lim för dubbning av vinterdäck

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Vilket är det bästa limmet för att få dubbarna att sitta kvar i däcken?

Jag tror finnarna använder nåt av Loctite's cyansnabblim, giftigt ska det vara. :)

Tyvärr inte, antar att det är enklast att ta kontakt med en av Loctite's tekniska säljare.

Det funkar med vanligt snabblim som är cyankrylatnånting, kanske inte lika bra som Loctite men det duger.
Är däcket fortfarande hyfsat fräscht så inte dubben sticker ut för mkt behövs knappt nått lim alls dubben brukar sitta kvar ändå.
Jag pratar endurodubb nu...om du menar finndubb så glöm allt jag sagt för där har jag ingen koll :D

OK, men det är nog snarare "finndubbslim" än "endurodubbslim" jag letar.

Last edited:
RookieSM skrev:
Är det nåt som du vet eller bara en gissning? För isåfall kan jag göra en bättre gissning, 480.

Annars tror jag det finns speciellt dubblim, kanske rent av är ett helt annat sorts lim eftersom jag hört att finnarna inte riktigt är sig själva efter att ha limmat om de inte använt heltäckande dräkt med andningsmask osv. :)

416 såg ut att passa bra annars.

En gube på däckverkstad i Karlskoga vet jag har fått cancer, han misstänkte starkt att det berodde på dubblimmet.
En annan gammal däckare här i stan kan inte ha nylimmade däck liggande så han känner lukten då mår han inte bra, de läggs i nån skrubb så han slipper va nära.

RookieSM skrev:
Är det nåt som du vet eller bara en gissning? För isåfall kan jag göra en bättre gissning, 480.

Annars tror jag det finns speciellt dubblim, kanske rent av är ett helt annat sorts lim eftersom jag hört att finnarna inte riktigt är sig själva efter att ha limmat om de inte använt heltäckande dräkt med andningsmask osv. :)

Jag är tämligen säker men det handlade om rallydäck för is när jag hörde talas om 406. kan mycket väl vara 480 också!! Blir nog bra med vilken som.

HenRRik skrev:
Jag är tämligen säker men det handlade om rallydäck för is när jag hörde talas om 406. kan mycket väl vara 480 också!! Blir nog bra med vilken som.

I used 480 to spike the tires on my quad ,the spikes are still in the tire after 30 hours racing. :)

Leffe skrev:
Vet du vad det är för nummer på limmet?

501 eller 521

Enligt våran reservdelskille som jobbat på däckverkstad och dubbat en vansinnig massa däck till både rallybilar och vanliga så ska ovanstående vara oslagbart

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back