Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rolle85 skrev:Fler frågor som gärna får bli besvarade!
- Vad är en gixxer för typ av hoj?
- Vad är luffarturbo?
mvh Henke!
Höger, så att man kan lägga i frilägget eller peta i 1:an när det är dags att åka.Rolle85 skrev:- Vilken fot sätter ni ner först när ni stannat hojen?
Den hade jag inte hört förut!Tåbbä skrev:Chickenstripes = De oslitna kanterna längst ut på däckens slitbana. Om man kör "hårt" så använder man däckets hela slityta, och det blir därmed inga oslitna områden längst ut på kanterna av däcket (=Chickenstripes)

sandstream skrev:Den hade jag inte hört förut!
Dags för en del att ta fram slippappret då om de inte ska bli mobbade i sommar![]()

Nej för fan, jag har korvat gummi längst ut. Vart några bandagar förra åretTåbbä skrev:Amatör!!! Vinkelslip ska det va!![]()
("En del" = sandstream???)![]()
![]()
sandstream skrev:Nej för fan, jag har korvat gummi längst ut. Vart några bandagar förra året![]()
Har du däck kvar efter några bandagar?sandstream skrev:Nej för fan, jag har korvat gummi längst ut. Vart några bandagar förra året![]()

Vänster, så att man kan hålla den på plats med bakbromsen, rätt växel har man redan valtsandstream skrev:Höger, så att man kan lägga i frilägget eller peta i 1:an när det är dags att åka.
Santo skrev:Vid uppkörning kan det dock vara bra att sätta i vänster fot när man stannar i upförsbacke så att man visar att man kan starta i uppförsbacke utan att rulla bakåt. Man håller då lite lätt på fotbromsen. Tror att gubbarna blir glade av att se det.![]()

Rolle85 skrev:Aha okej, då förstår jag....tänkte just de för uppkörning..."för sakens skull"...bromsa, sätt i höger fot, lägg i neutral, grönt ljus, lägg i ettan och kör framåt...![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |