Letar rolig/vettig/onödig bil till vintern

Här är en till rätt pris, med 4wd, diff ,hög och lågväxlad.
Sen har du pengar över till ett par 30" däck. Kan skruvas upp 40mm på torsionsstavarna fram och bak kan man lätt höja den med ilägg till fjäderskålarna:)
Men se upp för rost.

http://www.blocket.se/vi/18742874.htm?ca=20_s

Njae, Terrano är för tråkiga :( Och helst vill jag ha något som är färdigt så jag slipper skruva. Dessutom är mitt garage bara 240 i takhöjd och en så låg bil som får plats där kan man ju inte ha :gnissla

vill du ha nåt udda så kolla på lite offroadforum, jag hittade min vinterpulka på ett sånt för några år sen...

En rangerover -73a (har jag för mig) med en Subaru 1800 pickis kaross på. Rovers stora v8. låsbara diffar, 4petad :D :yoparty

img3f9c02831adeb.jpg

sen kan man ju alltid välja en annan färg. :gnissla

Bilvärldens klenaste lådor tror jag! Känns som varannan ägare haft lådras, den tål inte heller att köras på isen då den pga diffarna överhettar oljan och det blir ras. Var på snudd att skaffa en GTR förut men avstod pga lådorna, och GTR har bättre låda än GTX.
Jag skaffade en 4x4 Sierra Cosworth istället, med lite pill, fast med originalturbo körde jag strippen på 12.3 189blås. Fantastisk bil, trots det är en Ford.

vill du ha nåt udda så kolla på lite offroadforum, jag hittade min vinterpulka på ett sånt för några år sen...

En rangerover -73a (har jag för mig) med en Subaru 1800 pickis kaross på. Rovers stora v8. låsbara diffar, 4petad :D :yoparty

img3f9c02831adeb.jpg

sen kan man ju alltid välja en annan färg. :gnissla

Jo, jag var ju på dig förut och ville köpa den där men då ville du ju inte sälja :mad:
Det är precis något sådant jag vill ha!

Denna är rätt tuff, men har man råd med att tanka en sådan :va
http://www.blocket.se/vi/18833930.htm?ca=9_s
Dock för dyr, vill inte ge mer än 30 för den.

Bifogat

• cheva.jpg
    cheva.jpg
    53.3 KB · Visningar: 76
Stora amerikanska fordon är sjukt osmidiga i terrängen, cherokeen är dock att betrakta som lagom stor.

Surbubban och dom andra bjässarna ser mäktiga ut men bökar ofta fast.

Stora amerikanska fordon är sjukt osmidiga i terrängen, cherokeen är dock att betrakta som lagom stor.

Surbubban och dom andra bjässarna ser mäktiga ut men bökar ofta fast.

Jo, det är ju det. Chevyn är ju bra lång också, att trixa runt träden hemma i skogen är nog fan inte det lättaste. Sen tror jag ALLT är billigare till en Cherokee och det finns ju tonvis med delar till dem.

Eriksson, du vet inte vem som äger din numera?

Jo, det är ju det. Chevyn är ju bra lång också, att trixa runt träden hemma i skogen är nog fan inte det lättaste. Sen tror jag ALLT är billigare till en Cherokee och det finns ju tonvis med delar till dem.

Eriksson, du vet inte vem som äger din numera?

det är en polaren som har den, dock har den inte vart i trafik sen jag sålde den, typ 2004 eller nåt sån? den har enbart gått i terräng, och är nog tyvärr inte så fräsch längre.. :näsblod

det är en polaren som har den, dock har den inte vart i trafik sen jag sålde den, typ 2004 eller nåt sån? den har enbart gått i terräng, och är nog tyvärr inte så fräsch längre.. :näsblod

Surt :( Nåja, du kan ju slänga iväg ett mail till mig om han ska göra sig av med den i framtiden :tummenupp

Min son är och hämtar en Opel Campo i Krokom i natt, det är ju bara 40 mil...

Sen att det är en Campo A-traktor gör ju inte att det känns kortare heller :D

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...