Listpris Husaberg 650 -04, 82 900 kronor

• Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Hörde med den lokale handlaren vad en -04 kommer att kosta. Listpriset ligger på 82 900 kr enligt honom. Lite dyrare då listpriset var 77 900 för 03 : orna.

Inte för att vara spydig, men det konstaterade vi väl redan för ett par veckor sedan?!? :rolleyes:

Det kostar att ligga på topp... ;) Allt lull-lull de smetar på 04: orna måste ju synas någonstans, om de nu inte ökat prestandan markant från -03! :p

/ Vera (som tydligen är lite huggig idag)

PS. Jag är ändå fascinerad över hur hållbara de här maskinerna är! Jag kraschade igår igen och jag bara väntar på att något ska gå sönder! Och nu menar jag motarder i största allmänhet...DS.

Nya fuggen kostar typ 2* gagmla del'orton (stavning?)
Nya tändningen ligger på ungefär samma förhållande.
6kolvsok istället för 4kolvs
magnesiumkåpor
osv osv

tyvärr mkt grejer som kostar mer till 04.

samtidigt som de nymera innehåller mer host, host, harkel ktm -grejer

Bara att hosta upp :crash :D

Yasha skrev:
Inte för att vara spydig, men det konstaterade vi väl redan för ett par veckor sedan?!? :rolleyes:

Det kostar att ligga på topp... ;) Allt lull-lull de smetar på 04: orna måste ju synas någonstans, om de nu inte ökat prestandan markant från -03! :p

PS. Jag är ändå fascinerad över hur hållbara de här maskinerna är! Jag kraschade igår igen och jag bara väntar på att något ska gå sönder! Och nu menar jag motarder i största allmänhet...DS.
Märkligt att du alltid ska vara så spydig :D

Liten kommentar bara. Samtidigt som fuggen numera kanske är bättre är ju nya toppen "sämre". Åtminstone vad gäller effekten. Sen om den har blivit mer hållbar (var de gamla dåliga :confused: ) vet vi väl inte förnns om ett tag...
Prestanda är nog ganska oförändrad från 03, iaf inte bättre med nya toppen.

hmmm har dom bytt till en bättre förknasare men bytt till en sämre topp ? :confused:
:crash

Yasha skrev:

Jag gjorde en sökning och hittade ditt inlägg nu.... :) Man läser ju inte alla inlägg även om det mesta gås igenom dagligen.... :D

Är faktiskt sugen på en -04 fast jag nyss köpt en -03....

Jag vet! Man kan inte och orkar inte läsa allt, för allt hamnar liksom heller inte på "rätt" ställe eftersom vi ofta kommer in på sidospår... inte helt OT, men nästan! :rolleyes:

Känner absolut inget sug efter en 04:a, är ruskigt nöjd med min 03:a. Går som ett skott och som en klocka! :) Kanske blir någon uppgradering under vintern dock, bara för att se om hon kan gå ännu bättre! :tummenupp

Om jag också får vara lite OT: vilken bestyckning kör du med nu? Jag har kvar 190, 40 och 272 som var det man fick med men det känns inte helt rätt på lågvarv. Nålen är i andra hacket nerifrån tror jag.

:eek: Ska du fråga MIG en så'n sak?!? Jag kör ju med egen mekaniker!!! :p

Men vi har kvar orginalbestyckningen förutom huvudmunstycket som är ett 200 nu, eftersom jag har ett FP helsystem. (När jag kör med buttplugg går jag ner till 195) Har inte rört nålen.

Husan orginal är inte så glad på låga varv öht med orginalsystemet, det blev en helt annan hoj när jag bytte till FP:t! :fakta

Last edited:
Ok, min polare har beställt ett FP, ska kolla hur hans hoj går efter bytet så kanske jag köper ett också...

SM 570 RR skrev:
hmmm har dom bytt till en bättre förknasare men bytt till en sämre topp ? :confused:
:crash
"Sämre" är väl lite beroende på vem du frågar.
Mycket av ändringarna till 04 är ju avhängiga nya produktionslinor i Ö-rike såklart. T.ex är vipparmarna numera precis samma som KTääääMs och för att höja tillförlitligheten ytterliggare (jag har inte hört ett enda ont ord om nån 03) har kompet sänkts lite osv. Sämre prestandamässigt verkar det ju vara medans hållbarhetsmässigt bättre.

Bromsgreppet/huvudcylinder osv på 04 är samma som DukeII för att bättre fylla nya fina 6kolvsoket osv osv.

Spontant och ogenomtänkt skulle jag vilja ha nya sadeln/kylardekalerna, framoket och fuggen på min.

Last edited:
Vad är det mer för "godis" då?
Priset verkar vara hutlöst i alla fall. Men dom är väl inte dumma.. :tummenupp

Last edited:
Håller med föregående talare, prisutvecklingen på motard börjar te sej abnorma uttryck. I helvete att jag köper att man höjer med 5000 / år. Det är nog dags för produktionsteknikerna att förfina sin lina där nere i Österrike.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back