Lim till handtag

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
vad använder ni för lim till att sätta fast handtag? Mina är lösa och jag vet inte hur jag ska få fast dom utan att sätta dit dom förgott.

Jo det kanske funkar på nya handtag med detta gäller dom på Boldóren dvs 22år gammla. Det behövs lim.

Hm fast det kan ju vara värt att pröva din metod. gör det direkt i morgon. :tummenupp

Du kan ju använda dig av ståltråd och naja fast handtagen, görs på racehojar. Dra tråden runt handtaget längst in och tvinna hårt, vik sedan ner den tvinnade delen så att du inte sticker dig på den. Då går de att ta av igen sedan vilket ju är bättre än lim.

Nåt annat som funkar OK är färg. Funkar som glidmedel när man ska sätta på handtaget, och när det stelnar sitter det fast.

Citerar en på mcvaruhusets reservdelsavd. som jag frågade samma sak i förrgår: Klarlack eller spraylim.
(jag har köpt värmehandtag) :rodnar

Qwerty skrev:
vad använder ni för lim till att sätta fast handtag? Mina är lösa och jag vet inte hur jag ska få fast dom utan att sätta dit dom förgott.

Det absolut enklaste är att spraya med hårspray eller sprut-deo.
Då e det lätt att få på och när det torkar sitter det som fan. Ju mer du sprayar ju längre tid tar det innan det torkar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...