Lite skit på de ställena du visar är inte hela värden, det är ju rätt bra blås där imellan. Desto känsligare med skit från tanken som kommer ner i flotörhuset och fastnar i emulgeringsröret eller nått munstycke. Kasta det sunkiga filtret och köp ett nytt, biltema har lite olika varianter, bl.a. 3-pack 1-gångsfilter för typ 25:-
Vad gällande rengöring brukar jag plocka av vacumslidsen, munstyckena, flotörhuset, flotör/flotörnål och annat som man enligt manualen kan skruva loss som kan rengöras. De gånger jag har rengjort förgasarbryggor om 4 förgasare har jag låtit dem sitta kvar på ställningen. Jag brukar använda någonslags oxiduppluckrande vätska och sedan blåsa rent med tryckluft, alternativt kör jag vissa grejer i ultraljudstvätt. Som sagt kolla mebranet till trottlarna, är det hål i dessa måste de bytas, är de lite krympta kan man antingen tvinga dem på med lite lim, eller köra lite vätskor på den så den utvidgar sig (kan bli lite väl slappa då dock). Limmade på membrankanten på ett par för att de var lite "out of date" och hade krympt, märkte inte av någon förlust i prestanda.
Se till att hålla isär grejerna från de olika förgasarna så samma delar kommer på samma förgasare när du ska sätta ihop, antagligen inte hela världen om man skulle blanda ihop något men jag intalar mig att trottlarnas ringa slitage hålls minimalt om de sätts tillbaka i samma förgasare igen.
Viktigt är att kontrollera flotörnivån efter att man sattihop och återmonterat förgasarna, är denna för låg får hojen inte tillräckligt med bränsle vid vissa varvtal, och för högt så lär du läcka bränsle när den står på sidostödet.
Sen bör du synka förgasarna, jag använder en som heter Carbtune, som fått bra odömmen vad jag sett (och av mig) finns för 58£ ink. frakt från UK:
http://www.carbtune.com/
När du är klar med förgasarna skulle jag kollat ventilspel, dubbelkollat manifoldsen, monterat nytt in-line bränslefilter, kollat luftfiltret. Är det fortfarande krabb skulle jag ev kolla och mäta med multimeter på el- och tändningssystemet.