Levande begravd och en dödsmarsh! (Hondan skar)

Henkka skrev:
Midsommar ungefär skulle jag tro.. Har du fixat kortet dårå?

Okey! Nä har uppkörning 9 juni.. får nog låna polarens rs igen. Bara man inte blir sjuk, då blir det en exakt dejavu av förra uppkörningen :D
 
NatoN skrev:
Okey! Nä har uppkörning 9 juni.. får nog låna polarens rs igen. Bara man inte blir sjuk, då blir det en exakt dejavu av förra uppkörningen :D

Hoppas allt går bra den här gången.... :tummenupp

Fan att man ska va hemma å skruva på en fredagskväll.. ska snart gå ut och fortsätta igen..

Delar till hojen blir det från UK, ganska billigt där + att allt finns i lager...
 
Henkka skrev:
Hoppas allt går bra den här gången.... :tummenupp

Fan att man ska va hemma å skruva på en fredagskväll.. ska snart gå ut och fortsätta igen..

Delar till hojen blir det från UK, ganska billigt där + att allt finns i lager...

Ja visst fan får man hoppas det :)

Det är sånt man får leva med när man kör fyrtaktare, kära vän :D
 
Fick lite pris uppgifter från UK, perfekt. Skickar in ordern efter helgen.. :banana
 
Nu är både den skurna och reservdels motorn klyven och upp styckad i atomer... Allt ligger fint och väntar på de delar som jag har beställt och sånt som ska inhandlas under nästa vecka.

Imorgon ska jag rengöra allt från aluminiumspån och olje klägg...

Växellådan, koppling mm klarade sig fin fint. Även vevaxelns lager är fina (men jag byter ut dom ändå för att vara på säkra sidan). Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa.... :gnissla

/Henke
 
Henkka skrev:
Nu är både den skurna och reservdels motorn klyven och upp styckad i atomer... Allt ligger fint och väntar på de delar som jag har beställt och sånt som ska inhandlas under nästa vecka.

Imorgon ska jag rengöra allt från aluminiumspån och olje klägg...

Växellådan, koppling mm klarade sig fin fint. Även vevaxelns lager är fina (men jag byter ut dom ändå för att vara på säkra sidan). Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa.... :gnissla

/Henke

Uaah! Tur att du har en extramotor hemma som du kan ta delar ifrån :tummenupp good luck som sagt
 
NatoN skrev:
Uaah! Tur att du har en extramotor hemma som du kan ta delar ifrån :tummenupp good luck som sagt

Därifrån har jag nu tagit en vänster motorhalva nu. Men den ska plundras mera senare...
 

Bifogat

  • nytt vanster block.jpg
    nytt vanster block.jpg
    80.6 KB · Visningar: 71
uscha

fan va synd att den skarihop, har du konstaterat vad som var felet då?, den måste ha varit ruggit het om den sprängde blocket ??
kolla på denna länk så kanske du hittar ngt !http://www2.blocket.se/view/2471155.htm?l=0&c=1&city=0


där har du alltid något, ska skicka in en bild på hur min serut nu, ganska fin faktiskt....(om jagsjälv får säga) går fint gör den också, 100 på trean, inte illa för en gammal sliten fyrtakts 125'a inget trim alls förutom att toppen är portad.
 

Bifogat

  • hondan 002.JPG
    hondan 002.JPG
    71.9 KB · Visningar: 55
  • hondan 003.JPG
    hondan 003.JPG
    72.7 KB · Visningar: 61
n00blund skrev:
fan va synd att den skarihop, har du konstaterat vad som var felet då?, den måste ha varit ruggit het om den sprängde blocket ??
kolla på denna länk så kanske du hittar ngt !http://www2.blocket.se/view/2471155.htm?l=0&c=1&city=0


där har du alltid något, ska skicka in en bild på hur min serut nu, ganska fin faktiskt....(om jagsjälv får säga) går fint gör den också, 100 på trean, inte illa för en gammal sliten fyrtakts 125'a inget trim alls förutom att toppen är portad.

Snygg! :tummenupp

Skrev lite längre upp i tråden vad jag tror hände när den skar:
Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa....

Har det jag behöver hemma (reservdels motor), men ska köpa nya slit delar (lager, packningar, p-boxar, kolvar mm)

Vad har du för drevning på din? Med allt original så gör min endast 80 på 3an! (Annat blir det nog nu :D )

/Henke
 
Henkka skrev:
Snygg! :tummenupp

Vad har du för drevning på din? Med allt original så gör min endast 80 på 3an! (Annat blir det nog nu :D )

/Henke


jag har orginaldrev förutom att jag har ett kugg större fram (16) och då går det så =) :yoparty
 
n00blund skrev:
visst vettu, inte så dåligt, men jag börjar tröttna på den, har besiktning imorrn, så nu ska jag ut och byta blinkers och diverse =)

Gick den igenom då?
 
Fick mitt hoj-köra-sug dämpat av att en polare kom över och skjussade runt mig på sin custom hoj hela kvällen, provade även att köra den.. vad ska man säga, pansarvagn på 2 hjul. Men tack för den turen i alla fall... :tummenupp

Varrrrrrföööör är engelskmänn såååå sega med att svara på mina order mejl??? :va :gnissla Vill ha mina prylar NUUU!!!
 
Nisse Järnet skrev:
Vad jag vet så ska man INTE blanda motorhalvor från olika motorer.

Har inte så stort val... Dessutom så verkar de sitta väldigt fint ihop... :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top