Lillen satsar på RRR

En i supermono kom in i depan och satt still pa hojen. Han dog sittande pa hojen av en hjartattack. 62 ar gammal.

Sen i 600cc korde 2st ihop ute i skogen. En av dom ar dod och en kampar for sitt liv pa sjukhuset just nu. Supermono och superbike racen blev installt idag. Sa ganska skum stamning i depan ikvall. Traffat 2 av den ena forarens vanner pa olika pubar har och det var inget kul. Sag nog hans mamma och szster i depan och det var inte heller kul. Sa trakigt pa en helt perfekt helg dar allt var sa bra. Innnan dess var allt helt perfekt. Johan lag lange 3.a i b-finalen och varan forare Tuukka vann b-finalen i 600. Johan kom 6.a. I 250 kom Tukkka 5.a och Jag 12.a.

Tragiskt och mycket tråkigt när sånt här händer. Hoppas han klarar sig.

Sen grattis till resultatet! Kul att alla gick i mål och speciellt för Johan som kör sitt första race :)

Verkar inte som att han överlevde. Lillen skrev på facebook att två st dog under 600 racet :(

Kul att det gick bra för er i alla fall. Men handen på hjärtat, skall man gå så måste väl sättet 62-åringen gjorde det på vara den perfekta avslutningen! riktigt trist dock med de övriga två..... Se ya on thursday!

Jo det var superkul att vara tillbaka till riktig racing.

Men det var mer än lite olustigt med allt som inte är så kul. Den 62-årigeföraren kom in i bandepån och tog av sin hjälm mitt under andra kvalet. Sen satte han händerna på låren och satt sen så. Alla förmodade att något var problem på hojen att det var därför han kom in. Ingen gick fram och frågade honnom. Dom andra förarna körde 2-3 varv innan man upptäckte att han sen föll ihop. Vi i depån uppfattade bara att ambulansen gick ut och det gick rykten om att någon fått en hjärtattack. Vi trodde det var en i publiken.

Olyckan i 600 var väldigt oturlig. Båda Tjecker där den ena var från staden och bara körde detta racet varje år. Vad vi uppfatat så gjorde en av dom en dum omkörning på ett ställe man knappt kan köra om på och som är banans farligaste parti. Alla vet hur man ska köra där men just denna gången sket en förare i det och det blev sämsta resultatet av det.. :död

På detta arrangemanget 300 ZGH kunde man inte komma på när någon dött senast. Det var mer än 20 år sen. Men man har ett arrangemang till på denna banan med classic hojar som brukar gå i juni. Där dog en far och dotter 2008 när deras sidvagn gick sönder. Så även om banan är väldigt svår och har farliga partier så är inte sånt här så vanligt. Det tog väldigt hårt på oss alla det som hände.

Ska skriva ihop en racerapport någon gång när jag har tid. Har en hel del att förberade för helgens race. Men det finns mycket att berätta om och massor av foton.

Vinnaren av 600cc B-final. finske föraren Tuukka Korhonen - Nordgren Racing.
228390_214158885271435_155150161172308_750377_178626_n.jpg

Johan Nilsson burnout efter racet.
224225_214159495271374_155150161172308_750379_7196747_n.jpg

Anders Larsson - Nordgren Racing / 250GP. Hänger över tanken som en apa för att försöka hålla framhjulet i backen så hojen inte wheelar i utgångan av denna svängen.
DSC_0069.jpg

Last edited:
de var det roligaste jag gjort på hoj :), vilken grej man fattar inte kicken av det förrens man verkligen kör de e helt sjukt .

de var det roligaste jag gjort på hoj :), vilken grej man fattar inte kicken av det förrens man verkligen kör de e helt sjukt .

Grymt avis på er, hoppas vi kan ses och snacka om det i sommar på nått race.

Verkar inte som att han överlevde. Lillen skrev på facebook att två st dog under 600 racet :(

Uppdaterat mig lite och det senaste är att den andre 600cc-föraren, Jiří Cabuk, fortfarande kämpar för sitt liv på sjukhuset i Hradec Kralove. Robin Bořke dog direkt och gick inte att rädda.

Last edited:
För mig som var med Lillen och hjälpte till var detta det roligaste jag gjort på länge. Som Anders skriver så är arrangemanget kanon och stämningen likaså. Detta gör vi om Lillen!!!

Det var ju en kick bara av att stå och titta på er när ni kom ner i stan. Helt galet fort gick det! !:Bugar

Last edited:
Back