Lite hjälp med strypning

Chris69

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2015
Hoj
07kggr97
Ska skaffa A2 kort, är inte så bra på hur detta med Strypning funkar. Så jag skulle bara fråga om dessa motorcyklar går att strypa ner så man kan åka med de på ett A2 kort. Och är det värt? Vill ha en snygg mc, detta är några av mina favoriter.

Jävligt tackas för lite svar!

Ktm Duke 690R

Triump Street Triple

Kawasaki Z800E

Ktm 990 Super Duke

Kawaski z1000

Nuda 900

Suzuki Gsxr 600, 750, 1000

Ducati Streetfighter s

Typ ingen av de där går att strypa ner. Kanske Street Triple? Du får väl kolla vilka som har 70 kW i ursprungseffekt.

Hur gammal är du?

Om Duken är intressant skulle jag rekommendera dig att kika på Duke 390 istället, på grund av hur försäkringsbolagen räknar. För mig (24 år, utanför stockholm) skulle det kosta 20.000kr per år att försäkra en 690, och det spelar ingen roll om den är strypt, då alla försäkringar baseras på ursprungseffekt. 390 kostar inte ens hälften att försäkra och är dessutom billigare i inköp.

Literhojarna och 990an går fetbort oavsett.

Gsxr och ducce streetfighter går bort med. Street triple däremot finns som 35kw att köpa direkt från fabrik.

Tack för svaren grabbar! :) Arkstedt, är 17, fyller 18 nästa månad.

Då skulle jag definitivt rekommendera duke 390, beroende på vad du har för budget. Pigg liten hoj som du kommer kunna växa in i. Dessutom utan att en olovlig avstrypning lockar..

Om du köper en begagnad ostrypt hoj så kan du räkna med att själva strypningssatsen kommer gå från 300-2000kr, därtill kommer en registreringsbesiktning för att få ner den till rätt effekt på pappret - där går ytterligare en tusenlapp, och sen som sagt tidigare försäkring på det. Försäkringen ska stå i ditt namn om du är huvudsaklig brukare, annars blir det en ogiltig försäkring.

Går inte en Honda CBR500R på A2? Ser ju rätt bra ut även om inte TA nämner den i listan...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT