Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland. 16-18/6 2023

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Ta på läderbyxorna, plocka fram currywursten och kontrollera att ölen är kall, det är dags för rejs i Tyskland! :gnissla:öl



Kommer Marc vinna? Eller lyckas Banjon igen?

Får Nakagami revansch efter förra helgens målgång?

Tippa pole-tid:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jupp ölen är kall även colan till romen. Vi kom ner i onsdags och hamnade på samma hotell som många team i Chemnitz. Gårdagen spenderades i Dresden om 20 minuter drar vi till banan. Jag och två av döttrarna är på resan.
 

Bifogat

  • 73DFD0A6-C044-40EB-8492-B947C033A8E1.jpeg
    73DFD0A6-C044-40EB-8492-B947C033A8E1.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 55
  • EB2268AC-FF3F-485A-8BE7-319B29F01C8E.jpeg
    EB2268AC-FF3F-485A-8BE7-319B29F01C8E.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 54
  • 16ACBF06-B656-4BBE-9AD5-795092A70542.png
    16ACBF06-B656-4BBE-9AD5-795092A70542.png
    7.2 MB · Visningar: 57

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Jupp ölen är kall även colan till romen. Vi kom ner i onsdags och hamnade på samma hotell som många team i Chemnitz. Gårdagen spenderades i Dresden om 20 minuter drar vi till banan. Jag och två av döttrarna är på resan.
Bilder!

Faan vad kul, bra väder och allt! Njut!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jupp ölen är kall även colan till romen. Vi kom ner i onsdags och hamnade på samma hotell som många team i Chemnitz. Gårdagen spenderades i Dresden om 20 minuter drar vi till banan. Jag och två av döttrarna är på resan.
Magiskt! Instämmer med ovan att vi vill se massor av bilder. Vilken läktare sitter ni på?

Hohenstein-Ernsthal år ytte-pyttelitet med rätt så små vägar in så kan vara lite köer (minns inte hur mycket det var på fredagen dock). Enklast är nog att komma söderifrån så man inte kör genom själva byn, dock lite bakvänt gentemot hur motorvägen ligger.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Magiskt! Instämmer med ovan att vi vill se massor av bilder. Vilken läktare sitter ni på?

Hohenstein-Ernsthal år ytte-pyttelitet med rätt så små vägar in så kan vara lite köer (minns inte hur mycket det var på fredagen dock). Enklast är nog att komma söderifrån så man inte kör genom själva byn, dock lite bakvänt gentemot hur motorvägen ligger.
Vi tar tåget dit tar 18 minuter, tar 2 minuter från hotellet till tåget. En dag med ömsom sol sen lite regn men inte speciellt mycket kanske lite mer på andra sidan vi sitter på T1 sen till Moto3 så kom det en rätt rejäl skur.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som jag tolka det en tveklöst en bra markering av MM till HRC
Var det efter kurva 11(?) där MM halkade omkring på sadeln med båda fötterna ute i luften ?
Var det före eller efter MM åkte ut i sandfållan i P2 och plockade med sig Zarco på vägen dit ?
Var det före kanske MM håller på och surnar till över "formen". Bara Raul Fernandez och Jonas Folger har längre varvtid än MM i P2. MM själv ca 1,3 sek långsammare i P2 än i P1.
För mycker sauerkraut till lunchen ?
Eller blev 93 Hondan "skruvad" åt fel håll under lunchen ? Efter / mot erfarenheterna från P1.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vad är ett hotell i Chemnitz mot att vakna upp i ett tält med kraftig lutning på Ankerberg:)
Alltså, Ankerberg… Bodde på en annan camping när jag var på Sachsenring men på lördagkvällen var vi på ”studiebesök” på Ankerberg. Bevittnade två rejäla slagsmål varav det ena var Kalle Anka-style välta staket-crasha en camping-rulla in ett-fortsätta slåss-rulla ut på andra sidan av tältet, ett par bränder, utryckning med ambulans etc. Nog ett klokt val att undvika med barn…
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Jag har inte mycket erfarenhet av Karl Marx Stadt (ingen riktig östtysk säger Chemnitz), men om ni är sugen på en matbit närmare banan så kan jag rekommendera Gaststätte Postgut i själva Hohenstein-Ernstthal. Det ligger inte långt från banan och efter ett besök på det stället äter du garanterat inte schnitzel på något annat ställe...och inget annat inom det närmaste dygnet heller...

De har även tre liters Weissbier som kan användas för att sänka en och samma chefsmekaniker som har oturen att väldigt ofta fylla år på söndagen just i Sachsenring...
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top