Lite bilder på min R1:a

Visst var den fin, just var...

Efter en liten tur med pappa så ser den numera ut som nedan.

Som tur var så klarade sig pappa undan med att bli mörbultad!

Får väl fixa den i vinter igen.

//Niklas

Bifogat

• Nya 005_small.JPG
    Nya 005_small.JPG
    116.1 KB · Visningar: 133
  • Nya 006_small.JPG
    Nya 006_small.JPG
    99.9 KB · Visningar: 104
  • Nya 009_small.JPG
    Nya 009_small.JPG
    103.9 KB · Visningar: 105
yikes :(

skulle precis säga att neon inte va min cup of tea men tror jag skippar det, synd på en fin hoj, aja, skönt att pappsen klara sig iaf.. lite mörbultning har ingen dött av (speciellt inte när dom precis vurpat ens hoj) :tungan

sven666 skrev:
yikes :(

skulle precis säga att neon inte va min cup of tea men tror jag skippar det, synd på en fin hoj, aja, skönt att pappsen klara sig iaf.. lite mörbultning har ingen dött av (speciellt inte när dom precis vurpat ens hoj) :tungan

fiii fan... :död beklagar....

Nej fy vad trist ;(. Jag som tyckte det där var en så läcker hoj ;(. Nya planer inför vintern eller kommer den se ungefär likadan ut?

campar skrev:

Som tur var så klarade sig pappa undan med att bli mörbultad!

Får väl fixa den i vinter igen.

//Niklas
Jisses! Vad hände? Trist att det blev så mycket skador! Lycka till att laga den o att ramen är rak.

Swedie skrev:
Jisses! Vad hände? Trist att det blev så mycket skador! Lycka till att laga den o att ramen är rak.

Han skar i en kurva och så verkar det som att den studsade på bakramen och fälgen.
Jag tror dock inte att det är så illa som det ser ut på bilderna, bakramen ska nog gå bra att svetsa ihop, och ramen/svingen för övrigt verkar inte ha fått några skador!
Men det blir framåt vintern jobb.

Hinkas> Man vet aldrig, men precis likadan blir nog säkert inte....=)

Min pappa ville också provköra. Jag sa att först ska du sitta bakpå så du fattar vad det handlar om. Fixade full skyddsutrustning åt honom. Han tyckte naturligtvis att det verkade lite överdrivet med ryggskydd å grejer.
Körde lugnt ut ur stan och när vägen blev bred, rak och tom sa jag åt honom att hålla i sig. Hade släppt av ner till 50 och lagt i ettan. Drog så mycket det gick, framhjulet landa väl igen runt 170 och sen bara fortsatte det upp till 250 då jag slog av. Han provkörde aldrig. :)

Hoppas din pappa mår bra efter omständigheterna och att du får ordning på hojen så du kan köra igen snart!

Kreuger skrev:
Min pappa ville också provköra. Jag sa att först ska du sitta bakpå så du fattar vad det handlar om. Fixade full skyddsutrustning åt honom. Han tyckte naturligtvis att det verkade lite överdrivet med ryggskydd å grejer.
Körde lugnt ut ur stan och när vägen blev bred, rak och tom sa jag åt honom att hålla i sig. Hade släppt av ner till 50 och lagt i ettan. Drog så mycket det gick, framhjulet landa väl igen runt 170 och sen bara fortsatte det upp till 250 då jag slog av. Han provkörde aldrig. :)

Hoppas din pappa mår bra efter omständigheterna och att du får ordning på hojen så du kan köra igen snart!

Pappa hade full utrustning och han kör ju själv vanligtvis på den som står i bakgrunden där, gixxern.

Han hade tyvärr lite otur nu bara.

Men jag har redan en ny hoj, blev en 99:a dagen efter, men jag slängde på alla kåpor o sånt som jag hade från 98:an. Så kör gör jag! =)

campar skrev:

Nää, vad trist. Du får väl låna hans gamla mög under resten av sommaren om du inte får ihop den.
Trist som sagt men var väldigt glad att han klarade sig.

campar skrev:
Men jag har redan en ny hoj, blev en 99:a dagen efter, men jag slängde på alla kåpor o sånt som jag hade från 98:an. Så kör gör jag! =)

Du har inga planer på att sälja det som är kvar av "vraket" ? :va

Tänkte jag skulle uppdatera lite då.

Nu är den iaf ihop och rullar som den ska.

Motorn fick sig även den en liten uppfräschning, nya kolvringar och lite lättare topp! :)

Kommer förmodligen att fixa samma dekaler som sist på den, men det blir nog senare iår isåfall.

//Niklas

mera bilder

Bifogat

• 060612_2.JPG
    060612_2.JPG
    44.6 KB · Visningar: 24
  • 060612_3.JPG
    060612_3.JPG
    41.7 KB · Visningar: 22
  • ram_1.JPG
    ram_1.JPG
    43.4 KB · Visningar: 21