Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nilzz skrev:2065829Nån borde väll veta vart man hittar det?
carpelux skrev:
Öppna en av PPT-presentationerna som finns på länken ovan. Dubbelklicka på ett av diagramen och all basdata står att finna i Excel-boken som öppnas.GuW skrev:2065979Till nästa OLA (om det blir någon) kan man inte mumsa in siffrorna i en databas så att man kan trixa lite själv, så kan var och en framställa propaganda statistik ur sin synvinkel, nu får man den serverad ur någon annans synvinkel hela tiden.
RedBaron skrev:2066108Dubbelklicka på ett av diagramen och all basdata står att finna i Excel-boken som öppnas.
#Olsson# skrev:2066318Då är det m a o fritt fram för SH's 1 000 000 medlemmar att formulera korrekta men sporthojsfrämjande "statements".

IronMike skrev:2066334![]()
=) ..undefär som när jag gjorde en kalkyl på % -risk att råka ut för en olycka på en säsong, 1000 mil på sporthoj. Den stora förnekelsen...
--
bjucka på en moonwalk nu för fan![]()
)Jag räknade på personskada, 1000 mil 1 säsong ..allvarlig personskada 0,10% ca, "overall", 3-4 gånger högre för de som åker "sportig hoj". Alltså ca 0,35% risk att skadas mer än lindrigt.#Olsson# skrev:2066345Vad kom du fram till? Jag gissar 5% på 1000 mil.
(Självdestruktivt är det, men någon moonwalk kan det fanimig inte kallas)

Jäpp, fritt fram för alla Hobby- och kvasistatistiker. Slut på gissandet.#Olsson# skrev:2066318Då är det m a o fritt fram för SH's 1 000 000 medlemmar att formulera korrekta men sporthojsfrämjande "statements".
GuW skrev:2065979Vad som vore intressant att se (men tyvärr omöjligt i den nuvarande formen av MC Ola) är hur många som uppfyller flera kriterier samtidigt.
.....
Nu kastar jag spjut i radhus här (goretex-ställ och vanliga skor ibland) men jag VILL att det ska synas i statistiken om det har varit bidragande orsaker till olyckorna.
..
.
kjellf skrev:2066889Endel av dessa saker framgår av statistiken bara du läser lite extra. De med gratis körkort och customåkare med dåliga skydd är kraftigt underrepresenterade i statistiken. Det går t o m att utläsa ur annan statistik att vi som kör på bana lite då och då utnyttjar vår högre tekniska skicklighet till att minska marginalerna vilket leder till FLER olyckor.
KjellF
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda