Slänger in denhär ascoola promo videon för tl1000s med ;D måste man se om man ska diskutera den hojen
[YOUTUBE-ID]RctQnyppOX0[/YOUTUBE-ID]
Dock ska väl nämnas att TL'en i det närmaste var en prototyp som suzuki snabbt satte i produktion när de hörde talas om hondas planer på VTR, och lanserade den före honda som stod där med hakan i golvet och inte fatta vad som hände
TL1000S först med:
insprutning (tror jag? iaf på en sporthoj)
Aluminium-rör-ram (funkade tyvärr sådär och ett fåtal ramar fick sprickbildning)
Slirkoppling, eller "back torque limiter" som sukka kallar det (tyvärr var kopplingen underdimensionerad och slirade även vid acceleration)
separerad bakfjädring från dämparen, (smart lösning för att få kortare hjulbas)
Rotationsdämpare (funkade bra på F1 bilar, tyvärr inte lika bra på en hoj)
+ fler saker jag glömt nu
[YOUTUBE-ID]RctQnyppOX0[/YOUTUBE-ID]
Dock ska väl nämnas att TL'en i det närmaste var en prototyp som suzuki snabbt satte i produktion när de hörde talas om hondas planer på VTR, och lanserade den före honda som stod där med hakan i golvet och inte fatta vad som hände
TL1000S först med:
insprutning (tror jag? iaf på en sporthoj)
Aluminium-rör-ram (funkade tyvärr sådär och ett fåtal ramar fick sprickbildning)
Slirkoppling, eller "back torque limiter" som sukka kallar det (tyvärr var kopplingen underdimensionerad och slirade även vid acceleration)
separerad bakfjädring från dämparen, (smart lösning för att få kortare hjulbas)
Rotationsdämpare (funkade bra på F1 bilar, tyvärr inte lika bra på en hoj)
+ fler saker jag glömt nu