Lite dåligt vader i kvall!!

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Ni får tro vad ni vill men detta bildet blev tagen nu natt till 15mai!, jag va en 4mila svang vid 6 tiden och nar jag kjørde hem børjade det snøa...och vid midnatt børjade det lagga sig på vagen.... :va

Bifogat

• I kvall 14mai.jpg
    I kvall 14mai.jpg
    98.6 KB · Visningar: 435
Bara att slänga på sig lusekoften och masa sig över till Sverige så är problemet ur världen. :tummenupp

Arctic, du bor inte på Arktis? :va

Nejdå jag bor i Nordland vid bodø!, nermsta stad i sverige ar Arjeplog...Namnet mitt har jag från Arctic cat skotrar...

Usch! Inget man vill se så här års!
Men då är du väl ganska långt norrut, inte helt ovanligt med snö
så här års då kanske? Vad vet jag...

Nej det ar INTE vanligt med snø har uppe på denna årstid, men det hander....har 100 mil på mataren nu och hojen har varit ute sedan mitten på april....

Arctic#1 skrev:
Ni får tro vad ni vill men detta bildet blev tagen nu natt till 15mai!, jag va en 4mila svang vid 6 tiden och nar jag kjørde hem børjade det snøa...och vid midnatt børjade det lagga sig på vagen.... :va

På med spikdäcken och ge dig ut (självklart på en parkering eller nått) :tummenupp

Nästan man tror de är julafton snart.... :tomten

Arctic#1 skrev:
Nejdå jag bor i Nordland vid bodø!, nermsta stad i sverige ar Arjeplog...Namnet mitt har jag från Arctic cat skotrar...

Arjeplog är knappast en stad,
närmaste stad är Piteå eller Kiruna
beroende på om man mäter landsväg
eller fägelväg.

det snöade i Kiruna idag också.

Det kom hagel stora som oliver i måndags, typ alla billarm på parkeringen gick i gång, och om jag ska tro min granne så haglade det och låg lite snö längs vägarna i onsdags med, ca 4 mil från mig (iof inget jag märkte av men jag valde att åka åt andra hållet iaf)

Hahahaha - Det toksnöade i Arjeplog igår men idag skiner solen och nu j...ar kommer viffern ut!!!!

gthyni skrev:
Arjeplog är knappast en stad,
närmaste stad är Piteå eller Kiruna
beroende på om man mäter landsväg
eller fägelväg.

det snöade i Kiruna idag också.

Hmm om Arjeplog inte ar stort nog for dig ar det val skellefteå som ar nermast mig..

Ep0xZ skrev:
Tjena !

Jag heter victor och undrar om det finns bonor i torslanda som man kan köra minimoto på ?? :tummenupp

Hur i helvete resonerar man när man lägger detta inlägget i en tråd om att det snöar norr om polcirkeln?

Simp skrev:
Hur i helvete resonerar man när man lägger detta inlägget i en tråd om att det snöar norr om polcirkeln?

Samma grabben har frågat i andra trådar om det samma, undrar vad han tanker på/med?
:confused: :confused: :confused:

Ep0xZ skrev:
Tjena !

Jag heter victor och undrar om det finns bonor i torslanda som man kan köra minimoto på ?? :tummenupp

OT:
Får ingen bannad denna fjolla :4skrika Hr ju redan frågat i alla trådar :mad: :mad: Kan han andas eller letar han efter den funktionen med :huvet :huvet
SWEDIE help

EDIT: Synd med snö den här tiden på året men kan ju bara betyda att våren e på väg :tummenupp

Last edited:
Arctic#1 skrev:

:D Sommaren är kort :rolleyes:

Nu på morronen va all snø borta och jag va ute tur igjen men nu snøar det igjen och det mycket varre an i går...detta ar inte trevligt langre....

Arctic#1 skrev:
Nu på morronen va all snø borta och jag va ute tur igjen men nu snøar det igjen och det mycket varre an i går...detta ar inte trevligt langre....
flytta här är det +17 och fantastisk sol :tummenupp men va hjälper de när min hoj är på verkstad

Arctic#1 skrev:

Lider med dig... Här har det oxå varit s........t väder, men ingen snö som tur e

Efterhand vind omkring nord och ihållande och delvis riklig nederbörd på de flesta håll, längst i söder och i kustlandet mest som regn och där på dagen 5 till drygt 10 grader. Annars blir det till stor del snöfall och 0-5 grader men i natt även minusgrader på en del håll.

Arma norrlännigar! Ska vi starta en insamling så att dom kan flytta
till Södern?

Om ni samlar till mig,
se tilll att pengar räcker till att jag kan sluta jobba
och att flyttlassen kan rulla förbi regnhålen ni bor i
och inte stanna norr om Toscana :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025