Licenskurs Linköping 28-29 april?

Tyvärr, era tider och priser passar tyvärr inte mig, kursen i fbg hade varit perfekt, skulle börjat kl. 12.00 och vara slut kl. 20.00, orkar inte frakta hojen till a-torp plus spendera 2 dagar för en kurs som skulle kunna genomföras under en eftermiddag, har ju familj ( 3 ungar+sambo) å jobbet att tänka på med, därför hade kursen i fbg varit riktigt bra flr min del ivf, har ju bara drygt 4km till banan från hemmet men men så är det ibland man kan inte få allt;(

För sen behöver man inte frakta något... ;)

Ta dig i nackskinnet och åk till en klubb som ordnar åt dig. Blir sedan medlem där...

Jaha, mina damer och herrar, eftersom jag inte kan hålla fingrarna borta från någon syltburk så ska jag nu hålla licenskurs!

Tidigare mail från LMS kansli om att kursen är inställd kan ni bortse ifrån, ny info kommer under dagen att kursen blir av! Info finns här!

Vi kör från 17.00 torsdag, som jag skrev tidigare! Tveka inte att höra av er till mig om det är något ni undrar över! Fan va kul vi ska ha det! :yoparty

Du e grymmest..

Vad har hänt med original-farbröderna då? Jag pratade med Ola bara dagarna innan kursen ställdes in och då var det inga konstigheter..

Schemaändringen löser ivf mitt dilemma med plugget på torsdagen, så det är löst.

Nu ska jag bara hinna få hem gummi. Det som sitter räcker nog till en dag iofs, men inte två. Nån på plats som kan akutkränga gummi i worst case?

Men tant Alx kan nog räkna med mig också!

Ser det dystert ut med däck så har jag ett set spretans Conti 120/180 till salu! Krängning kan ingå i köpet, fast inte på plats hos LMS :)

Jag har ett Qualifier RR på bak med säkert 8 mm kvar på mitten.. Men jag är väldigt osäker på mkt bana det finns kvar i det, rätt slitet på sidorna..

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig lyckats köra så mkt bana i förhållande till gata att det slitits i den ordningen, så jag vet inte hur mkt det är kvar. Men mer än ett par dar är det inte ens för en fegis som mig.

Jag har ett tysk-däck på väg upp, men man vet ju faktiskt aldrig :(.

Worst case så får man väl gå på tvären i kurvorna och komma sist då, är ju faktiskt ingen tävling och jag misstänker att det handlar mer om hygien och etikett samt starter än kurvhastighet?

Worst case så får man väl gå på tvären i kurvorna och komma sist då, är ju faktiskt ingen tävling och jag misstänker att det handlar mer om hygien och etikett samt starter än kurvhastighet?

Du har helt rätt i ditt antagande. Lär du dig bara reglerna och spränger 2 minutersvallen plus inte vurpar i varje böj så har du din licens. ;)

Du har helt rätt i ditt antagande. Lär du dig bara reglerna och spränger 2 minutersvallen plus inte vurpar i varje böj så har du din licens. ;)

Då ere lugnt :)

Å jag hoppas på att ta mig under 1.10 iaf ;)

Har iofs inte kört en meter sen september, så det finns lite mental stretching att göra här om man säger så.

Fan att det är så långt kvar till kursen. Är så körsugen! Skulle vilja veta om det finns nån bankörning innan kursen nånstans...

Tack grabbar! Det är bara kul att hjälpa till om man kan. Dessutom ser det ju ut som vi får minst 15 nya racerförare, det är aldrig fel! :)

Stort tack till Mårten, Sleven, Hampus, Steken och alla andra som ställer upp som instruktörer ni är också guld värda!

@Hund, tant! Du ska under minuten för att bli godkänd! :fatta!

Då ere lugnt :)

Å jag hoppas på att ta mig under 1.10 iaf ;)

Har iofs inte kört en meter sen september, så det finns lite mental stretching att göra här om man säger så.

Om du vill finns det en hoj att låna, den hittar rätt bra runt banan:)
Harebäst, mvh. Kjell

Bifogat

• Bild0045.jpg
    Bild0045.jpg
    218 KB · Visningar: 69
Last edited:
:D

Sneel :krama

Om du vågar tro att jag är karl nog för en sån däringa mördarmaskin, och vågar ta risken att den går trasigt.. Så ja, kanske :)!

Höras om det :nicka

Jag klarar av att köra R1:a, det är inga problem. Allt sitter i högerhanden!

23 stycken anmälda till licenskursen! Glöm inte betala också! :banana

Nu ska jag bara hinna få hem gummi. Det som sitter räcker nog till en dag iofs, men inte två. Nån på plats som kan akutkränga gummi i worst case?

Jag har precis köpt mig en känga mojäng så kan plocka med den och balanseringsgrejer, så kan vi ha genomgång i Rookie balansering och real-panik-mek rookie balansering. :)

Jag vill påbörja utbildningen redan här, ta inga mektips an Hampus a.k.a Zenit. Var är bilden från Rookieracet förra året? Hampus, du vet den där din hoj ligger på sidan i en däckshög! För "översyn" :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT