Linda Skugge - hur ska hon ha det?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Svea rikes ärkefeminist, som med näbbar och klor har slagits mot "herrtidningar" som Slitz, Café och liknande, har meddelat att hon själv är beredd att vika ut sig.

Källa: http://expressen.se/index.jsp?a=134842 och http://expressen.se/index.jsp?a=135289

För mig, som har läst en del av hennes krönikor, rimmar detta lite illa. Jag minns i synnerhet ord som "Tjejer, ge fan i att klä av er näck. Ge fan i att drömma om utvik, det leder ingenstans."

Läs fler krönikor av Linda Skugge här: http://www.expressen.se/index.jsp?d=880

Nå, vad tycks? Dubbelmoralen personifierad?

Edit: :corn

Last edited:
Har inte läst om detta men nu på radion(P3 Frank) så sa de att hon ska göra det för att visa hur en vanlig kvinna ser ut naken, utan att tidningarna har fåtåsåppat bilderna, typ

Abloy skrev:
Har inte läst om detta men nu på radion(P3 Frank) så sa de att hon ska göra det för att visa hur en vanlig kvinna ser ut naken, utan att tidningarna har fåtåsåppat bilderna, typ

Jo, jag hörde också detta, men även om hon får visa upp sig själv som Gud skapade henne, så försvarar det inte hennes tidigare så benhårda motstånd till utvik över huvud taget, inte bara de retuscherade bilderna.

jo jag läste det hon ville vissa rynkor och allt. Typ så här ser normala damer ut. Men inerst inne vill hon nog bara ha ett gäng tokrunkande 15åringar efter sig...

Det visar väl bara att pengar är mer värd än benhård moral för henne!

McB skrev:
Jo, jag hörde också detta, men även om hon får visa upp sig själv som Gud skapade henne, så försvarar det inte hennes tidigare så benhårda motstånd till utvik över huvud taget, inte bara de retuscherade bilderna.

Tjejen är ju inte dum, bara lite provokativ,sådet blir intressant att sehur hon försvarar detta. Var ju en jävla fart på henne när hon häcklade Ranelid, hoho. Hon vet hur hon ska provocera patrialkatet.

McB skrev:
Svea rikes ärkefeminist, som med näbbar och klor har slagits mot "herrtidningar" som Slitz, Café och liknande, har meddelat att hon själv är beredd att vika ut sig.

Källa: http://expressen.se/index.jsp?a=134842 och http://expressen.se/index.jsp?a=135289

För mig, som har läst en del av hennes krönikor, rimmar detta lite illa. Jag minns i synnerhet ord som "Tjejer, ge fan i att klä av er näck. Ge fan i att drömma om utvik, det leder ingenstans."

Läs fler krönikor av Linda Skugge här: http://www.expressen.se/index.jsp?d=880

Nå, vad tycks? Dubbelmoralen personifierad?

Edit: :corn

Dubbelmoral och dubbelmoral...
Jag tycker det hela verkar vara ett illa genomtänkt statement.
"Såhär ser tjejer ut egentligen" kategorin.
"Såhär ser min bankbok och mina försäljningssiffror ut efter intervjun"

gladh

Abloy skrev:
Tjejen är ju inte dum, bara lite provokativ,sådet blir intressant att sehur hon försvarar detta. Var ju en jävla fart på henne när hon häcklade Ranelid, hoho. Hon vet hur hon ska provocera patrialkatet.

Visst, det kan kanske vara provokation som är huvudsyftet, men frågan är om hon verkligen är beredd att gå hela vägen och verkligen göra detta utvik som en protest mot... Utvik? :va Troligen var hon inte beredd på att någon av tidningarna skulle nappa, när hon säger att hon kräver att få visa sig osminkad och oretuscherad.

Låt hon visa upp hur en "vanlig kvinna" ser ut.
Tänk om man har gått med en vanföreställning hela livet...?
Woooow!

KOmmer nog att debateras utav helvete när hon skall visa upp allt valfett...Perfekt tajming på att släppa ännu en bok va?!

Här viker dock jag ut mig; "en vanlig ostylad man":

Bifogat

• flyingfinn.jpg.jpg
    flyingfinn.jpg.jpg
    57.8 KB · Visningar: 172
Abloy skrev:

Fan vad jag gillade henne när hon kritiserade Ranelid. Han är en slempropp... :zpy

Men jag fattar inte varför det är sådan hysteri över lite nakenhet.. Jag går jämt naken... :rolleyes:

Last edited:
Jag gillar henne i stort sett hela tiden. :)

Men jag kan inte förstå vad hon vill ha sagt med detta. :va Det känns helt onödigt. :(

Flamma77 skrev:
Jag gillar henne i stort sett hela tiden. :)

Men jag kan inte förstå vad hon vill ha sagt med detta. :va Det känns helt onödigt. :(

Reklam för boken, redan har hon ju fått fin reklam på ett sporthojs forum, det är inte illa pinkat.
Sen har hon ju visat att Café har skev kvinnobild/syn vilket säkert är en seger i sig för henne.
Sen att Bingo satte henne på pottan och erbjöd henne ett utvik gör ju det hela lite intressant och det ska bli kul att se hur hon ställer sig till det och eventuellt motiverar sitt utvik..

Abloy skrev:
Reklam för boken, redan har hon ju fått fin reklam på ett sporthojs forum, det är inte illa pinkat.
Sen har hon ju visat att Café har skev kvinnobild/syn vilket säkert är en seger i sig för henne.
Sen att Bingo satte henne på pottan och erbjöd henne ett utvik gör ju det hela lite intressant och det ska bli kul att se hur hon ställer sig till det och eventuellt motiverar sitt utvik..

Reklam för boken hade hon ju fått ändå... :)

Cafés kvinnosyn var ju inget nytt.

Jo, det ska bli intressant och se vad detta leder till, om något... Men hur en normal kvinnokropp ser ut vet 'alla' redan. Det är väl därför Café/Slitz/Moore existerar, för att alla ska få se det som är obeständigt och ovanligt?

Om jag fattat det rätt så vill hon att män(niskor) ska äcklas av hennes nakenbilder? Dvs hon stör sig på att folk tycker om att titta på nakna tjejer i café, slitz o såna tidningar.
Om hon nu viker ut sig tycker jag alla på sporthoj ska skicka mail till henne och få hennes aktion att kännas misslyckad genom att förklara hur tok-kåta vi blev av hennes naturliga nakenbilder och böna o be att hon ska göra fler utvik. Typ skriva nåt i stil med "Åh, tack! Du har väckt mig ur min vanställda drömvärld om hur tjejer ser ut. Verkligheten var tusen gånger snyggare och härligare att titta på. Jag har redan slängt alla mina 1990- och 2000-tals porrisar och ska nu gå och fråga min far om inte han har några tidningar från sin ungdom (då photoshop inte va uppfunnet)

P.S.
Får jag chans på dig?
D.S."

Fattar inte vad hon vill åstakomma? Alla vet väl hur en naken "vanlig" tjej ser ut och att det inte är riktigt samma sak som det man ser i vissa tidningar och på utvalda internetsajter.
Nä, jag anar ugglor i mossan och misstänker att hon kommer muta redaktionen så att de VISST photoshoppar hennes bilder. Sen när tidningen kommer ut ska alla bli förbluffade över hur snygg hon är TROTS att hon är helt naturlig.

mattsson skrev:
Fattar inte vad hon vill åstakomma? Alla vet väl hur en naken "vanlig" tjej ser ut och att det inte är riktigt samma sak som det man ser i vissa tidningar och på utvalda internetsajter.
Nä, jag anar ugglor i mossan och misstänker att hon kommer muta redaktionen så att de VISST photoshoppar hennes bilder. Sen när tidningen kommer ut ska alla bli förbluffade över hur snygg hon är TROTS att hon är helt naturlig.

Ja, vi får väl se vad framtiden har i sitt sköte för fröken Skugge. Förhoppningsvis inga Playboy-kontrakt i alla fall. :D

Hon ändar sig hela tiden.
Har läst så mpna krönikor av henne att jag blir förvirrad. I en tidning skriver hon en sak medans i en annan skriver hon motsatt.

Ibland skriver hon kröniker och sen läser man interju med henne där hon säger att hon inte står för det hon skriver jämt :va

Ja ja, det är väl som vår lilla fotbollsspelare som vek ut sig nyss. Hon ville ju visa att fotbollstjejer har snygg kropp och inte ser ut som tyska tjejer och att det inte var för pengarna.....
Undra jag om hon hade vikt ut sig om dom sagt att hon inte fått en spänn för utviket.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph