Liqui Moly Motorrad GP Deutschland 2024

Vinales som vann på COTA och Jorge M som vann på Sachsenring 2023 toppar Practise=Q0.
Världsmästarna MM och Qvarten får kämpa imorgon med ungdomarna om att ta sig till Q2.
Hur mycket stryk tog MM vid highsidern i kurva 11? :va
Börjar väl kännas efter några timmar när adrenalinet gått ner.
 
5 Hondor bland dom 6 sämsta nu i Q1.
Helt sjukt!
Borde göras en dokumentär om hur man går från bäst till sämst på några år.
Undrar hur tex stackars Luca känner sig innan ett pass? 😟
Kom igen nu Honda! ❤️
 
:gnisslaMotoE. Krasch på första varvet, rödflagg.
Nu ska de köra 5 varv. Halva sträckan av planerat. Herregu. Starta tidigare för att slippa korta ner lopp? Eller är det batteriet som spökar? Borde väl inte vara det…

O.Gutierres(?) fick straffet dubbla långvarv för sin del i kraschen. Sen tjuvstartade han på omstarten och fick dubbla långvarv för det. Alltså 4/5 varv ska vara långa.

På andra varvet så ska han då göra första halvan av ett straff. Men han kraschade I långvarvsslingan och glider ut i gruset.
Han hoppar upp igen och kör vidare men går in i depån.
Summa, min uppfattning är att han till rejset senare idag kommer ha två dubbla långvarv igen… dåligt dag för en som står på Pole…:näsblod
 
Last edited:
Synd på MV då jag tror han hade pole i sig idag men han förbrukade sin tur med att gå själv ifrån den kraschen. Alltså honda har 5 hojar och den enda som är efter dom är en inhoppare.....
Yamaha har två hojar totalt och när de nästa år får 4 så kommer de antagligen vara i toppen snart.
 
Här var det action så det räcker över sommaruppehållet. Ligger BB eller MM efter kan det kosta lite färg.... MM gjorde en REJÄL uppkörning genom fältet ....:)
 
Martin, Martin, Martin… Det känns som att historien upprepar sig alldeles för ofta, det håller inte att krascha ut sig från ledning ett par varv innan målgång. 20 p är fler än noll och sedan vinner ju samtliga efterföljande en placering.

Kul ändå att Morbidelli höll i så pass länge, måste vara en bra genomkörare att ligga i sällskap med Bastianini och Martin så länge.

Marc gör ju som vanligt en lysande insats, att hans kropp fortfarande håller i? Han förkroppsligar verkligen uttrycket ”andens seger över materian”😳 Idag tror jag faktiskt vi såg huvudorsaken till Ducatis val till fabriksteamet 2025…

Bagnaia som vanligt stabilare än urberget, han har verkligen utvecklats till en strategisk mästare. Det kommer att göra 2025 till ett mycket intressant år, då står han kanske inför karriärens största utmaning. Går han segrande ur den bataljen gör han något riktigt riktigt stort…

Kul också för Bastianini, han har gjort det bra på sistone och blir intressant att följa kommande säsong. Acosta till slut, nu när cirkusen tävlar på mer bekanta banor kanske vi ser en mer rättvisande bild av hans nuvarande förmåga? På något vis är det bra att han inte bränner bort allt ur däcken under inledningen utan i stället jobbar sig upp till en jättebra placering. Hoppas få se ännu mer av honom under 2025.

Men ännu ett bra och spännande race, galet så jämt det är numera👍
 
Last edited:
....
Marc gör ju som vanligt en lysande insats, att hans kropp fortfarande håller i? Han förkroppsligar verkligen uttrycket ”andens seger över materian”😳 Idag tror jag faktiskt vi såg huvudorsaken till Ducatis val till fabriksteamet 2025…
....
Men ännu ett bra och spännande race, galet så jämt det är numera👍
Då återstår frågan hur det går på Silverstone, Red Bull Ring och följande Högervarvsbanor. Efter Highsidern i kurva 11 igår trodde jag inte MM skulle komma till Start.
Men ”andens seger över materian” :Bugar
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top