Teddy
"...I been here for years"
GSXR1100R skrev:...jag trodde att bling-bling bara existerade bland customåkarna...
En bling'ad sporthoj ÄR Custom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:...jag trodde att bling-bling bara existerade bland customåkarna...
Customsporthoj låter som Oxfile med makaroner, vissa saker ska man inte blanda.Teddy skrev:En bling'ad sporthoj ÄR Custom.
GSXR1100R skrev:Bling är inte hojåkning, bling är dekor som inte fyller någon funktion förutom ögonfägring, ungefär som att julpynta för att få det mysigt.
Hojåkning däremot kan aktivt utföras på gata eller bana
Ja iaf på en 250RKamikaze kid skrev:Aha...
Så miniblinkers är helt förkastligt nu?
GSXR1100R skrev:Ja iaf på en 250R![]()
Kamikaze kid skrev:Vad handlar hojåkning om?
Har du ett svar på det som gäller alla?
oscar skrev:Försök förstå vad jag menar!
Många av de som gnäller över dyra bankörningar är samma personer som iställer köper onödiga prylar till sin hoj! Har du råd så köp både bling och bankörning, men om du bara har råd med en av sakerna så köp då inte bling för att sen gnälla över dyra bankörningar!
Hojåkning för mig handlar, precis som det låter, om att åka hoj!
oscar skrev:Försök förstå vad jag menar!
Många av de som gnäller över dyra bankörningar är samma personer som iställer köper onödiga prylar till sin hoj! Har du råd så köp både bling och bankörning, men om du bara har råd med en av sakerna så köp då inte bling för att sen gnälla över dyra bankörningar!
Hojåkning för mig handlar, precis som det låter, om att åka hoj!
Ace Niki skrev:Håller med att det är mycket styling istf banåkning även bland sporthojsfolk, men för min del har det handlat om att försöka undvika Bike-Events och dyl arrangemang pga förmycket uppstyrda körningar med omkörningsförbud och allt vad det är. Det kan vara fördomar men det är iaf orsaken till varför jag inte har kört med dem förut.
Välkommen att kolla in kalendern med våra körningar på anderstorpsbanan i sommar! SCS och HET anordnar lagom uppstyrda körningar, med extremt mycket körtidAce Niki skrev:Jag betalde en bandag redan i december... nån som har förslag på hur jag gör för att få tillbaks pengarna? Har försökt med 3 olika emailadresser men nu vill jag gärna ha ett telnr...
Håller med att det är mycket styling istf banåkning även bland sporthojsfolk, men för min del har det handlat om att försöka undvika Bike-Events och dyl arrangemang pga förmycket uppstyrda körningar med omkörningsförbud och allt vad det är. Det kan vara fördomar men det är iaf orsaken till varför jag inte har kört med dem förut.
69:an skrev:Skulle man rakna avakningar pa "fria" bantillfallen i jamforelse med mer instruktorsledda (BKK etc), sa ar jag (utan att veta) ganska overtygad om var det vurpas mest.![]()
Bling x2 förekommer även i racingdepåerna, folk köper depåmoppar, kolfiberblås, eloxerade mojänger, posörskinnställ, kitfotpinnar och proffslackar hojen, sedan dyker dom i bollhavet och allt blir brunt...oscar skrev:Måste själv säga att jag gjorde en liknande dumhet! Jag köpte en el-moppe men gnällde över att jag inte hade råd med däck! Chrille påpekade mitt svaga tänkande och sedan dess gör jag prioriteringar!
sandstream skrev:Men det finns en stor skillnad som jag tycker att ni bortser i från i ert resonemang och det är varaktigheten i de investerade tusenlapparna.
En bandag med BE kostade knappt 1000:- 2004 och vid dagens slut var pengarna "brända".
Ett par miniblinkers för samma summa sitter på hojen och syns i flera år.
Eller så kan man ta med en sten hem från skogen, kostar inget och räcker i ett par miljoner åroscar skrev:Om man tänker så så kan man ju lika gärna köpa ett schackbräde för ett par hundringar som räcker i hur många år som helst! Man får dessutom pengar över...![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |