Licens & Startnummer 2006

Ingen idé att ringa och fråga eftersom inget är klart. Jag lovar att så fort nåt är ordentligt beslutat kommer det dyka upp här. Men om ni inte litar på mig så gör det, det är er fulla rätt :)

0113 tror jag inte du får ha, kan inte säga säkert men det känns så (fyrställigt nummer + börjar med noll). Varför vill du ha det? Blir det inte bara onödigt krångligt för t.ex speaker, tidtagningspersonal osv?!

Supermoto skrev:
Ingen idé att ringa och fråga eftersom inget är klart. Jag lovar att så fort nåt är ordentligt beslutat kommer det dyka upp här. Men om ni inte litar på mig så gör det, det är er fulla rätt :)

0113 tror jag inte du får ha, kan inte säga säkert men det känns så (fyrställigt nummer + börjar med noll). Varför vill du ha det? Blir det inte bara onödigt krångligt för t.ex speaker, tidtagningspersonal osv?!
Det är iofs sant... Men jag har ju så svårt att välja nummer! :[

Olof Eriksson skrev:
Det är iofs sant... Men jag har ju så svårt att välja nummer! :[
Vad sägs om 113 då?

de flesta under 100 är nog redan upptagna...

Jag heter Lasse skrev:
Ta ett som är ledigt.
Fler siffror högre vikt! :fakta
:tummenupp :D

Fast tänk på att smurfen redan gått ner över ett kilo så han skulle kunna kosta på sig ett 10.000-nummer utan att hojen börjar gå trögt :rofl ;)

Jag heter Lasse skrev:
Ta ett som är ledigt.
Fler siffror högre vikt! :fakta

Fler siffror behöver faktiskt inte nödvändigtvis innebära högre vikt. Jag arbetat fram en metod där jag slipar ner godstjockleken på siffrorna & beskär kanterna. Resultatet blev häpnadsväckande en lägre totalvikt med mina totalt 9 siffron än motsvarande 6 standard siffror. Detta utan att det påverkar varken serviceintervall eller driftsäkerhet :fakta

/ #112 :tungan

Startnr är redan klara för nästa säsong...
Skicka ett pm till Butler vetja....

Man måste meddela honom ifall man hade ett nr i år som man vill behålla nästa år, det är bara reserverat en viss tid sedan blir det fritt för alla andra att ta....

Sara

Supermoto skrev:
Vad sägs om 113 då?

113 har jag redan tänkt på, men tyvärr har den där jäkla Bodingh bokat det till 2007 :(

The search goes on...

Jag skulle helst ha 16, men jag vet inte hur Ahl känner för det :rolleyes:

Supermoto skrev:
Vad sägs om 113 då?

113 är upptaget....Det har Kenneth Bodingh reserverat...

102-110 är ledigt....och 117-120, 123-130, 136-143...m.m....fråga mig gärna om fler....

OBS! Detta är i skrivande stund och jag tar inget ansvar för att uppgifterna ff gäller då ni svarar eller vill ha ett startnr... :rolleyes: :)

Last edited:
Olof Eriksson skrev:
113 har jag redan tänkt på, men tyvärr har den där jäkla Bodingh bokat det till 2007 :(

The search goes on...

Jag skulle helst ha 16, men jag vet inte hur Ahl känner för det :rolleyes:
Han har inte kört i år och ingen jag talat med tror han ska köra 2006 så det borde nog gå bra...
Kolla med Butler som Sara säger ;-)

Barrett skrev:
Fler siffror behöver faktiskt inte nödvändigtvis innebära högre vikt. Jag arbetat fram en metod där jag slipar ner godstjockleken på siffrorna & beskär kanterna. Resultatet blev häpnadsväckande en lägre totalvikt med mina totalt 9 siffron än motsvarande 6 standard siffror. Detta utan att det påverkar varken serviceintervall eller driftsäkerhet :fakta

/ #112 :tungan
COOLT !!!

Maila mig en avancerad teknisk beskrivning hur du gjort så kan jag ta en folköl och genomföra det hela....

rejser skrev:
Är det efter matchvikten tro? :tungan
För ett par år sedan kanske men han måste väl gått ner typ 20 kg sen 2003!?

Fan det kanske skulle vara ett finfint mål för mig... Att komma ner till startnumret....
Nej, verkar för jobbigt :fyllisar

Vad säger du Sara? Ska vi se vem som först kommer ner till bokat startnummer ;-) *duckar*

Är det nån som pratat nåt med Svemo på sistone angående licenser? Jag har för mig att det var en del oklarheter sist den här frågan diskuterades. Är det fritt fram nu att ringa till Svemo och säga att man vill ha en Supermotolicens eller är det inte helt klart än?

RookieSM skrev:
Är det nån som pratat nåt med Svemo på sistone angående licenser? Jag har för mig att det var en del oklarheter sist den här frågan diskuterades. Är det fritt fram nu att ringa till Svemo och säga att man vill ha en Supermotolicens eller är det inte helt klart än?
Ring på bara.
Sist jag hörde hade de delat ut knappt 60 A-licenser och typ 4 B-licenser.

RookieSM skrev:

Det va inga oklarheter när jag rinde dom & ändrade min backe till supermoto. Jag har haft min nu sen närmare en månad

Jag ringde svemo för över en månad sen och sa att jag ville ha supermotard som tilläg på min RR licens. Sedan har inget hänt, väntar fortfarande på inbetalningskortet....
/Nesse

Barrett skrev:
Det va inga oklarheter när jag rinde dom & ändrade min backe till supermoto. Jag har haft min nu sen närmare en månad

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman