Licens & Startnummer 2006

Olof Eriksson skrev:
Nu ska vi få se om jag får ha nummer 0113 nästa säsong :D :tummenupp

Lite synd att man måste göra sig av med RR-licensen :( Kunde ju vart kul att prova på det också

Så man kommer inte få köra på enbart RR licens? Utan man måste ha tillägg för supermoto?

Jag hade för mig att det var 200:- för varje "extralicens" :va

Vad är förresten motiveringen till att SM-licensen är 100:- dyrare än RR-B ???

Får man köra is-RM på Supermotolicens??

420 skrev:
Så man kommer inte få köra på enbart RR licens? Utan man måste ha tillägg för supermoto?
Man måste inte ha tillägg, man kan köra bara supermoto-licens också. Det är snarare så att RR-licensen blir ett tillägg på supermotolicensen (eftersom den e dyrare)

420 skrev:
Och bara supermotolicens kommer då troligtvis inte räcka om man vill ha en licens som kvalificerar föraren för träning på RR-träningar?

Antagligen inte, dock är det inte speciellt mycket dyrare om man vill ha båda licenserna så det är bara att öppna plånboken...

erik skrev:
Antagligen inte, dock är det inte speciellt mycket dyrare om man vill ha båda licenserna så det är bara att öppna plånboken...

Nej men för att få RR-licens så måste jag gå licenskurs.
Ringer SVEMO imorgon..

Någon som vet om det går att lösa en sk amatörlicens om man bara ska typ träna på lite bandagar sådan som finns inom RR?????

va händer med mig

oki blir helt förvirrad, ja hade tänkt att köra någon sm tävling 06 men de kommer jag inte att få elr!? har inte haft de som dom kräver, Så om jag fattar rätt så måste jag ta en cross elr roadracing lisens för att få en b lisens. Hur kommer jag kunna få en a licens da när jag inte får köra sm tävlingar. kommer dom ränka in andra amatörtävlingar elr,samt vad kommer de kosta för mig da.klockan är nu 5:05 så om ni inte fattar vad jag menar så skriver jag om de här :3freak

LeZZe skrev:
oki blir helt förvirrad, ja hade tänkt att köra någon sm tävling 06 men de kommer jag inte att få elr!? har inte haft de som dom kräver, Så om jag fattar rätt så måste jag ta en cross elr roadracing lisens för att få en b lisens. Hur kommer jag kunna få en a licens da när jag inte får köra sm tävlingar. kommer dom ränka in andra amatörtävlingar elr,samt vad kommer de kosta för mig da.klockan är nu 5:05 så om ni inte fattar vad jag menar så skriver jag om de här :3freak
Hehe, försöker mig på en tolkning av dina frågor....

Du behöver inte ta först en RR eller MX. Däremot vet jag inte vad de tänkt sig för "intagnignskrav" för att få en SM.

Supermoto skrev:
Hehe, försöker mig på en tolkning av dina frågor....

Du behöver inte ta först en RR eller MX. Däremot vet jag inte vad de tänkt sig för "intagnignskrav" för att få en SM.

Saxat från SVEMO's hemsida: (enl. Butlers länk)

"Följande gäller:
Förare indelas med hänsyn till tidigare tävlingsresultat i förarklasserna A och B.

A-licens tilldelas förare som:
- Deltagit i SM (SuperMoto) under 2004 eller 2005.
- Inom en 5 års period (2001-2005) innehaft helårslicens inom Motocross, Roadracing eller Backe* (* Behörighet med Backlicens gäller endast för A-licens 2006.)
- Under kalenderåret uppfyller minimiåldern, 15år (Lägsta ålder för Juniorlicens)

(A-licens krävs för deltagande i SuperMoto SM)

B-licens tilldelas förare som:
- Ej tidigare innehaft licens och genomgår förarutbildning och godkänds vid uppkörning för Motocross eller Roadracing.

Uppklassning från B till A-licens sker vid årsskiftet, förutsatt att föraren uppnått stipulerat antal uppklassningspoäng enligt kommande uppklassningssystem.

Efter särskild ansökan kan dock nedklassning från A till B-licens beviljas under pågående säsong. Förare kan lösa enbart SuperMotolicens eller ta SuperMoto som tilläggren på annan licens, i sådana fall gäller regler och priser för tilläggsgren."

Jag heter Lasse skrev:
blablabla
B-licens tilldelas förare som:
- Ej tidigare innehaft licens och genomgår förarutbildning och godkänds vid uppkörning för Motocross eller Roadracing.
blablabla
Det var det här jag syftade på. Alltså kurs + uppkörning för de som ej haft någon licens innan.
Men är det så seriöst och dyrt som för en RR-licens eller lite snabbare avklarat som en MX-licens (jag har gått båda) ??

Hmm..

Dum fråga kanske, men för oss som kommer att få B-licens, blir det att åka på massa fristående tävlingar för att få uppklassningspoäng, eller kommer det att köras en B-klass utan SM-status samtidigt som SM?

Ha de gôtt!

Ludde skrev:
Hmm..

Dum fråga kanske, men för oss som kommer att få B-licens, blir det att åka på massa fristående tävlingar för att få uppklassningspoäng, eller kommer det att köras en B-klass utan SM-status samtidigt som SM?

Ha de gôtt!
Inget är klart om SM's utseende nästa säsong. Kanske blir det så, kanske blir det inte så.

Supermoto skrev:
Inget är klart om SM's utseende nästa säsong. Kanske blir det så, kanske blir det inte så.

Med anledning av min önskan om att få b-licens pratade jag med Svemo och det verkade inte som att något var klart alls...

erik skrev:
Med anledning av min önskan om att få b-licens pratade jag med Svemo och det verkade inte som att något var klart alls...
Och vad var det jag sa??? :fatta!

Gött, då har jag nåt annat än mig själv att skylla på för att jag inte har fattat nåt... :)

Näpp, ut till garaget we go!

Ha de gôtt!

Vore ju bra om de kunde få ihop vad som ska göras på cyklarna till nästa år, så man kan planera budgeten litegrann. (japp, 4000kr för en ny ljuddämpare är mycke pengar för en arbetslös soffliggare)

Ska ringa svemo imorn så jag kan fråga och skriva ner på en lapp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...