Lite frågor om Cagiva mito.

jag var precis ute i garaget och kollade lite under tanken, och det verkar som jag hittat den kabeln som kan vara en strypning.

Kolla på bilden:

- det är en kabel som lämnar dom andra kablarna för att gå ensam ett tag, sedan återvänder den till de andra kablarna igen som går till en stor kontaktkoppling.

- kabeln är röd/vit och mitt på den så är det en kontakt, efter kontakten så byter kabeln färg till röd/svart.

- Varför skulle det sitta en sån här kontakt mitt på kabeln när det ändå sitter en stor kontakt till alla kablarna precis efter.

Den förra ägaren verkar också ha markerat kabeln med en bit maskeringstejp för att vet vilken det är.

Jag är inte alls säker på att det är rätt, och jag fråntar mig allt ansvar om det skulle gå snett :va

ni andra som har mito kan ju enkelt kolla om ni oxå har den här kabeln.
 

Bifogat

  • beskrivning.JPG
    beskrivning.JPG
    59.9 KB · Visningar: 95
Har redan provat att lossa den kabeln och det hjälpte inte för mig men det är möjligt att det är något relä som är trasigt eller nåt på min...
 
Upprepar mitt tidigare inlägg: Jag frågade min kompis vilken kabel som ska klippas. "till den runda burken på vänster sida fram vid kylningen". Han sa att dem med cagiva fattar. Om ni inte fattar, så kan jag svänga förbi honom någon dag och ta lite bilder :)
 
cRoC skrev:
Upprepar mitt tidigare inlägg: Jag frågade min kompis vilken kabel som ska klippas. "till den runda burken på vänster sida fram vid kylningen". Han sa att dem med cagiva fattar. Om ni inte fattar, så kan jag svänga förbi honom någon dag och ta lite bilder :)

det vore grymt sjysst :Bugar :Bugar :Bugar
 
Lill-Duccen skrev:
det vore grymt sjysst :Bugar :Bugar :Bugar

Fick min cagiva i fredags har skruvat och putsat hela helgen :tummenupp :tummenupp :tummenupp :D :D

Han som jag köpte min av hade bara bytt system på den och den går nu i circka 170km/H på mätaren OBS på mätaren.

Så om ni säger att det är strypning någon merstans så kommer min isf gå som f*n

Jag ska även byta munstycke och luftburk från K&N :D
 
Edholm skrev:
Vrid på nyckeln så hör dom om avgasporten öppnas eller ej..

Om du ska köpa munstycken så kan det ju vara bra att veta vad du har för förgasare :) 35mm:arn är Mikuni och 28mm är Dellorto.. Men det finns säkert undantag


Det är dellorto 28mm någon som vet vad det är för något munstycke i den. Runt eller kantigt.
 
Alex.J skrev:
Det är dellorto 28mm någon som vet vad det är för något munstycke i den. Runt eller kantigt.

Springer ut och kollar nu..

Edit: Runda är dom.

Nån som vet vilket som är huvudmunstycket? Är det det som nålen går ner i? 148 satt det i min isf. Kollade en kompis aprilia också. 34mm Dellorto satt 148 i den också.. Men det var en annan modell på det. Måste man veta modell nummret eller liknande på förgasaren när man beställer munstycken?
 
Last edited:
Edholm skrev:
Springer ut och kollar nu..

Edit: Runda är dom.

Nån som vet vilket som är huvudmunstycket? Är det det som nålen går ner i? 148 satt det i min isf. Kollade en kompis aprilia också. 34mm Dellorto satt 148 i den också.. Men det var en annan modell på det. Måste man veta modell nummret eller liknande på förgasaren när man beställer munstycken?


Okej låter ju bra på ett sätt och det är att jag vet vad det är för några munstycke men på det andra sättet så har jag kollat runt lite och det största jag fått tag i är typ 110. :va :va :va :va
 
Alex j kan man få en bild på pärlan?

Jag har länge vartit intresserad utav mito xD funderar på att införskaffa mig en
Är det in på bilden? ser grymt fräsh ut ;*)
 
zyrex skrev:
Jag har länge vartit intresserad utav mito xD funderar på att införskaffa mig en
Är det in på bilden? ser grymt fräsh ut ;*)


Ska försöka fixa det. Nej det på bilden är en ducati 998 evo
 
kaZmur skrev:
Om du orkar så kan du gärna ta bilder tack... :D

Här är jag...crockz omtalade vän=)
Enligt förre ägaren fins det två elstrypningar;
1) Avgasproten, Koppas ur genom att ta isär hona och hane (klippa) till den runda lilla burken till vänster på ramen fram vid kylningen.
2) Insug(tror jag det var), Koppla ur den el som går in till brevid bensinslangen till tanken.
Jag har även strypning på gasvajern med några brickor nere vid trotelln. Allt detta på kopplat stryper den till 11kw -instället av biscayamotor.
Elen urkopplad är det ca 23kw. Enligt förra ägaren topp runt 180km/h.

Ska fixa bilder men hinner inte nu.
-------------------------------------------------------------------------
Problem med min hojj:
1) Själv har jag kört 112km/h då den nöp pga ingen olja =).
Borra om cylidern i england, special foder dom inte fixa nånstans i Sverige + 1kolv vi hade turen att hitta på ett lager i väserås.
2) När jag ska sätta ihop det upptäcker jag att en bult mella ntoppen o cylindern är av. Åtgärd: Fyller på vatten hela tiden då det läcker ut för jag orkar inte bry mig. Sen lämnar jag in den å låter dom fixa det blir då rekomenderad att byta kolv och det behövs lite nya packingar. Beställer via biscayamotor, tar 2mån att få hem delar från italien.
3) Dum som jag är skiter jag i 50mil inkörning under 5000v/min enligt instruktionsboken. Nu får man springa igång den och den håller sig vid liv om man ger gas över 1000v/min.
Gissar på att jag får beställa ny kolv?


/SnaiL
 
SnaiL skrev:
Här är jag...crockz omtalade vän=)
Enligt förre ägaren fins det två elstrypningar;
1) Avgasproten, Koppas ur genom att ta isär hona och hane (klippa) till den runda lilla burken till vänster på ramen fram vid kylningen.
2) Insug(tror jag det var), Koppla ur den el som går in till brevid bensinslangen till tanken.
Jag har även strypning på gasvajern med några brickor nere vid trotelln. Allt detta på kopplat stryper den till 11kw -instället av biscayamotor.
Elen urkopplad är det ca 23kw. Enligt förra ägaren topp runt 180km/h.

Ska fixa bilder men hinner inte nu.
-------------------------------------------------------------------------
Problem med min hojj:
1) Själv har jag kört 112km/h då den nöp pga ingen olja =).
Borra om cylidern i england, special foder dom inte fixa nånstans i Sverige + 1kolv vi hade turen att hitta på ett lager i väserås.
2) När jag ska sätta ihop det upptäcker jag att en bult mella ntoppen o cylindern är av. Åtgärd: Fyller på vatten hela tiden då det läcker ut för jag orkar inte bry mig. Sen lämnar jag in den å låter dom fixa det blir då rekomenderad att byta kolv och det behövs lite nya packingar. Beställer via biscayamotor, tar 2mån att få hem delar från italien.
3) Dum som jag är skiter jag i 50mil inkörning under 5000v/min enligt instruktionsboken. Nu får man springa igång den och den håller sig vid liv om man ger gas över 1000v/min.
Gissar på att jag får beställa ny kolv?


/SnaiL


Sätt strömbrytare så man kan sätta på och stänga av elstrypningarna? Hade varit najjs :P
 
SnaiL skrev:
Här är jag...crockz omtalade vän=)
Enligt förre ägaren fins det två elstrypningar;
1) Avgasproten, Koppas ur genom att ta isär hona och hane (klippa) till den runda lilla burken till vänster på ramen fram vid kylningen.
2) Insug(tror jag det var), Koppla ur den el som går in till brevid bensinslangen till tanken.
Jag har även strypning på gasvajern med några brickor nere vid trotelln. Allt detta på kopplat stryper den till 11kw -instället av biscayamotor.
Elen urkopplad är det ca 23kw. Enligt förra ägaren topp runt 180km/h.

Ska fixa bilder men hinner inte nu.
-------------------------------------------------------------------------
Problem med min hojj:
1) Själv har jag kört 112km/h då den nöp pga ingen olja =).
Borra om cylidern i england, special foder dom inte fixa nånstans i Sverige + 1kolv vi hade turen att hitta på ett lager i väserås.
2) När jag ska sätta ihop det upptäcker jag att en bult mella ntoppen o cylindern är av. Åtgärd: Fyller på vatten hela tiden då det läcker ut för jag orkar inte bry mig. Sen lämnar jag in den å låter dom fixa det blir då rekomenderad att byta kolv och det behövs lite nya packingar. Beställer via biscayamotor, tar 2mån att få hem delar från italien.
3) Dum som jag är skiter jag i 50mil inkörning under 5000v/min enligt instruktionsboken. Nu får man springa igång den och den håller sig vid liv om man ger gas över 1000v/min.
Gissar på att jag får beställa ny kolv?


/SnaiL
Ett av de bästa inläggen i 125cc forumet på länge... tackar och bugar (om det funkar) :D
 
RED_LiME skrev:
Sätt strömbrytare så man kan sätta på och stänga av elstrypningarna? Hade varit najjs :P

Hehe...som pungis sa jag har en på varjesida om tändningen så dom inte syns=)

Pungis skrev:
Det har han :fakta

Snail: Låter som ny kolv. Ta isär.
Jobbigt ju...skruvar du åt mig=P


kaZmur skrev:
Ett av de bästa inläggen i 125cc forumet på länge... tackar och bugar (om det funkar)

Tackar för den! lycka till!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top