Vet inte riktigt vad detta handlar om ärligt talat men det började väl med Marquez citat om warnings? Jag trodde han pratade om track limit warnings eftersom han fick ett gäng såna tidigt i sprinten. Därför valde han att sluta överpusha.Du har helt säkert rätt men ska jag vara petig så duger det inte med att logga vad som händer i kontrollsystemet.
För att verkligen veta vad som händer (kunna upptäcka fel) behöver man ett separat logg system som med egna givare kontrollerar vad som händer. Och dom givarna ska helst inte vara av samma fabrikat som i kontrollssystemet.
För att öka chansen upptäcka givarfel.
Ytterligare en utmaning är störningar.
Hur lång tid ska en signal finnas för att den ska registras ?
Ju kortare man sätter den tiden, dessto fler störningar kommer in.
Så alltså ökar man tiden för att sortera bort störningar.
Har själv styrsystem för butikskyla ökat tiden från 1 sek till 5 sek för bli kvitt "felaktiga" larm.
Ang. samplingsfrekvenser och givare är skillnaden enorm på ett system för butikskyla och för att mäta tryck och vinklar på en GP-hoj och det är inte jämförbart alls. En samplingstid på en millisekund är inget konstigt om man måste veta saker i realtid, men fullständigt onödigt för att reglera tempen i ett rum. Det finns flera olika sätt att sortera ut störningar direkt i programmeringen/regulatorerna utan att öka samplingstiden. Jag är dessutom 100% säker att alla ingenjörer i Hondas garage har bra mycket bättre koll än dig och mig på detta!