Chris Ash skrev:Ok, bara så man har ett hum.....
Hoppas det blir åtminstone ett SM där innan de går i konkurs...![]()
Banan verkar vara intressant även i den kortare versionen.
Angående att de skulle gå i konkurs så kanske du ska veta lite om den ekonomiska bakgrunden. Jag kommer inte ihåg de exakta turerna men ungefär så här har jag fått höra från tillförlitliga källor.
Området som banan är byggd i är ett gammalt kalbrott och det åligger det företag som har brutit kalk där att använda marken eller återställa den. Att fixa ett så stort område är svindyrt och de har således gjort den här lösningen där företaget som har brutit kalk där innan tagit en stor del av kostnaden för byggnationen av banan eftersom det är billigare än det andra alternativet som de hade.
Dessutom är det väldigt enkelt att bygga asfaltsområden i den miljön, jämfört med tex bergigare områden. Således är bygget av banan billigt och delvis finansierat av ett annat företag än de som ska driva banan.
Dessutom är Gotland som kommun väldigt positiva och vill ha en bana där. Slutligen kommer det vid tävlingar att vara subventionerade biljetter via Destination Gotland så resekostnaderna behöver inte bli vansinniga.
Jag tycker det verkar grymt och åker gärna dit om det funkar.