Letar ny cykel

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Slänger in denhär ascoola promo videon för tl1000s med ;D måste man se om man ska diskutera den hojen :Bugar

[YOUTUBE-ID]RctQnyppOX0[/YOUTUBE-ID]

Dock ska väl nämnas att TL'en i det närmaste var en prototyp som suzuki snabbt satte i produktion när de hörde talas om hondas planer på VTR, och lanserade den före honda som stod där med hakan i golvet och inte fatta vad som hände :D

TL1000S först med:

insprutning (tror jag? iaf på en sporthoj)
Aluminium-rör-ram (funkade tyvärr sådär och ett fåtal ramar fick sprickbildning)
Slirkoppling, eller "back torque limiter" som sukka kallar det (tyvärr var kopplingen underdimensionerad och slirade även vid acceleration)
separerad bakfjädring från dämparen, (smart lösning för att få kortare hjulbas)
Rotationsdämpare (funkade bra på F1 bilar, tyvärr inte lika bra på en hoj)

+ fler saker jag glömt nu
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Det lät ju inte som någon bra mc ;) utan mest framstressad.
Jag antar att en styrdämpare inte hjälpte tillräckligt när man pressade på :)
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12
TLS e kul kör på en sån, billig försäkring som attans med! (samma klass som sv650)

men köp en billig så du har några tusingar över till ny bakdämpare om du skulle vara missnöjd med vägegenskaperna, missförstå mig inte, den duger alldeles utmärkt att köra gata med men de som klagar på den kan oftast härledas till bakdämparen, så lika bra att ha 3-7000 inräknat för en sån i budgeten (beroende på vilket märke man vill ha)

Japp har hört att bakdämparen ska vara rätt mjäkig på den. Lutar åt tilles/tiller som sagt, riktigt skön hoj.

En Aprilia rsv mille? mer åt sport hållet och med v-twin, och i ditt pris spann på ett ungefär..

Sett rätt få rsv mille ute, men hört mycket gott om den. En hoj som jag håller utkik efter! Har dock inte en aning om hur försäkringen ser ut, spontant tänker jag att den kostar en del.

trx 850 kan du få för den pengen

En hoj jag missat totalt i djungeln, ska kollas upp :)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Triumph Sprint rs eller st kan väl ligga i samma klass? 118 hästar och schysst försäkring via if. Det enda är att färgerna e lite skumma. :)
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12
Triumph Sprint rs eller st kan väl ligga i samma klass? 118 hästar och schysst försäkring via if. Det enda är att färgerna e lite skumma. :)

ST vet jag inte, men RS har jag kollat upp och den är betydligt dyrare att försäkra än t.ex. rsv mille eller TLS/TLR. Så den har jag tyvärr avskrivit :p
 

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
Har ägt en TLS och äger nu en Falco. Tycker Falcon är bättre på allt + mycket snyggare. Har inte varit mer nöjd med en hoj. Försäkring på Bilsport MC: halv c:a 3500 helv c:a 6500 och det med en självrisk på vagnskada bara 3000:-
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12

Gillar linjerna på den bågen :eek: Utan tvekan något jag ska titta närmare på!

Har ägt en TLS och äger nu en Falco. Tycker Falcon är bättre på allt + mycket snyggare. Har inte varit mer nöjd med en hoj. Försäkring på Bilsport MC: halv c:a 3500 helv c:a 6500 och det med en självrisk på vagnskada bara 3000:-

Ah inte illa! Det är något i den prisklassen som jag letar efter, tack!
Vad gäller millen blev jag ruskigt förvånad över att den är så billig att försäkra, ligger i ungefär samma prisklass som Falco.

Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)

Också hört det, men var det inte något de löst de senaste åren?

Haha ne, liiiiiite över min prisklass :p
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Också hört det, men var det inte något de löst de senaste åren?

Haha ne, liiiiiite över min prisklass :p

Inte vad jag hört. Polaren åker Mille o tycker han svär hela tiden över att behöva beställa delar från England. Min lokala Ducce/Aprilia mek sade nått om det för nått år sedan oxo.

Kawan är väl inte billigast men grönast :D
 

Laethyr

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lund
Hoj
ER6N -12
Kniper du Falcon som står på Triumph Center i Landskrona innan jag hinner dit för du bjuda hem mig så jag iaf får se vad jag missade. :):)

Får nästan lite dåligt samvete nu haha :p Men tänkte faktiskt sticka och kolla på den för att se om det blir någon kärlek eller ej :D
 

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)

Servar min o fixar delar genom Markussens MC som ligger vid Halmstad. Aldrig några problem.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Beroende på hur sportigt du letar efter så är väl en moderna 600 inte helt fel?

Mkt motor för pengen, och betydligt bättre chassien än de större hojar du får för samma peng.

Och vill du ha riktigt mkt pengar över så råkar jag snart ha en CBR600 F3 till salu för en billig peng. Kräver lite omvård för att bli den kurvmaskin den en gång var, men inget är direkt trasigt. Jag orkar bara inte lägga timmarna på att skruva så vi lägger en slant och byter upp istället :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top