Lite frågor om Cagiva mito.

Pungis skrev:
Visst, kan komma upp någon dag så kan vi dra isär skiten? :)

har plockat av alla kåpor o skit iallfall=) står alldeles naken i garaget... har tillochmed slipat till u-nycklen så man kan komma åt muttern, går inte med en vanlig nyckel för den sitter så fel att det inte finns...
 
Pungis skrev:
1 mutter som håller fast cylindern? :kocko
Precisera dig lite? :D


Sitter fyra men den på höger sida närmast förgasaren är lite jävlig att komma åt, men jag behövde inte slipa på några nycklar för att komma åt. :)
 
Edholm skrev:
Sitter fyra men den på höger sida närmast förgasaren är lite jävlig att komma åt, men jag behövde inte slipa på några nycklar för att komma åt. :)

behövde vi iallfall=) men orkar fan inte bry mig... pungis du kan få göra allt...sen kan du införskaffa ny ställ skruvar till förgaseren för det sknas en till tomgången eller vad det är..tog bort avgasröret och kollade och där såg kolven ok ut...så de kan ju vara tändinställning eller nått oxå...
aja...jag orkar fan inte med det...kan bero på nyår..
 
Alex.J skrev:
Okej låter ju bra på ett sätt och det är att jag vet vad det är för några munstycke men på det andra sättet så har jag kollat runt lite och det största jag fått tag i är typ 110. :va :va :va :va

Jag har mejlat finska importören om han har något av sorten 65 och 125, jag skall se vad han säger...
 
Varför inte bara knalla till din lokala mchandlare med munstycket och be om ett likadant fast större? :confused:
 
Pungis skrev:
Varför inte bara knalla till din lokala mchandlare med munstycket och be om ett likadant fast större? :confused:

Jamen då gör man ju det lätt för sig :ajjabajja , lite utmaning så skall det ju vara och eftersom "vi" bara verkar vilja ha originaldelar (läs: 125 cylinder ist. för 165)
så får vi gladeligen köpa original enda vägen ut :fatta!

läs http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31257 för att förstå bättre :)
 
Pungis skrev:
När det är CDI-box är väl tändningen helt oställbar?!

Har jag svårt att tro.. sitter cdi på många bilar.. och varför kan man då justera tändplattan? det måste oavsett sitta nån givare som säger när kolven är på väg upp..

Jag tror dig när du överbevisat mig :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top