Leveranstid av PostNord?!?!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Blir så förbluffad över hur effektiva PostNord är!
Beställde packningar från England och det tog ett par dagar så låg de i tullen. Får ett brev om moms och en hanteringsavgift som skulle betalas.
Inget konstigt med det så betalde omgående online. Tänkte oj PostNord har steppat upp lite, nu djävlar blir det fart på grejerna.
En vecka senare ligger packningarna fortfarande hos PostNord för att tullhanteras.
Pratade med en dryg person på PostNord som var helt oförstående när man tyckte deras hantering var långsam.
Ska bli spännande att se när packningarna behagar dyka upp!?!?
PostNord blir ju bara sämre och sämre.
Hur var det nu? De delar bara ut post varannan dag men höjde portot eller hur var det?
Hur lång tid tar det innan de lägger ner PostNord?
Vilken annan aktör kommer ta över helt i Sverige?
Kan ju inte bli sämre direkt!!!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Verkar som att PostNord påbörjat utkörning.
Bara 9 dagar i tullen!
Inte illa då PostNord själv meddelande att det var de själva som tullhanterade paketet.
Skulle uppskatta att det efter min betalning legat hos dem upp mot 1 vecka.
 

Chrull

Medlem
Gick med
26 Jun 2017
Ort
Båstad
Hoj
Moto Guzzi V9 Roamer, DR650se, Scorpa SY250
För mig brukar det ta 1-3 veckor efter att paketet har anlänt till Sverige. Jag gissar att de ”tömmer säcken” när den har blivit full.

Två paket som anlände till Sverige med en veckas mellanrum hamnade i min brevlåda samma dag
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
För mig brukar det ta 1-3 veckor efter att paketet har anlänt till Sverige. Jag gissar att de ”tömmer säcken” när den har blivit full.

Två paket som anlände till Sverige med en veckas mellanrum hamnade i min brevlåda samma dag
Visst blir man fundersam!?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag skickade ett vykort från Portugal till Umeå, och det tog tre veckor. Så seg postgång KAN vara ett internationellt problem.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag skickade ett vykort från Portugal till Umeå, och det tog tre veckor. Så seg postgång KAN vara ett internationellt problem.
Nu har jag följt paketet hela vägen från GB.
Det har suttit fast hos PostNord i 9 dagar innan de behagar att köra ut det.
Fine att man väntar på betalning. Men att sedan vänta en vecka till är ju helt obegripligt.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Ha tålamod. Jag köpte en liten skruv från USA. Efter 3 månader var den tillbaks hos avsändaren med hänvisning till fel i tulldeklarationen. Företaget brukar skicka saker till Europa och kunde inte se något fel i tulldeklarationen. De skickar den igen med samma tulldeklaration. Efter 2 månader kan jag hämta ut brevet. Då var det tydligen inget fel på tulldeklarationen.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Det fan så mycket bättre när grejorna kommer med dhl. Dom betalar tullen, leverar paket o du får en faktura sen på tullen
Skulle beställa grejor i japan, skickas med dhl. Leverans tid mellan 3 o 5dager
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Blir så förbluffad över hur effektiva PostNord är!
Beställde packningar från England och det tog ett par dagar så låg de i tullen. Får ett brev om moms och en hanteringsavgift som skulle betalas.
Inget konstigt med det så betalde omgående online. Tänkte oj PostNord har steppat upp lite, nu djävlar blir det fart på grejerna.
En vecka senare ligger packningarna fortfarande hos PostNord för att tullhanteras.
Pratade med en dryg person på PostNord som var helt oförstående när man tyckte deras hantering var långsam.
Ska bli spännande att se när packningarna behagar dyka upp!?!?
PostNord blir ju bara sämre och sämre.
Hur var det nu? De delar bara ut post varannan dag men höjde portot eller hur var det?
Hur lång tid tar det innan de lägger ner PostNord?
Vilken annan aktör kommer ta över helt i Sverige?
Kan ju inte bli sämre direkt!!!
Något jag inte begriper är varför man inte kan betala tull och moms direkt till ombudet när man hämtar ut paketet. Då hade man ju sluppit den till synes helt omotiverade väntetiden.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Något jag inte begriper är varför man inte kan betala tull och moms direkt till ombudet när man hämtar ut paketet. Då hade man ju sluppit den till synes helt omotiverade väntetiden.
Köpte växellåda på Ebay.co.uk, där avsändaren ombesörjde förtullningen. Fick hem lådan problemfritt utan fördröjning. Vissa säljare har detta med i sina annonser, där kostnaden oxå anges som "import charges"
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Något jag inte begriper är varför man inte kan betala tull och moms direkt till ombudet när man hämtar ut paketet. Då hade man ju sluppit den till synes helt omotiverade väntetiden.
Därför att Tullverket kräver att lagring av oförtullat gods endast ska ske på speciella godkända lager. Dessutom ska de godkänna inbetalningen innan godset får släppas dvs om du betalar hos ombudet måste de ändå vänta på klartecken från Tullverket innan de lämnar ut godset.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det finns redan en annan tråd om PostNord där bl.a. jag spytt galla på dem. Mitt enda råd - baserat på en hel del import av delar till gamla snöskotrar - är att välja andra alternativ än PostNord där så är möjligt. I de allra flesta fall där PostNord varit involverade så har det alltid slutat med lång leveranstid eller något annat krångel.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nog för att man tycker posten har tappa allt va som har me post å göra, men vart förvånad när de kom ett sms om att de fanns ett packet å hämta ut hos ombudet..
Killen som skicka de posta de i fredas å jag fick på lördag.. dvs. Dagen efter...
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Valde FedEx denna gången, på min beställning från Japan - tog 4 dagar isf 3 veckor med PostNord gången innan….

…och kostade 192:-!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top