 är med 00-01 överkåpa fram o en snygg undertail o annat baklyse samt ska fälgarna ska va vita,mums en sån vill jag ha.
Jag ville bara ha en blå, så det skaffade jag, men jag tycker den gamla polkan är rätt häftig med.
 

Applo

Har jättebillig försäkring...
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Askersund
Hoj
YZF 450 -04
Köp en -98 skiljer knappt inget mer än kåpor på dom två, men försäkringen på 98:eek:rna är billigare. De flesta är reggad som 55kw i pappret, pga importbestämmelser under det året= Billig försäkring. Dom är lätta att skruva med och oftast passar motordelar och annat från senare årsmodeller... finns endel på skrotar pga "krash-faktorn" och att det är en "dussin-hoj".

R1:an är en perfekt förstahoj, det är ju du som gasar och bestämmer hur fort det ska gå, och när du börjar bli varm i kläderna slipper du byta upp dig effektmässigt...


:corn

(är 204 cm så det funkar nog för dig med)
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
pini skrev:
ja funderar också köpa en men har ingen lust å betala så hög försäkring så ja ska nog skriva den på päronen
köper nog en 02 istället dom ska ju va bättre säger en kompis å åka på bakhjulet med
MOHAHAHAHAHAHAHA
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
pini skrev:
ja funderar också köpa en men har ingen lust å betala så hög försäkring så ja ska nog skriva den på päronen
köper nog en 02 istället dom ska ju va bättre säger en kompis å åka på bakhjulet med

blom skrev:
MOHAHAHAHAHAHAHA

Hehe, det där måste ändå vara "Flame Bait"
Bara att vänta..... :)
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
Silwer skrev:
Motorn är väldigt lika ända till 04an faktiskt, men förstås med insprutning från 02 och då angav de 2hk mer, men de bromsar inte mer än de äldre motorerna de heller så troligen var det bara en justering från fabriken för att det skulle se ut som om det hänt nåt med effekten.
De äldre är snabbare i toppfart faktiskt.

Motorkaraktären ändrar sig ganska ordentligt på modellerna med insprutning (02-03 alltså, 04- är något annat). Motorn känns lite råare och drar bättre och svarar mer direkt på gas i mellanregistret. Däremot känns nästan förgasarmotorerna vassare på topp.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
tack så mycket för alla svar verkar vara ett jävligt trevligt forum detta! :tummenupp

skall sälja en bil på måndag sen blir det nog ett par samtal på olika hojjar man kollat in!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Dea skrev:
Motorkaraktären ändrar sig ganska ordentligt på modellerna med insprutning (02-03 alltså, 04- är något annat). Motorn känns lite råare och drar bättre och svarar mer direkt på gas i mellanregistret. Däremot känns nästan förgasarmotorerna vassare på topp.
Jo jag vet tat 02an har ett jämnare register, som en turbinmotor ungefär, beroende på insprutningen givetvis, den ger ju en stor kontroll av motorns hela register, men moroten är ändå till största del lika som innan.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top