Lifan strypning

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
@apa123
Du undrade vad vi har emot lifan?
Tja kan väll börja med att den ska föreställa en "sport"hoj, varför har den isåfall kick?!
Lika stor framskiva som på min gamla DT
Trumbroms bak :gnissla
Luftkyld
200cc och 16hk :lol

Uteseendet är väll inte så inbjudande
Min kompis hade som sagt en lifan dock den första "sport" genrationen, FYFAN vilket skräp. Du säger att dom är välbyggda och stabila vart du får det ifrån förstår jag verkligen inte. Har du alldrig sett eller kört en annan MC ( av ett seriöst märke) nångång?

jag har nog kört många mera mc än du bland annat har jag haft: Honda cb 125, Yamaha 350 RD, Honda cb 650 ,kawasaki GPZ 900 mm. och ja jag tycker att den e stabil men mina ärfarenheter kanke inter räcker till jag har ju bara haft mc kort sedan 1980 du är säkert mera ärfaren... har faktiskt inte haft några över huvud taget problem med min lifan och den har gått 1800 mil nu så hur din kompis skötte sin lifan eller hur bra på att ljuga han är vet jag som sagt inte men man kan ju tänka sig:lol och att 200 cc är luftkyld har väll inget med saken att göra i med att den finns som vatenkyld och att 125:an är vatenkyld och föresten så har det ju funits luftkylda motorer i alla tider så jag förstår inte det negativa med det. Förstår inte vad du menar med Lika stor framskiva som på min gamla DT framskivan på min lifan är lite störe än på cbr:ens
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
MF varning!

jag har nog kört många mera mc än du bland annat har jag haft: Honda cb 125, Yamaha 350 RD, Honda cb 650 ,kawasaki GPZ 900 mm. och ja jag tycker att den e stabil men mina ärfarenheter kanke inter räcker till jag har ju bara haft mc kort sedan 1980 du är säkert mera ärfaren... har faktiskt inte haft några över huvud taget problem med min lifan och den har gått 1800 mil nu så hur din kompis skötte sin lifan eller hur bra på att ljuga han är vet jag som sagt inte men man kan ju tänka sig:lol och att 200 cc är luftkyld har väll inget med saken att göra i med att den finns som vatenkyld och att 125:an är vatenkyld och föresten så har det ju funits luftkylda motorer i alla tider så jag förstår inte det negativa med det. Förstår inte vad du menar med Lika stor framskiva som på min gamla DT framskivan på min lifan är lite störe än på cbr:ens



Fet: Jaha och då utgår du från att jag har kört hur många??

Kursiv: Jag har dylexi och stavar inte bra det vet jag, men när jag inte vet hur ett ord stavas googlar jag på det, för att få det så rätt som möjligt.. Tycker du ska göra detsamma. Eller kanske lyssna lite mer på vad fröken säger i klass 9a (nej juste, du har ju haft körkort sen 80-talet :rolleyes: )

Ang skivan så erkänner jag; det tog jag bara ur luften.


Inse bara att Lifan är ett budgetmärke som gör dåliga kopior på andra seriösa hojar.
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Fet: Jaha och då utgår du från att jag har kört hur många??

Kursiv: Jag har dylexi och stavar inte bra det vet jag, men när jag inte vet hur ett ord stavas googlar jag på det, för att få det så rätt som möjligt.. Tycker du ska göra detsamma. Eller kanske lyssna lite mer på vad fröken säger i klass 9a (nej juste, du har ju haft körkort sen 80-talet :rolleyes: )

Ang skivan så erkänner jag; det tog jag bara ur luften.


Inse bara att Lifan är ett budgetmärke som gör dåliga kopior på andra seriösa hojar.

För det första så sa jag att jag NOG har kört fler mc än du och för det andra så visste jag inte att man behövde googla varenda ord, man var osäker stavning på detta är ju ingen svenskauppsats erkänner att det var dåligt stavat men jag hadde bråttom till träningen så han inte "googla" vartenda ord. Och sedan tycker jag att det är roligt att du inte kunde säga något annat än att skylla på min stavning, tycker det är lite fjantigt att man bryr sig om lite stav fel här och där. ja jag har alldrig sagt att det är något annat än ett budgetmärke men var hittar du en ny mc för 8000 mindre än en moppe. Men den är stabil och rolig att köra i och med att den väger så lite gämfört med en tung hoj. och väl värda sina 8k och som jag tidigare sagt det ända jag ogillar med lifan är att den rostar då de löst det broblemet på 07 med att ha aluminium ram.
 
Last edited:

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
För det första så sa jag att jag NOG har kört fler mc än du och för det andra så visste jag inte att man behövde googla varenda ord, man var osäker stavning på detta är ju ingen svenskauppsats erkänner att det var dåligt stavat men jag hadde bråttom till träningen så han inte "googla" vartenda ord. Och sedan tycker jag att det är roligt att du inte kunde säga något annat än att skylla på min stavning, tycker det är lite fjantigt att man bryr sig om lite stav fel här och där. ja jag har alldrig sagt att det är något annat än ett budgetmärke men var hittar du en ny mc för 8000 mindre än en moppe. Men den är stabil och rolig att köra i och med att den väger så lite gämfört med en tung hoj. och väl värda sina 8k och som jag tidigare sagt det ända jag ogillar med lifan är att den rostar då de löst det broblemet på 07 med att ha aluminium ram.
http://vet.hut.nu/?id=14
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Jobba på språket så kanske du kan få ett vettigt jobb, därefter kan du satsa pengar på en snabbare hoj så slipper du böket med att trimma :tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
1. Nej! ramen är nog inte testad för fem öre att klara en 200cc... 2. lifans 200cc har 16 häst för att det inte är en ordentlig motor och inte kan få mer utan att modda den. 3. hahahaha låter helgalet att lifans 200cc model skulle göra 20 km mer av att byta upp munstycket. skulle vara dumt korkat av ingegörerna som bygde hojen att sätta ett för litet munstycke. 4. visst jag kan gå med på att lifan 125cc gör lika mycket som cbr och jag kan gå med på att det är billigt att slänga på en ny motor om den går sönder men cbren är mindre, lättare, snyggare, hyfsat billig ändå, bättre vrid. (btw... angående en annan skrev så har cbren ca 11hk max.. i bike skrev dom enligt honda återförsäljare och som man vet med alla återföresäljare så ökar man alltid lite för att de ska sälja bättre) men de e ju en smaksak:arsele 6. gör som du sa.. det är nog det bästa alternativet! :tummenupp

Edit: srry för långt inlägg :näsblod

För det första så sa jag att jag NOG har kört fler mc än du och för det andra så visste jag inte att man behövde googla varenda ord, man var osäker stavning på detta är ju ingen svenskauppsats erkänner att det var dåligt stavat men jag hadde bråttom till träningen så han inte "googla" vartenda ord. QUOTE]

Kvittar hur många motorcyklar man har kört... Kunskap och skiklighet sitter ändå i huvudet:arsele
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hur förklarar du zx10r -08 med 200hk(trycksatt) och 1000cc? Och även de andra(R1, GSXR1000, CBR1000RR)? Lägg ner att försöka räkna effekt på nåt sätt du själv kommit på. Det är bara tillfälligheter att det stämmer ibland.
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Jobba på språket så kanske du kan få ett vettigt jobb, därefter kan du satsa pengar på en snabbare hoj så slipper du böket med att trimma :tummenupp

Det är ju trimmningen som är det roliga....

"
1. Nej! ramen är nog inte testad för fem öre att klara en 200cc... 2. lifans 200cc har 16 häst för att det inte är en ordentlig motor och inte kan få mer utan att modda den. 3. hahahaha låter helgalet att lifans 200cc model skulle göra 20 km mer av att byta upp munstycket. skulle vara dumt korkat av ingegörerna som bygde hojen att sätta ett för litet munstycke."

"1. Nej! ramen är nog inte testad för fem öre att klara en 200cc" men de säljs ju som 200 cc med samma ram så fattar inte vad du menar med det???
"3. hahahaha låter helgalet att lifans 200cc model skulle göra 20 km mer av att byta upp munstycket." det var efter monterat sportluftfilter och bytt munstycke de är strypta i luftburken så man får byta munstycke för att få den att gå bra då går den 20km/h fortare.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är ju trimmningen som är det roliga....

"
1. Nej! ramen är nog inte testad för fem öre att klara en 200cc... 2. lifans 200cc har 16 häst för att det inte är en ordentlig motor och inte kan få mer utan att modda den. 3. hahahaha låter helgalet att lifans 200cc model skulle göra 20 km mer av att byta upp munstycket. skulle vara dumt korkat av ingegörerna som bygde hojen att sätta ett för litet munstycke."

"1. Nej! ramen är nog inte testad för fem öre att klara en 200cc" men de säljs ju som 200 cc med samma ram så fattar inte vad du menar med det???
"3. hahahaha låter helgalet att lifans 200cc model skulle göra 20 km mer av att byta upp munstycket." det var efter monterat sportluftfilter och bytt munstycke de är strypta i luftburken så man får byta munstycke för att få den att gå bra då går den 20km/h fortare.

hur vet du att det är exakt samma ram? :)

Då är det nog världshistoriens sämsta luftburk orginal :3freak
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Apan, du är över 30 år gammal om tog körkort på 80-talet.
Du bode kunna lista ut med din stora erafranhet kring MC vilken förgasare som du ska ha..

:huvet


Det ända du har disskuterat här sedan du kom är huvida lifan är bra eller inte.

Tillåt mig tvivla på din ålder..

Årsmoddel?
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Apan, du är över 30 år gammal om tog körkort på 80-talet.
Du bode kunna lista ut med din stora erafranhet kring MC vilken förgasare som du ska ha..

:huvet

Jo men erfarenhet kommer inte med åren utan hur mycket man engagerar sig för sitt intresse.. sen har alla inte samma förutsättningar för att lära sig... :näsblod
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
jag ska köpa en 30mm förgasare och undrar hur man mäter det? är det trotelen som är 30 då eller är det utgångshålet, eller vad är det som är 30??
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Du ska ha en 20 mm förgasare eftersom 200cc: 20 mm

så du kör med en 12,5 på din nsr? om jag vore du och ville att hojen skulle toppa över 70 så slulle jag nog slänga på en 28 mm.:tungan

Men finns det någon som kan svara på min fråga: Hur mäter man förgasarens mm
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är väl lämpligtvis att man mäter diametern på hålet som luften strömmar igenom

Eller har jag fel? :confused:
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
så du kör med en 12,5 på din nsr? om jag vore du och ville att hojen skulle toppa över 70 så slulle jag nog slänga på en 28 mm.:tungan

Men finns det någon som kan svara på min fråga: Hur mäter man förgasarens mm

Mäh, det funkar i de flesta fallen. jag hade t.ex. 5mm förgasare på min mt5a... Det kanske fungerade bättre förr dock, nu kanske förgasarna vuxit lite (pga. växthuseffekten). Det sättet att räkna är kanske inte så dumt det heller.

Svar: du behöver inte mäta storleken, ta bara bort en nolla från cylinderstorleken så har du den ultimata förgasaren:tummenupp

Sedan skulle jag gärna vilja se ett nytt försök med att uppge din ålder från din sida.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top