Lita på Bike-Events?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
GSXR1100R skrev:
Bling är inte hojåkning, bling är dekor som inte fyller någon funktion förutom ögonfägring, ungefär som att julpynta för att få det mysigt.

Hojåkning däremot kan aktivt utföras på gata eller bana

Aha...
Så miniblinkers är helt förkastligt nu?

GSXR1100R skrev:
Ja iaf på en 250R :D

Men jag har en 1195R som är gatreggad!
Gillar att åka bana.
Får jag då ha miniblinkers eller är man helt utdömd i Bling bling värden?
Har även Marvic fälgar som använs på gata ... Är detta pure posör eller godkänt då jag åker bana frekvent?
Har även lackerat om hojen i en kulör då den tidigare var svårt demolerad..
Kostade på mig egna skojjiga dekaler..Är det julgransvarning?

Kamikaze kid skrev:
Vad handlar hojåkning om?
Har du ett svar på det som gäller alla?

Försök förstå vad jag menar!

Många av de som gnäller över dyra bankörningar är samma personer som iställer köper onödiga prylar till sin hoj! Har du råd så köp både bling och bankörning, men om du bara har råd med en av sakerna så köp då inte bling för att sen gnälla över dyra bankörningar!

Hojåkning för mig handlar, precis som det låter, om att åka hoj!

oscar skrev:

Många av de som gnäller över dyra bankörningar är samma personer som iställer köper onödiga prylar till sin hoj! Har du råd så köp både bling och bankörning, men om du bara har råd med en av sakerna så köp då inte bling för att sen gnälla över dyra bankörningar!

Visst...

oscar skrev:

Måste själv säga att jag gjorde en liknande dumhet! Jag köpte en el-moppe men gnällde över att jag inte hade råd med däck! Chrille påpekade mitt svaga tänkande och sedan dess gör jag prioriteringar!

Fan vad tråkigt! Körde bara med dom två gånger men väldigt nöjd med arangemanget och dyl. Förmodligen FB nya policy angående bankörning samt det dåliga vädret som blev för mycket. :( :huvet

BIke-Events

Jag betalde en bandag redan i december... nån som har förslag på hur jag gör för att få tillbaks pengarna? Har försökt med 3 olika emailadresser men nu vill jag gärna ha ett telnr...

Håller med att det är mycket styling istf banåkning även bland sporthojsfolk, men för min del har det handlat om att försöka undvika Bike-Events och dyl arrangemang pga förmycket uppstyrda körningar med omkörningsförbud och allt vad det är. Det kan vara fördomar men det är iaf orsaken till varför jag inte har kört med dem förut.

Ace Niki skrev:
Håller med att det är mycket styling istf banåkning även bland sporthojsfolk, men för min del har det handlat om att försöka undvika Bike-Events och dyl arrangemang pga förmycket uppstyrda körningar med omkörningsförbud och allt vad det är. Det kan vara fördomar men det är iaf orsaken till varför jag inte har kört med dem förut.

Precis som tidigare ar det fragan om var man vill befinna sig pa en linje som i ena andan innebar oinskrankt, instruktorsfri, "anarkistisk" fri gasning och i andra andan instruktorsledd malinriktad korutbildning pa bana.
Jag menar att man behover ha kommit ganska langt i sin hojerfarenhet och korvana for att fa nagon namnvard utdelning (forutom adrenalinkick, vilket visserligen har ett egenvarde) av anarki-sessionerna, i forhallande till den risk den typen av events innebar. Det finns valdigt konkreta anledningar till omkorningsforbud (i de langsammare grupperna) pa de mer uppstyrda bantillfallena... Bambi pa hal is / kalvar pa gronbete liksom. :rolleyes:

Skulle man rakna avakningar pa "fria" bantillfallen i jamforelse med mer instruktorsledda (BKK etc), sa ar jag (utan att veta) ganska overtygad om var det vurpas mest. :)

(Aterigen ursaktar jag det icke-svenska tangentbordet... :huvet )

Det är/var enbart omkörningsförbud i kurvorna, men det gällde inte röd/snabb grupp!

Ace Niki skrev:
Jag betalde en bandag redan i december... nån som har förslag på hur jag gör för att få tillbaks pengarna? Har försökt med 3 olika emailadresser men nu vill jag gärna ha ett telnr...

Välkommen att kolla in kalendern med våra körningar på anderstorpsbanan i sommar! SCS och HET anordnar lagom uppstyrda körningar, med extremt mycket körtid :banana

69:an skrev:
Skulle man rakna avakningar pa "fria" bantillfallen i jamforelse med mer instruktorsledda (BKK etc), sa ar jag (utan att veta) ganska overtygad om var det vurpas mest. :)

Ja så är det, innan man ger sig ut på friåkning så bör man ha god banvana, jag ryser när jag tänker på dom onsdagskörningarna jag sett på Falken 2002 i gatgruppen, det vurpades minst en hoj i varje pass, folk körde långt över sin egen förmåga och en föråkare hade verkligen behövts för att hålla ner tempot.

oscar skrev:
Måste själv säga att jag gjorde en liknande dumhet! Jag köpte en el-moppe men gnällde över att jag inte hade råd med däck! Chrille påpekade mitt svaga tänkande och sedan dess gör jag prioriteringar!
Bling x2 förekommer även i racingdepåerna, folk köper depåmoppar, kolfiberblås, eloxerade mojänger, posörskinnställ, kitfotpinnar och proffslackar hojen, sedan dyker dom i bollhavet och allt blir brunt...

Jag håller med Oscar, man måste prioritera, innan man skaffar bling så måste man räkna på det som verkligen behövs typ däck, bensinkostnad, premier/licenskostnader, ev bandagar om man nu ens vill/vågar köra bana.

Vill/vågar man inte köra bana och har gott om pengar så är det ok att blinga sin sporthoj.

Jag har viss förståelse för kritiken mot dem som gnäller om att de är för dyrt att åka på bana men som lägger åtskilliga tusenlappar på mer eller mindre bra tillbehör.

Men det finns en stor skillnad som jag tycker att ni bortser i från i ert resonemang och det är varaktigheten i de investerade tusenlapparna.

En bandag med BE kostade knappt 1000:- 2004 och vid dagens slut var pengarna "brända".
Ett par miniblinkers för samma summa sitter på hojen och syns i flera år.

När det gäller körningen så är det inget snack om vart de 1000:- investeras bäst men det är inte alla som tänker så.
De betalar och känner inte att de får så mycket för pengarna, tyvärr.

@Nitrous: Då är det väl bara att sätta igång och arrangera fler dagar med Actionpics och SH :D
Ni kan nog höja priset också! :)

sandstream skrev:
Men det finns en stor skillnad som jag tycker att ni bortser i från i ert resonemang och det är varaktigheten i de investerade tusenlapparna.

En bandag med BE kostade knappt 1000:- 2004 och vid dagens slut var pengarna "brända".
Ett par miniblinkers för samma summa sitter på hojen och syns i flera år.

Om man tänker så så kan man ju lika gärna köpa ett schackbräde för ett par hundringar som räcker i hur många år som helst! Man får dessutom pengar över... :tummenupp

oscar skrev:
Om man tänker så så kan man ju lika gärna köpa ett schackbräde för ett par hundringar som räcker i hur många år som helst! Man får dessutom pengar över... :tummenupp
Eller så kan man ta med en sten hem från skogen, kostar inget och räcker i ett par miljoner år :rolleyes:

Tråkigt att Bike Events inte kommer att köra 2005.. :huvet

Blir det svårare att hitta bankörningar nu??
Är det någon söder om mälardalen som anordnar någon körning i April??

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien