Limma fast "race-sadel"?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vad bör man använda för att limma fast "liggunderlag / race-sadel" med?

Rugga upp ytan på lacken något. Prima ytan på sadelmaterialet med lite lim och låta torka några minuter???
 
Kontaktlim funkar bra. Limma på båda ytorna, låt torka ett par minuter, sätt på plats!
 
Kontaktlim på båda ytorna, spänn fast sadelgummit med några spännband över natten, sen får du aldrig bort den igen..Mät in var sadeln ska sitta innan du limmar..
 
Kan man efterjustera om man använder kontaktlim eller epoxi. Eller hugger det fast direkt?

Spraylim, funkar / skräp???
 
Finns ju annars självheftande sån där att köpa har en bit sån hemma och jag tycker den fäster bra.. Men vet tyvär inte vart det går att köpa men det kanske nån annan som vet?
Lär ju säkert finnas på biltema eller nåt...
 
Kan man efterjustera om man använder kontaktlim eller epoxi. Eller hugger det fast direkt?

Spraylim, funkar / skräp???
Spraylim tror jag inte på - är nog mer för papper o liknande. Det blir ju lite påfrestningar på en hojsadel.

Om du använder kontaktlim och låter det torka innan du monterar så hugger det direkt. Det finns ju bygglim typ Casco Superset eller likvärdiga, där har du ju tid att justera mot att du behöver fixera racesadeln med tejp el dyl.
Bara att välja metod.
Personligen skulle jag välja kontaktlim. Snabbt och sitter bra.
 
Spraylim funkar om det är kontaktlimsvarianten.
Kontaktlim rätt använt hugger direkt, du stryker på båda ytorna och väntar sedan tills det är yt-torrt, klappa dit sadeln och sedan sitter den!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top