Linda Skugge - hur ska hon ha det?

Pawwe skrev:
Hon är en mycket sjuk kvinna kan jag lova...
Instämmer, hennes krönikor gör en bara förbannad så jag har slutat läsa dem :tummenupp

Kommer ihåg när hon gnällde så förbannat över kejsarsnitt, jävla snyltare e vad hon är :D

har man läst en del av hennes debatt artiklar kan man undra om tanten är riktigt kopplad.
Hon har nog en form av skitzofrenetiska drag..... :fyllisar Eller också älskar hon att retas... :tummenupp

Jaha...jag trodde det var en av BB-Lindorna som skulle vika ut sig, igen.

Jaja, det är hennes problem.
Var är bilderna? :D

McB skrev:
Svea rikes ärkefeminist, som med näbbar och klor har slagits mot "herrtidningar" som Slitz, Café och liknande, har meddelat att hon själv är beredd att vika ut sig.
Fy fan, hon e ju helt slut i huvudet, vilken nolla!!!
Inte att hon viker ut sig, men alla hennes urblåsta krönikor!
Man blir ju förbannad när man läser hennes skit...

Men ni ser, hon lär ju få en liten kåt-kick av att visa kissen... :hihi

exiteme skrev:
Fan vad jag gillade henne när hon kritiserade Ranelid. Han är en slempropp... :zpy

Men jag fattar inte varför det är sådan hysteri över lite nakenhet.. Jag går jämt naken... :rolleyes:

Du har förväxlat smileysarna i ditt inlägg.

Mattias skrev:
Du har förväxlat smileysarna i ditt inlägg.

Fy på dig... :fatta! Tyckte du skrev på "jag är ny"-forumet, att du numera är snäll....

Fast just nu kanske du har rätt ang smileysarna.... :rolleyes: (Eller inte. Just nu har jag tuttar som slår de flesta bystdrottningar (till Peters förtjusning): 80EE :D )

Last edited:
Jag tycker bara att hon är allvarligt FÖR MYCKET. Men så är jag inte radikalfeminist heller.. :) Jag tycker vem som helst får vika ut sig snygg som ful, gammal som ung. Men måste jag välja så tittar jag ju hellre på någon som är naken och snygg än naken och ful. :hihi

MEN jag respekterar Tova Novotny som vart sveriges sexigaste UTAN utvik! Det är sexighet i mina ögon...att inte vara "pengar/bekräftelse kåt".

Jag skulle gärna vika ut mig. Men de bilderna skulle endast min sambo få se,,och så kanske mina barnbarn när jag är 80 och vill visa hur snygg jag var när jag var yngre. :banana

McB skrev:
Svea rikes ärkefeminist, som med näbbar och klor har slagits mot "herrtidningar" som Slitz, Café och liknande, har meddelat att hon själv är beredd att vika ut sig.

Källa: http://expressen.se/index.jsp?a=134842 och http://expressen.se/index.jsp?a=135289

För mig, som har läst en del av hennes krönikor, rimmar detta lite illa. Jag minns i synnerhet ord som "Tjejer, ge fan i att klä av er näck. Ge fan i att drömma om utvik, det leder ingenstans."

Läs fler krönikor av Linda Skugge här: http://www.expressen.se/index.jsp?d=880

Nå, vad tycks? Dubbelmoralen personifierad?

Edit: :corn
Ja hon verkar som klippt o skuren för sporthoj.com:)

E det din mamma McB? :rofl

exiteme skrev:
Fan vad jag gillade henne när hon kritiserade Ranelid. Han är en slempropp... :zpy

Men jag fattar inte varför det är sådan hysteri över lite nakenhet.. Jag går jämt naken... :rolleyes:
Vem fan är Ranelid :confused:

gladh skrev:
Låter som om nån har läst för mycket Popova :rolleyes:

gladh

Har faktiskt inte läst hennes senaste alster än. Men det skall jag göra. Lita på det. :yoparty

Hon är en av ytterst få i den offentliga debatten som utger sig för att vara feminist, som man faktiskt står ut att lyssna på.

Därmed inget ont sagt om jämlikhet i sig.

Ankan skrev:
Har faktiskt inte läst hennes senaste alster än. Men det skall jag göra. Lita på det. :yoparty

Hon är en av ytterst få i den offentliga debatten som utger sig för att vara feminist, som man faktiskt står ut att lyssna på.

Därmed inget ont sagt om jämlikhet i sig.

Popova förstår sig på feminismen ungefär lika bra som fan läser bibeln.
Förövrigt är Björn ranelid en författare med glansig överläpp.

gladh

BMW R90s skrev:
Vem fan är Ranelid :confused:
Det är en egotrippad, skrytig författare som Skugge kritiserade. Hon påstod att han var fåfäng, rakade underarmarna och använde läppglans.

Han var på vår skola och höll föredrag. Han skröt om vilken stil han hade, hur många kvinnor han dragit över och hur många miljoner han tjänade. Han nästan spottade, när har gick på om sin framgång... :zpy (Dessutom: Har man stil, står man inte på scen med oborstade skitiga skor :fakta )

Last edited:
gladh skrev:
Popova förstår sig på feminismen ungefär lika bra som fan läser bibeln.
Förövrigt är Björn ranelid en författare med glansig överläpp.

gladh

Har du själv läst boken ifråga?

Den feminism Schyman, Salin et consortes förespråkar är definitivt inget jag vill förstå mig på.

Ankan skrev:
Har du själv läst boken ifråga?

Den feminism Schyman, Salin et consortes förespråkar är definitivt inget jag vill förstå mig på.

Jag är inte så värst för någon form av förespråkad feminism. Däremot är jag intresserad av feminismen som ett tolkningsverktyg. Litegrann som man har använt sig av materialismen etc.
Ett förhållningssätt att förklara mönster och skeenden.

gladh

Liwa1 skrev:
Hon ändar sig hela tiden.
Har läst så mpna krönikor av henne att jag blir förvirrad. I en tidning skriver hon en sak medans i en annan skriver hon motsatt.

Ibland skriver hon kröniker och sen läser man interju med henne där hon säger att hon inte står för det hon skriver jämt :va

Ja ja, det är väl som vår lilla fotbollsspelare som vek ut sig nyss. Hon ville ju visa att fotbollstjejer har snygg kropp och inte ser ut som tyska tjejer och att det inte var för pengarna.....
Undra jag om hon hade vikt ut sig om dom sagt att hon inte fått en spänn för utviket.

De flesta tjejerna som ställer upp på fotografering för div tidningar får ett standariserat modellarvode, i stil med 1200,- om dan före skatt

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph