Limma framskärm..vilket lim?

Om det är originalplasten kan det vara svårt att få lim (2-komponents eller inte) att fästa bra, då plasten är "fet". Bättre isf att plastsvetsa men risken är dock att det blir ganska fult om du inte tänkt spackla över och lacka om. Jag har dock limmat plast och det har hållit, åtminstone ett tag. Ska du limma så rekommenderar jag också någon form av armering, typ glasfiberväv, håller mycket bättre då.

Lödkolv och smälta ihop det skulle nog jag ha gjort.

Edit: Limma ihop det med vanligt snabb lim eller nåt först sen smälta ihop det..
Och försökt tejpa runt kanterna så det inte kommer lim över allt så är det bara ta bort tejpen sen det borde nog bli bra det...

Last edited:
Tack pöjkar, blev inköp av tunnflytande superlim för plast, det är en temorär fix till jag kan hala upp 1700 för en ny....:huvet

Last edited:
Tack pöjkar, blev inköp av tunnflytande superlim för plast, det är en temorär fix till jag kan hala upp 1700 för en ny....:huvet

Bra om du håller koll på ebay bara söka på din hoj + mudguard eller fender brukar det kunna bli billigare.
Din hoj delar kanske framskärm med någon annan modell kanske kan vara värt att kolla upp om det är så :)
Gav själv 400kr lackad klar med frakt till min thunderace för 2 år sen från ebay :tummenupp.

Min gamla skärm lagade jag med biltema plastlim & förstärkte på baksidan med glasfiberduk allt från biltema :P

Lödkolv och smälta ihop det skulle nog jag ha gjort.

Edit: Limma ihop det med vanligt snabb lim eller nåt först sen smälta ihop det..
Och försökt tejpa runt kanterna så det inte kommer lim över allt så är det bara ta bort tejpen sen det borde nog bli bra det...

helt rätt me lödkolv... lagar kraschade ORG.kåpor i ABS-plast på detta vis....

man ska tänka på att slipa bort lacken kring brottsytan så inte det blir "skit" i smältan....

mvh.T

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!