Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Wibbe skrev:Det går att svänga tillräckligt för mig, fjädringen får oxo justeras. Jag har den inte så våldsamt utsträckt till vardags, ca 6 cm extra.
Är den justerbar?
6 cm är väl gansak mycket egentligen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wibbe skrev:Det går att svänga tillräckligt för mig, fjädringen får oxo justeras. Jag har den inte så våldsamt utsträckt till vardags, ca 6 cm extra.

Hoztic skrev:Är den justerbar?
6 cm är väl gansak mycket egentligen?![]()
Rolig att svänga med?Hoztic skrev:Blir den så rolig att svänga med då? Den får inte elakare vägegenskaper än den redan har med längre sving? Måste man inte justera dämpning osv eftersom hjulet får längre hävarm när det påverkar fjädringen?![]()

Wibbe skrev:Kikade nu, är nog inte riktigt 6 cm, japp justerbart! Brinken's gamla sving som jag köpte runt '00 kanske?!

Robban_C skrev:Rolig att svänga med?
Hmmmm. Du har möjligen inte hört talas om dragracing? Eller streetracing? Där svänger man inte så mycket.![]()
Och ja, fjädring och dämpning blir mjukare om man inte gör nåt åt saken eftersom (precis som du skrev) hävarmen blir låång.
Om man nu ens har fjädringen kvar vill säga.

Men nu var det ju snack om hans gathoj, och den svänger han ju en hel del med...bebbe skrev:Men om någon sätter dit en lång sving för att det är fräckt börjar jag allt fundera lite![]()
Hoztic skrev:Blir den så rolig att svänga med då? Den får inte elakare vägegenskaper än den redan har med längre sving? Måste man inte justera dämpning osv eftersom hjulet får längre hävarm när det påverkar fjädringen?![]()
om något så är den ÖVERstabil 
Ren å skär porrjoakimruda skrev:typ som denna också
wibbe skrev:OBS! Den passar inte rakt av...den svingen är bredare i infästningen, plus att armarna bakåt sitter på mitten av röret för svingaxeln, vilket det inte gör på Banditen! Jag kör nämligen med Bandit sving på gathojjen, förlängd SJÄLVKLART! hehe
Sorry, jag fick för mig att du refererade till "långhojar" i allmänhet.Hoztic skrev:... nu var det ju snack om hans gathoj, och den svänger han ju en hel del med...
Robban_C skrev:Det kräver bara lite mer gröt till frukost så att säga.![]()
andersbrink skrev:MYCKET gröt blir'e.
Henkka skrev:Är det din hoj eller? Tycker jag har sett den på Lunda för något år sedan.
Fyfasen, så skulle det varit här i Sverige också... här nere i söder har vi ju Meca i Malmö, 6 mil härifrån, och där körs det varje onsdagkväll på sommarmånaderna, och en och annan helg också. Du får köra hit och gasa lite i sommar, men det är kanske lite för långt... Men Fredag, lördag, söndag varje vecka i 9 månader, det hade varit något! Då hade kanske till och med jag fått tummarna ur och börjat köraandersbrink skrev:Stämmer bra det. Då när det begavs sig i USA körde jag lustgas och tävlade fredag, lördag och söndagar (på tre olika banor) från Mars till November. Skitkul!
andersbrink skrev:Stämmer bra det. Då när det begavs sig i USA körde jag lustgas och tävlade fredag, lördag och söndagar (på tre olika banor) från Mars till November. Skitkul!
Speedstar skrev:förlänga svingen ska enligt ryktet vara den mest vanliga moddningen i den stora staden USA, där de också enl utsago även alltid håller fartbegränsningarna.jaja, dessa jänkare....
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |