Hej,
Jag hittade ingen tråd om Yamaha MT-03 så jag skapar därför denna i hopp om att få lite svar från mer erfaret folk.
Har nyligen köpt mig en Yamaha MT-03 från 2007 med 900mil på mätaren, Acrapovic pipor m.m.
Jag har märkt en del skumma saker med den som jag undrar vad man kan göra något åt.
Dels så smäller den när man drar av på gasen, något som förvisso kanske inte gör något i sig, men det kanske är något som inte är helt rätt när den gör så? Det låter som förgasarknallar nästan.
Sedan har jag märkt att vid 2:ans växel, så sackar den efter lite en kort stund innan hojen fortsätter att accelerera. Processen går rätt snabbt, men det känns och är väldigt irriterande. Nästan som att den för en kort stund förlorar bränsletillförseln för att sedan sättas på igen om ni förstår vad jag menar.
Jag tror inte att hojen är bänkad eller på något sätt mappad på nytt med anledning av Acrapovic piporna, och den har ingen Power Commander. Skulle en Power Commander ta bort dessa fenomen, eller finns det andra saker jag kan göra?
Läst lite om att vissa modifierar sina luftboxar, hur gör jag det, och vad är det bra för?
Har också läst att denna typ av hoj är löjligt snålt ställd original och att man kan öka på soppan via ECU´n, men det är väl knappast något man kan dona med själv, att ändra i ECU?
Tar tacksamt emot svar på detta om någon har någon koll!
Jag hittade ingen tråd om Yamaha MT-03 så jag skapar därför denna i hopp om att få lite svar från mer erfaret folk.
Har nyligen köpt mig en Yamaha MT-03 från 2007 med 900mil på mätaren, Acrapovic pipor m.m.
Jag har märkt en del skumma saker med den som jag undrar vad man kan göra något åt.
Dels så smäller den när man drar av på gasen, något som förvisso kanske inte gör något i sig, men det kanske är något som inte är helt rätt när den gör så? Det låter som förgasarknallar nästan.
Sedan har jag märkt att vid 2:ans växel, så sackar den efter lite en kort stund innan hojen fortsätter att accelerera. Processen går rätt snabbt, men det känns och är väldigt irriterande. Nästan som att den för en kort stund förlorar bränsletillförseln för att sedan sättas på igen om ni förstår vad jag menar.
Jag tror inte att hojen är bänkad eller på något sätt mappad på nytt med anledning av Acrapovic piporna, och den har ingen Power Commander. Skulle en Power Commander ta bort dessa fenomen, eller finns det andra saker jag kan göra?
Läst lite om att vissa modifierar sina luftboxar, hur gör jag det, och vad är det bra för?
Har också läst att denna typ av hoj är löjligt snålt ställd original och att man kan öka på soppan via ECU´n, men det är väl knappast något man kan dona med själv, att ändra i ECU?
Tar tacksamt emot svar på detta om någon har någon koll!